Print
Zoom In
Zoom Out

تحت اشراف دفتر آیت الله الظمی صافی گلپایگانی ره برگزارشد

گزارشی ازاستقبال دانش آموزان ازطرح تابستانه  تابندگی

شناسه مطلب: 24374
زمان انتشار: شنبه 04 شهریور 1402 ساعت 08:29

طرح ((تابندگی))از سوی موسسه دارالزهراء سلام الله علیها ،تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی "قدس سره" درتابستان ۱۴۰۲ با حضور مربیان متخصص عرصه دانش آموزی ، ویژه مقطع ابتدایی اجرا گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،دفتر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ره در بیان اهداف این طرح اعلام کرد؛یکی از فرصت های مغتنم جهت ارتقاء سطح اخلاقی و معرفتی نونهالان ، روزهای تابستان است که معمولا طرح های اوقات فراغت جهت استفاده از این فرصت برنامه ریزی میگردند.

بر این اساس مبلغین عرصه دانش آموزی که در موسسه دارالزهراء سلام الله علیها تخصص لازم و کافی جهت برگزاری برنامه های تربیتی و معرفتی را کسب نموده اند در تابستان امسال در یکی از مدارس استان قم طرح تابستانی «تابندگی» را با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان دوره ابتدایی برگزار نمود.

*ارتقاء مسایل اخلاقی

ارتقاء مسایل اخلاقی و آموزش احکام ، قرآن و آشنایی با داستانها و سیره ائمه معصومین علیهم السلام در قالب بازی های جذاب ، تئاتر، نمایش و  کار گروهی از برنامه های مورد استقبال این طرح بود.

 بر پایه این گزارش از ویژگی های  این دوره تدوین درسنامه جذاب برای دانش آموزان همچنین تشکیل کار گاه های آموزشیبرای والدین در طول دوره بود.

*سفرهای اردوئی و اموزشی 

گفتنی است برخی آموزش ها در قالب سفرهای اردوئی آموزش داده شد با پایان طرح دانش آموزی تابستانی ((تابندگی)) مسئولین برگزاری این طرح جهت ارائه گزارش در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره با حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی فرزند این مرجع فقید دیدار کردند.  

در این دیدار مسئول برگزاری طرح ،گزارشی از برنامه های اجرا شده را بیان نمود که از جمله آن ، آموزش قرائت قرآن . داستان های اهل بیت علیهم السلام. آموزش معرق کاری، اردوهای علمی و زیارتی  کلاس های معارفی و احکام ، جلسات ویژه والدین میباشد.

*استقبال چشمگیر دانش آموزان و والدین

مدیر آموزشگاه،از استقبال چشمگیر دانش آموزان و والدین  از این طرح خبر داد وگفت:آنچه که در این طرح بسیار قابل اهمیت بوده ، عدم ریزش اعضاء و دانش آموزان بود در طولا برگزاری طرح بود.

معاون پرورشی آموزشگاه نیز ازاهتمام دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی "قدس سره" به امور تربیتی اتقدیر نمود و گفت : این طرح توانست الگوی خوبی را در برنامه های تربیتی ارائه دهد و تغییرات بسیاری را در رفتار و اندیشه نوجوانان ایجاد نماید.   

*سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی ، با تشکر از فعالیت مسئولین طرح (( تابندگی)) گفت؛مسئله تبلیغ دین یکی از وظایف حوزه های علمیه است و مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی "قدس سره" توجه بسیاری به مسائل تبلیغ و امور مبلغین داشتند.

وی گفت: دانش آموزان امانت های الهی در دست معلمین و مربیان هستند و معلمان جایگاه مهمی را دارند که پیامبر صلی الله علیه واله میفرماید؛ "انی بُعثتُ معلما"

استاد صافی گفت؛ برنامه های خوبی که در این طرح انجام شده و مورد استقبال والدین و دانش آموزان قرار گرفته است ، آن چیزی است که می بایست در تمام مدارس انجام شود و قم الگوی سایر استانها باشد.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان ساخت ؛آنچه دشمن در نقشه شوم خود دارد ،جدایی نسل نوجوان و جوان از دین و فرهنگ است و باید با گسترش این قبیل  برنامه ها ،نقشه های آنان را خنثی نمود.

*بالاترین مدال برای کار فرهنگی 

وی در پایان یادآورشد: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی "قدس سره" همواره در تایید و تشویق برنامه های فرهنگی و تربیتی می فرمودند؛ اولین شخصی که از این  نوع فعالیت ها و برنامه های تبلیغی و تربیتی خشنود میگردد وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء است و این بالاترین مدال برای برگزار کنندگان این برنامه هاست.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد