Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه کردستان:

حوزه علمیه و آموزش و پرورش مکمل یکدیگر هستند

شناسه مطلب: 24220
زمان انتشار: چهارشنبه 17 خرداد 1402 ساعت 12:08

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: دشمنان می‌خواهند القا کنند که آموزش و پرورش و حوزه علمیه رقیب همدیگر هستند، در حالی که حوزه و آموزش و پرورش یک وظیفه دارند و آن هم تربیت نسل جوان است، به بیان دیگر این دو نهاد مکمل همدیگر هستند و می‌توان گفت حوزه و آموزش و پرورش رفیق هم هستند نه رقیب همدیگر.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،

جلسه همکاری‌های حوزه علمیه با آموزش و پرورش امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر مدیر حوزه علمیه استان، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، فرماندار مریوان و مدیران آموزش و پرورش سطح استان در سالن جلسات خانه معلم شهرستان مریوان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این جلسه، اظهار داشت: آموزش و پررورش و حوزه‌ علمیه از نهادهایی هستند که مسئله تربیت را برعهده دارند و بناست نسلی را تربیت کنند که سکان مدیریت کشور را در آینده به دست گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر، گفت: موضوع طرح امین و حضور روحانیون در آموزش و پرورش یکی از مسایل مهمی بود که در سیاست کشوری بدان توجه شد که می‌تواند اثرات مثبتی در حوزه تربیت داشته باشد، به‌ویژه طرح امین که در نظر گرفته شده تا روحانیون بتوانند در آموزش و پرورش حضور پیدا کنند و در تربیت دینی دانش آموزان اثر گذار باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: دشمنان به دنبال این هستند که جوان ما را از معنویت که می‌تواند آرامش بخش باشد، دور کنند، لذا ایجاد فضای نشاط در مدارس یکی از رسالت‌هایی است که یک روحانی تبلیغی باید به دنبال تحقق آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: معرفت بخشی و بصیرت افزایی از جمله مسایلی است که امروز نیاز جامعه است، به طوری که در اغتشاشات اخیر نشان داد دشمن روی دانش آموزان سرمایه گذاری کرده است، بنابراین لازم است در بُعد مسایل سیاسی و فرهنگی و در بُعد معرفت بخشی و بصیرت افزایی فعالیت داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از جمله نکاتی که در این طرح باید به آن توجه کرد، زنده کردن فرهنگ نماز و یاد الهی است که این بسیار اثر گذار است، زیرا بیشتر مشکلاتی که امروز در جامعه ما درگیر آن هستیم، دور شدن از فرهنگ نماز است، لذا ضروری است تا به این نکات در مسایل تربیتی به‌صورت ویژه توجه شود.

حجت الاسلام والمسلین رنجبر تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند القا کنند که آموزش و پرورش و حوزه علمیه رقیب همدیگر هستند، در حالی که حوزه و آموزش و پرورش یک وظیفه دارند و آن هم تربیت نسل جوان است، به بیان دیگر این دو نهاد مکمل همدیگر هستند و می‌توان گفت حوزه و آموزش و پرورش رفیق هم هستند نه رقیب همدیگر.

وی اظهار کرد: درخواستی که از مدیران آموزش و پرورش داریم این است که دست در دست هم بگذارند تا قدم‌های موثری برداریم، لذا باید بسترهای لازم مهیا شود.

مدیر حوزه علمیه کردستان عنوان کرد: بعضی اوقات برخی از مدیران ما انصافا در بحث تربیت زحمات زیادی می‌کشند، ولی با این وجود در بحث طرح امین توجیه نیستند، بنابراین این مسئله باید برای مدیران با باز شود که حضور این روحانیون برای اثربخشی بیشتر است زیرا ما نمی‌خواهیم کار روتین انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلین رنجبر ادامه داد: موضوعی که باید در این جلسه به آن پرداخته شود، بحث آسیب شناسی در مدارس است که باید این طرح در مدارس احصاء و در اختیار مربیان طرح امین قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: در خصوص طرح امین باید یکسری مهارت‌ها به روحانیون آموزش داده شود که در این راستا از سال گذشته برنامه‌هایی را شروع کرده‌ایم و امسال نیز کماکان ادامه دارد و به دنبال این هستیم که بتوانیم مهارت‌های لازم برای حضور روحانیون در مدارس را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی