Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای همدان:

به جای ساخت برخی ساختمان‌های بدون استفاده، به ساختن نسل آینده بیندیشیم

شناسه مطلب: 24197
زمان انتشار: شنبه 06 خرداد 1402 ساعت 14:23

امام جمعه همدان گفت: اگر قرار است در این استان ساختمانی ساخته و میلیاردها تومان به آن اختصاص داده شود که معلوم نیست چه آورده‌ای دارد، بهتر است به جای ساختمان سازی، به ساختن نسل آینده بیندیشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان، که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاد قرائتی برگزار شد، با بیان اینکه در روایات آمده است که یک نماز جماعت به اندازه چهل سال نماز فرادی اثرگذار است، اظهار داشت: مدیر و یا کارمندی که به‌صورت فرادی نمازش را اقامه می‌کند باید به این روایت به صورت ویژه توجه کند.

وی افزود: انتظار بر این است که مدیران در صف اول نماز جماعت شرکت کنند و لازم است این حضور در ارزیابی‌ها مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه همدان، با اشاره به مصوبات جلسات قبلی، یادآور شد: عدم تداخل جلسات با نماز و لزوم توجه به برگزاری جلسات مهارت افزایی ویژه ائمه جماعت در دستگاه‌ها از نکاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نماز در مدارس، خاطرنشان کرد: شاید هیچ مجموعه‌ای به اندازه آموزش و پرورش در مسئله نماز حساس نیست، البته در طرح امین فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: طبق مصوبات موجود مقرر شده بود تا ۱۰ نفر مربی آموزش ببینند و سپس در اردوگاه‌ها حاضر شوند، که در این بین آموزش و پرورش نیاز به حمایت جدی دارد.

وی با بیان اینکه هر چه در عرصه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، ضرر نکرده‌ایم، گفت: اگر قرار است در این استان ساختمانی ساخته و میلیاردها تومان به آن اختصاص داده شود که معلوم نیست چه آورده‌ای دارد، بهتر است به جای ساختمان سازی، به ساختن نسل آینده بیندیشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خواستار توجه به مسئله هنر در پخش اذان و قرآن شد و اظهار کرد: اذان و قرآنی که در صدا و سیما و یا در مساجد پخش می‌شود، باید برای مخاطب بسیار جذاب باشد.

وی با بیان اینکه کلیپ‌ها و پادکست‌های کوتاهی با موضوع نماز قبل از اذان پخش شود، خاطرنشان کرد: بارها و بارها در رابطه با پخش اذان در دستگاه‌ها صحبت شده و حتی مصوبه نیز در این زمینه وجود دارد، اما متاسفانه هنوز در بعضی از اماکن عملیاتی نشده است.

امام جمعه همدان همچنین با تقدیر از فعالیت‌های آیت الله قرائتی در عرصه ترویج نماز و قرآن در جامعه، گفت: آیت الله قرائتی همیشه دغدغه تفسیر قرآن و ترویج نماز و زکات را داشته و دارند.

وی با بیان اینکه توجه به نماز اساس حرکت فرهنگی در جامعه است، اظهار کرد: اگر به معنای واقعی کلمه، به نماز در ادارات، دستگاه‌ها، مساجد و دیگر نهادها توجه شود، دیگر نیازی نیست در شورای فرهنگ و دیگر جلسات به دنبال آسیب شناسی اجتماعی باشیم.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد