Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای یزد:

جهاد تبیین و خدمت‌رسانی لازمه کمال‌گرایی دانش آموزان جهادگر است

شناسه مطلب: 24322
زمان انتشار: شنبه 07 مرداد 1402 ساعت 10:59

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه جهاد تبیین و خدمت‌رسانی لازمه کمال‌گرایی دانش آموزان جهادگر است، گفت: دانش‌آموزان باید در کنار جهاد خدمت‌رسانی، به جهاد تبیین هم بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

صبح امروز مراسم افتتاحیه طرح شهید عجمیان (نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان یزد برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در این مراسم ضمن قدردانی از دانش‌آموزان و افرادی که در طرح‌های جهادی مشارکت کرده‌اند، اظهار کرد: امام حسین (ع) در ایامی که در منا بودند، بزرگان مکه را دعوت کرده و هشدارهایی در رابطه با حفظ و گسترش اسلام را به آن‌ها دادند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری تصریح کرد: امام حسین (ع) در آخر این خطبه می‌فرمایند «خدایا! تو می‌دانی که آنچه از ما سر زد، برای رقابت در فرمانروایی و نیز دسترسی به مال بی‌ارزش دنیا نبود، بلکه ازآن‌روست که نشانه‌های آیین تو را بنمایانیم و سروسامان بخشی را در سرزمین‌هایت آشکار سازیم تا بندگان ستمدیده تو آسوده گردند و به فرایض و سنن و احکام تو عمل کنند.» 

وی ادامه داد: اهداف امام حسین (ع) در این خطبه آمده و مشخص است؛ ما باید در این نظام بر روی این اهداف که از اهداف انقلاب اسلامی نیز هست، کار کنیم. در حال حاضر دشمن تلاش می‌کند تا آرمان‌های یزیدی را بر جامعه اسلامی حاکم کنند؛ منکر را رواج داده و معروف‌ها را در جامعه بزدایند.

ناصری افزود: این‌ها اهداف استکبار جهانی است؛ اینجا است که جوانان و دغدغه‌مندان باید در وهله اول خودسازی کرده و بعد اسلام راستین را در جامعه رواج داده و افرادی که از مسیر منحرف شده‌اند را هم برگردانند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تثبیت حاکمیت الهی و پیاده‌سازی اهداف امام حسین (ع) در جامعه همین حرکت‌های جهادی است، بیان کرد: حرکت‌های جهادی ۲ شاخه مهم دارد؛ یکی جهاد تبیین که باید نسبت به اهداف و کارهای مهم آگاهی پیدا کرده و دیگران را هم آگاه کنیم و دیگری جهاد کار و یاری‌رسانی به مردم است که باید هر دو جهاد در کنار هم صورت گیرد.

امام‌جمعه یزد خطاب به دانش آموزان جهادگر با تأکید بر اینکه باید کمال‌گرایی را در سایه این جهادها به دست آوریم، ادامه داد: برخی دانش آموزان اعتقاد ضعیفی دارند و ممکن است دشمن در بستر فضای مجازی بر ذهن آن‌ها اثر گذاشته و خسر الدنیا و الاخره شده باشند، شما دانش‌آموزانی که جهاد می‌کنید نسبت به آن‌ها هم مسئولیت دارید.

وی افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که دانش آموزان جهادگر و با ایمان در کنار دانش‌آموزانی که به قبضه دشمن درآمده‌اند، قرارگرفته و از نفوذ تخریبی فضای مجازی بر این دانش آموزان بکاهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد: اکرام و ارزش نهادن بر این دانش‌آموزان باعث می‌شود تا آنان را از تیررس دشمن فاصله دهیم.

شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش‌وپرورش با تأسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است.

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند

وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم:

امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب