Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش:

جهت دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان باید برگرفته از کلام قرآن باشد

شناسه مطلب: 24218
زمان انتشار: سه شنبه 16 خرداد 1402 ساعت 15:01

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: جهت دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان باید برگرفته از کلام قرآن باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، ظهر امروز شانزدهم خردادماه ۱۴۰۲، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کردستان که در محل خانه معلم شهر مریوان با حضور نماینده ولی فقیه، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، مدیران و روسا و همچنین معاونین پرورشی شهرستان ها و‌مناطق استان برگزار شد، ضمن تشکر از اهتمام ویژه و حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در این نشست و ابراز خرسندی از حضور در شهرستان مریوان گفت: جهت دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان می بایست برگرفته از کلام قرآن باشد چرا که فضای تحمیل شده بر ما برابر نیست و دشمن به صورت مداوم مشغول برنامه ریزی بر روی نیازهای انسان است.

حجت‌الاسلام نیکزاد در ادامه آموزش و پرورش را یک نهاد عمومی برشمرد و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در راستای ادای وظایف خویش به کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد و در این راستا نیز حوزه های علمیه وظیفه تأمین نیروهای متخصص و به روز را برای آموزش و پرورش دارد.

وی برگزاری منظم جلسات کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت همکاری حوزه‌های علمیه اهل سنت و وزارت آموزش و پرورش در راستای طرح امین بیش از گذشته بهره برد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در مورد کار پرورشی جذاب در مدارس، به طرح محراب، پیوند مدرسه و مسجد و نیز استفاده از فضای مساجد و درس آموزی قرآن پرداخت و گفت: می توان با برنامه ریزی از فرصت ایام تابستان برای آموزش روان‌خوانی و روخوانی معلمین خصوصاً در مقطع ابتدایی بهره برد.

حجت‌الاسلام نیکزاد تربیت را بر مبنای فرمایش امام خمینی (ره) غایت ارسال رسل خواند و همکاری حوزه علمیه در راستای تربیت بخشی از نیروهای آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد.

وی پرداختن به تاکید رهبر انقلاب در زمینه کار پرورشی جذاب را لازمه برنامه ریزی های آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: مشکل ما این است که کار پرورشی در سطح ستاد و اداره کل و ادارات محدود می شود و آن چنان که باید به مدارس نمی رسد.

وی از تدوین ۱۸ برنامه همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح صف خبر داد و افزود: امروز باید از همه ابزارهای نوین در امر تربیت و پرورش کودک و نوجوان به نحو بهینه استفاده کنیم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در پایان سخنان خود استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی برای حضور اثرگذار مبلغین در راستای نهادینه کردن تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان را مهم برشمرد و نسبت به برنامه ریزی مناسب در این حوزه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»