Print
Zoom In
Zoom Out

 با حضور معاون وزیر و دبیر ستاد همکاریها

نشست مشترک مدیران معاونت پرورشی و ستاد همکاریهای حوزه علمیه و اموزش و پرورش بر گزار شد

شناسه مطلب: 24377
زمان انتشار: سه شنبه 07 شهریور 1402 ساعت 10:23

نشست مشترک معاون پرورشی و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش به همراه مدیران و معاونین هر دو مجموعه در دفتر ستاد همکاریها، مستقر در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش صبح دوشنبه ششم شهریوربر گزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، دراین نشست حجت الاسلام حمید نیکزاد، ضمن خیر مقدم به معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مدیران و معاونان وی، از حسن همکاری این معاونت در تحقق اهداف و برنامه های ستاد همکاریها تقدیر نمود.

وی در ادامه تشکیل ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش را یکی از اقدامات تحولی هر دونهاد با تصمیم و تدبیر مسئولان عالی دانست و گفت ؛ گرچه همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش حتی قبل از انقلاب نیز وجود داشته و شخصیت هایی چون شهیدان بهشتی باهنر و... همواره برای کمک به تعلیم و تربیت بر مبنای آموزه های دینی تلاش نموده اند ، اما انسجام این همکاریها در دودهه اخیر به صورت هدفمند و بر اساس برنامه و تفاهم فی مابین برکات فراوانی در برداشته است.

مشاور وزیرآموزش و پرورش ، حوزه علمیه و ظرفیت های آن برای تحقق سندتحول بنیادین  را یک فرصت دانست و گفت؛ همه نهادهای مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت باید برای اجرای این سند راهبردی اهتمام داشته باشند و حقا حوزه علمیه در این خصوص از دیگر نهادها پیشرو بوده است.

وی برنامه های معاونت پرورشی در دولت سیزدهم را راهبردی و نتیجه بخش دانست و گفت؛ در برنامه فراگیر این معاونت که درسال تحصیلی جاری اجرا خواهد شد و بهره گیری از آن را در کف مدارس شاهد خواهیم بود، حوزه علمیه و روحانیون جوان بازوان توانمندی در غنا بخشی به برنامه فراگیر خواهند بود.

 در ادامه این نشست دکتر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با تقدیر از میزبانی ستاد همکاریها، آمادگی معاونت متبوع خود در صف و ستاد را برای همکاری با حوزه علمیه اعلام نمود و خواستار همراهی ستاد همکاریها در این خصوص شد.  

وی با اشاره به چالش های اصلی فرهنگی و پرورش در مدارس، حجم بالای دستور العملها و بخش نامه های مناسبتی  ، فعالیتی و دریافتی از معاونت های ستادی ، استانی ، و منطقه ای و مجموعه های بیرونیرا از چالشهای مدارس دانست و گفت برای حل این مساله، برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی درسال تحصیلی طرحی نموده ایم که قطعا در اجرای آن نیازمند کمک حوزه علمیه و نیروی انسانی توانمند در سراسر کشور هستیم.

دکتر باقر زاده با اشاره به برنامه های طرح فراگیرپرورشی و فرهنگی درپنج محور " خرد ورزی و خود مراقبتی در قالب  گفت و گو و پرسش و پاسخ "  ایمان؛ در قالب اقامه نماز جماعت اول وقت" " امید؛در قالب  سفرهای تربیتی " " هویت؛ در قالب هردانش آموز عضو یک تشکل"  و " نشاط؛ در قالب هر دانش اموز یک مسابقه... "و  بیان داشت در همه این محور ها زمینه همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه ها وجود دارد و در ابلاغیه به مدارس سراسر کشور به این مساله اهتمام خواهیم داشت.

وی با طرح برخی از جزئیات طرح فراگیر خاطر نشان ساخت در صورت احصاء روحانیون شاغل در آموزش و پرورش و نیز روحانیون طرح امین ،مدیر هر مدرسه نزدیک ترین روحانی هر منطقه در بحث مورد نظر خود را به مدرسه دعوت خواهد نمود.

در ادامه این نشست مدیران و معاونان هر دو مجموعه دیدگاه های خود را در خصوص تعامل بهتر برای تحقق اهداف از پیش تعیین بیان کردند.  

 

 

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم