Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بازطراحی نظام آموزشی یک ضرورت است

شناسه مطلب: 24348
زمان انتشار: شنبه 21 مرداد 1402 ساعت 07:05

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از مهمترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت را معلم عنوان کرد و گفت: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و لذا در این راستا اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان، به یک اولویت اصلی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شب گذشته در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان و رؤسای ادارات تابع، از مهمترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت را معلم عنوان کرد و اظهار داشت: نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و لذا در این راستا اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان، به یک اولویت اصلی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آموزش‌های مهارت‌محور در مجموعه آموزش و پرورش، گفت: یکی از مسائل مورد توجه باید ارتقای صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمان با استفاده از برگزاری دوره‌های توانمندسازی باشد، چرا که با تحقق این مهم، آموزش و پرورش گامی اساسی در خصوص ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی برمی‌دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه گفتمان سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیتی است، اظهار کرد: گفتمان سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیتی، تمرکز مطلق نسبت به کتاب درسی را کاهش می‌دهد و سپس به سمت تنوع در منابع آموزشی حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: البته نظام آموزشی از حلقه‌های متصل به هم تشکیل می‌شود که کتاب درسی نیز جزئی از آن است، اما ذکر این نکته نیز ضروری است که همه افرادی که با مجموعه نظام آموزشی ارتباط دارند بر این مهم تأکید دارند که در وضعیت فعلی نظام آموزشی، کتب درسی و محتواهای موجود ضعف‌ها و نقص‌هایی داریم که باید برطرف شود.

حجت الاسلام لطیفی، تصریح کرد: با کمک همکاران در آموزش و پرورش و استفاده از نظر نخبگان، اقداماتی برای رفع این مشکلات در دستور کار قرار گرفته تا از طریق تأمین منابع مختلف و چندرسانه‌ای شاهد برطرف شدن این ضعف‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری صحیح و درست از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، یادآور شد: متأسفانه درباره نوع استفاده از زمان حضور دانش‌آموز در مدرسه، برنامه ریزی‌ مطلوبی صورت نگرفته و لذا بازطراحی برنامه‌ریزی آموزشی یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز است.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم