Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان اردبیل؛

بصیرت سیاسی لازمه دانش‌آموزان آرمانی است

شناسه مطلب: 24256
زمان انتشار: شنبه 03 تیر 1402 ساعت 09:48

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در افتتاحیه فعالیت های تابستانی گفت: حرکت نکردن در مسیر علم و از بین رفتن تمامیت ارضی کشور توسط حکام در طول تاریخ، ضربه‌های زیادی به ایران وارد کرده است و امروز دانش آموز آرمانی باید از بصیرت سیاسی برای تحلیل وقایع و شناخت مسیر روشن برخوردار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله سید حسن عاملی  در آئین آغازین فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان اردبیل در اردوگاه مقدس اردبیلی شهرستان سرعین تصریح کرد: انقلاب اسلامی آخرین فرصت چینش ملت‌ها و در اوج قرار گرفتن ایرانیان است و خوشبختانه امروز در جایگاهی هستیم که با وجود اینکه ۴۷ ناو بیگانه در خلیج فارس پرسه می‌زند، یکی از آنها جسارت نگاه چپ به ایران را ندارد.

وی افزود: از بین رفتن تمامیت ارضی کشور، حرکت نکردن در مسیر تحولات علمی و بذل و بخشش خاک کشور توسط حکام در تاریخ ایران را نباید فراموش کنیم و امروز دانش‌آموز آرمانی باید از بصیرت سیاسی و توان کنترل نفس برخوردار باشد و دید روشنی به تحولات بین‌المللی کسب کند.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد که با خدا ، پیامبر اسلام (ص) و اولیای الهی رابطه زیبایی داشته باشند و همچنین بصیرت سیاسی خود را تقویت کنند زیرا این عامل برای تبدیل یک دانش‌آموز عادی به دانش‌آموز آرمانی لازم است و اگر نباشد، در نهایت، کشور هیبت خود را از دست خواهد داد.

امام جمعه اردبیل گفت: دانش‌آموز آرمانی باید روی دقایق عمر خود حساب کند و ابن‌الوقت و آگاه باشد که علم، قدرت می‌آورد و هر کشوری که از دانش برخوردار نباشد اراده حاکمیت نخواهد داشت و دانش‌آموز آرمانی نباید در اینترنت پرسه بزند و اسیر کانال‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خطاب به دانش‌آموزان گفت: بهشت و مادر شما پدر و مادر شما هستند و رضایت آنها از شما مهم است و آنها محل و مرجع مشاوره شماها هستند و خدا دفینه‌هایی در وجود انسان‌ها گذاشته که اگر کشف و بکارگیری شود، آدمی کارهای خارق‌العاده انجام خواهد داد.

او کنترل نفس را لازمه دانش‌آموز آرمانی دانست و اظهار کرد: نفس اگر کنترل و تربیت نشود، انسان دچار انحراف و گناه می‌شود و خیانت و انحراف خواص، ریشه در این نکته دارد و دانش‌آموزان آرمانی باید از جهات اخلاقی و اعتقادی از تعالیم کافی برخوردار باشند.

وی از دانش‌آموزان خواست تا چکیده‌ای از سخنان او در این آئین را نوشته و در مسابقه شرکت دهند و به بهترین برداشت از این سخنرانی، جوایزی اعطا خواهد شد.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد