Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ مؤسسه فرهنگی انوار طاها:

نمایشگاه «الف‌تا» فرصتی برای ارائه الگوهای تربیتی حوزوی بود

شناسه مطلب: 24311
زمان انتشار: يكشنبه 25 تیر 1402 ساعت 11:05

معاون تبلیغ مؤسسه فرهنگی انوار طاها گفت: نمایشگاه بین المللی «الف تا» علی‌رغم آشنایی و تعامل دوسویه مؤسسات دولتی و غیردولتی حاضر در نمایشگاه، فرصتی برای معرفی بهترین الگوهای تربیتی مجموعه‌های حوزوی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصالح پورمند معاون تبلیغ مؤسسه فرهنگی انوار طاها در گفت‌وگویی، اظهار کرد: نمایشگاه و رویداد بین‌المللی «الف تا» در واقع الفبای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با سه هدف «الگو سازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی و تربیتی کشور و قدردانی از آنها»، «به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» و «امیدآفرینی در نظام آموزشی» هفته گذشته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

معاون تبلیغ مؤسسه فرهنگی انوار طاها ادامه داد: این رویداد که در سطح ملی و بین المللی با حضور نمایندگانی از ۱۷ کشور دنیا در چندین بخش فعالیت داشت، یک بخش از آن به مدارس دولتی عادی و آثار ارسالی از سوی این مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه نظری در زمینه «ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» در حوزه تعلیم و تربیت معطوف می‌شد که در این بخش نهایتا سه مدرسه به عنوان مدارس شایسته انتخاب شدند.

وی بیان کرد: بخش دیگر معطوف به تجارب تربیتی بود که ایده‌های این بخش توسط یک معلم یا مدیر مدرسه به این رویداد ارسال شده و به ۱۱ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد؛ رویداد «الف تا» یک بخش ویژه بین‌الملل نیز داشت که در این بخش از بین حدود ۱۰۰ اثر از ۱۷ کشور، آثاری از ۹ کشور پذیرفته شده و در روز اختتامیه یک جایزه به بخش بین‌الملل اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمند اظهار کرد: در اولین جشنواره بین المللی «الف تا» بیش از ۳۸ هزار اثر به این رویداد ملی ارسال شد که از مهر ماه معلمان به بانک ایده‌های ارسالی به این رویداد به منظور تدریس بهتر و استفاده از ایده‌های برتر در تدریس دسترسی خواهند داشت.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی آسمان با بیان اینکه ما با ایده «بحث هویت فردی، ملی و دینی» حائز رتبه برتر و تجلیل شده‌ایم، گفت: اگر برگزاری نمایشگاه‌ها فرآیندی باشد، می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقصود از فرآیندی بودن این است که صرفا بحث نمایش مطرح نباشد، بلکه اقداماتی طراحی و اجرا شود که اثرات مثبت و مفید آن برای آینده مشخص باشد و بتوان نقاط موثر آن را به اشتراک گذاشت.

به گفته معاون تبلیغ مؤسسه فرهنگی انوار طاها، نمایشگاه «الف ‌تا» از آن دسته نمایشگاه‌های فرآیندی بود که افراد شرکت کننده در آن مراحل طراحی، اجرا و نتیجه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و با شرکت در این نمایشگاه سعی داشتند ثمرات آن را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند و لذا این نمایشگاه فرصتی جهت نمایش برترین‌های آموزشی نظیر برترین ایده‌ها، برترین آموزگاران و دیگر موارد بود.

حجت الاسلام والمسلمین  پورمند ابراز کرد: نمایشگاه «الف ‌تا» می‌تواند یک فرصت مناسب برای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی فراهم سازد، فرصتی که زمینه‌ساز به اشتراک‌گذاری موفقیت‌ها خواهد بود، بنابراین با ارائه ۱۲ محتوا تعلیم و تربیتی در قالب مؤسسه فرهنگی انوار طه با رویکرد کادرسازی و توانمند سازی کادر مدرسه، شاهد برقراری تعاملات سازنده طرفینی با مراکز و مجموعه‌های دبیران و مربیان آموزش و پرورشی خواهیم بود که خروجی آن برگزار دوره‌های آموزشی و مهارتی توسط مؤسسه فرهنگی انوار طه است.

معاون تبلیغ مؤسسه فرهنگی انوار طاها گفت: برنامه ریزی و ایجاد تفاهم با دانشگاه فرهنگیان، ادارت آموزش و پرورش، همچنین مراکز آموزشی و تربیتی از دیگر خروجی‌های این جشنواره بین المللی بود.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم