Print
Zoom In
Zoom Out

استقبال ویژه از نهادهای انقلابی

شناسه مطلب: 24404
زمان انتشار: يكشنبه 26 شهریور 1402 ساعت 09:06

دبیر کمیته همکاریهای استان قم گفت: هرچه بر آمار نیروهای انقلابی، صالح و کارآمد در اداره آموزش و پرورش اضافه شود، بازدهی و خروجی تربیت بهتر و بیشتر می‌شود.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام محمدامینیان،معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از همکاری ویژه با نهادهای انقلابی خبر داد.

وی مطرح کرد: با توجه به رویکرد تحولی معاونت پرورشی، سعی داشتیم و داریم که به نیروهای انقلابی و کارآمد توجه ویژه بکنیم و در همین زمینه برای به‌کارگیری و تأثیرگذاری نهادها و افراد دلسوز تربیت از ظرفیت‌ جذب سرباز وظیفه، طرح امین و چندین طرح دیگر استفاده شد، تا آنها نیز به چرخه تربیت کمک کنند.

حجت‌الاسلام امینیان در این رابطه توضیح داد: جهت تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور که مدنظر رهبر انقلاب بوده است، نیازمند تحول در نیروی انسانی و نیروی کار هستیم. هرچه بر آمار نیروهای انقلابی، صالح و کارآمد در این حوزه اضافه شود، بازدهی و خروجی تربیت بهتر و بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام امینیان با تأکید بر ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد افزود: در کشور ما و خصوصا استان قم موسسه‌ها، سازمان‌ها و به‌طور کلی مجموعه‌های تربیتی زیادی وجود دارد که هم در ایده‌پردازی قوی و هم در تأثیرگذاری مؤثر هستند و در عین حال از دو خصوصیت پاکی و انقلابی بهره‌مند هستند که می‌توان با شناسایی آنها تحولی عمیق و مثبت را رقم زد.

وی با اشاره به شناسایی نیروهای انقلابی مطرح کرد: در سالی که گذشت و با حمایت مدیرکل محترم اداره آموزش و پرورش استان قم، توانستیم نیروهای رسمی و غیررسمی کارآمد و انقلابی را به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه کنیم و الحمدلله نیروهای کاربلد، مؤمن و پویایی را به بدنه آموزش و پرورش اضافه کردیم.

حجت‌الاسلام امینیان درباره افزودن نیروهای انقلابی و حمایت از آنان، شواهدی مطرح کرد و گفت: یکی از چیزهایی که ادعای ما را ثابت می‌کند تحول و حرکتی است که در برخی کانون‌های استان قم شروع شده است، در سالی که گذشت برخی کانون‌ها و مدیرکانون‌ها به اندازه چند سال کار کردند و به تربیت و آموزش نگاه ویژه داشتند، حضور مبلغین طرح امین در مدارس، فعالیت و پویش های تشکل های دانش آموزی، حضور فعالان انقلابی در عرصه آموزش و ... از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی هم‌چنین افزود: در جریان حوادثی که دامنه آن تا چند ماه اول سال ۱۴۰۱ در مدرسه‌ها وجود داشت، این نیروهای خوش‌نیت و انقلابی مدارس بودند که جو را تا حدودی کنترل کردند و اگر این نبود، شاید اوضاع بدتری رقم می‌خورد. به‌هرحال در حمایت از نیروهای انقلابی دریغ نخواهیم کرد و در میدان عمل از این ایده حمایت خواهیم کرد و از تمام مجموعه‌های تربیتی و انقلابی تقاضا داریم که با پیشنهادها و ایده‌های خوبشان از ما حمایت کرده و نیروهای انسانی انقلابی و کارآمد را به ما معرفی کنند.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد