Print
Zoom In
Zoom Out

توضیحات ستاد آزمون استخدامی آموزگاری پیرامون تاخیر در اعلام نتایج

شناسه مطلب: 24402
زمان انتشار: شنبه 25 شهریور 1402 ساعت 15:28

ستاد آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه شماره ۹، پیرامون تاخیر در اعلام نتایج آزمون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این اطلاعیه آمده است، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، با عنایت به نقش بی بدیل معلمان در پیشرفت همه جانبه کشور، جذب عادلانه معلمان شایسته به عنوان یکی از محوری ترین ارکان حاکمیت و از مهمترین پیشران‌های حکمرانی نظام تعلیم و تربیت و ابزاری برای ساخت ایران آینده به شمار می‌رود. شایان ذکر است میزان سرمایه‌گذاری در این امر به عنوان یکی از گلوگاه‌های تحولی این حوزه، ضمن ایجاد فرصت جذب عادلانه در کشور می‌تواند مقدمات حرکت تحولی در وزارت آموزش و پرورش را فراهم نماید.

از این رو، در آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، برای اولین بار در تاریخ آزمون‌های استخدامی کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری و سایر اسناد بالادستی سعی شد فرصتی فراهم گردد تا بهترین‌ها بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و ارزیابی، عادلانه و مبتنی بر موقعیت شبیه‌سازی شده در مورد داوطلبان صورت پذیرد. لذا بر همین اساس، در این آزمون، برای اولین بار جدول ارزیابی مصادیق شایستگی به صورت تفصیلی، با تعیین ابزار و حدود امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی تعیین گردید و سنجش صلاحیت پایه معلمی در ابعاد عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نگارش جدول ابزار شایستگی مورد توجه قرار گرفته و مفاد آزمون استخدامی با رویکردی تحولی و مبتنی بر اصول علمی بازنویسی شد.

لازم به ذکر است فرایند ارزیابی تکمیلی در این آزمون استخدامی مبتنی بر ادبیات ارزیابی حرفه‌ای با درجه اعتبار بالا به‌نحوی برنامه‌ریزی شد که بتواند در گستره ملی جایگزین مصاحبه‌های سنتی جذب معلمان گردد. با این هدف که بتواند بسترسازی لازم را برای احراز شایستگی‌های پایه و جذب معلمان با کیفیت فراهم کند و ضمن توجه جامع به مهارت و شایستگی معلمان، اسباب رشد و ارتقای آنان را در ابتدای خدمت فراهم نماید.

 حال با عنایت به توضیحات فوق، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در اعلام نتایج از همه داوطلبین عزیز، به اطلاع معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری می‌رساند وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از پایان روند ارزیابی تکمیلی، مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان گرامی را آغاز کرده اما با توجه به رعایت ملاحظات و مسائلی از قبیل:
۱.    بررسی وضعیت غایبین موجه در فرایند ارزیابی و حضور مجدد ایشان و درج دوگانه غیبت و نمره برای ایشان
۲.    جوابیه‌های کمیسیون پزشکی و الزام بررسی صلاحیت ایشان
۳.    انتخاب و پرداز دو شغل محل جهت اعلام نتایج
۴.    وجود سهمیه‌های متفاوتی از قبیل سهمیه ۵ و ۲۵ درصد ایثارگران، ۳ درصد معلولین و پردازش آن‌ها به تفکیک هر شغل محل و همچنین وجود سهمیه بومی و سهمیه‌های مختلف در هر شغل محل
۵.    قانون جوانی جمعیت و لزوم اعمال آن
۶.    دقت در انتخاب شغل محل در دو استان مختلف و لزوم پردازش اطلاعات و رقابت داوطلبان در هر دو استان
۷. پردازش چهار نمره مجزا برای داوطلبان با رعایت تمام موارد و سهمیه‌های فوق و بررسی نمرات حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی به تفکیک آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی محاسبه و کسب حد نصاب هر یک از حیطه‌ها و همچنین محاسبه کف نمره کل آزمون مطابق دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری
لازم به ذکر است باتوجه به حساسیت و پیچیدگی محاسبه‌های موجود، پردازش و کنترل نمره‌های فوق به دقت و گاهی به صورت دستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این امر سبب طولانی شدن کنترل و پردازش اطلاعت گردیده و در نهایت زمان بیشتری را در جمع بندی و اعلام نتایج به خود اختصاص داده است.

بنابراین با توجه به موارد مطرح شده و روبه پایان موارد فوق که بخشی از آن در آزمون‌های قبلی طبیعی بوده و بخشی دیگر به دلایل فرصت انتخاب دوشغل محل، تولید نمرات چندگانه، ایجاد فرصت ارزیابی غایبین موجه و عدم تطبیق دو شغل محل با انتخاب نوع سهیمه های متفاوت افزوده شد، تمام همت وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بر این است تا ضمن پردازش دقیق و کنترل تمام جزئیات جهت رعایت و عدم تضییع حقوق داوطلبان گرامی، نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ را در اسرع وقت نهایتا اوایل هفته جاری ، منتشر کرده تا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کلاس‌های درس نیز سازماندهی شوند.



رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است