Print
Zoom In
Zoom Out

علی واحدی، دبیر کنگره:

«امام زمان(عج) و شهدا» محور جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو/روستای فردو 19 دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

شناسه مطلب: 14105
زمان انتشار: سه شنبه 23 اسفند 1401 ساعت 11:14

دبیر جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو با بیان اینکه امام زمان(عج)، شهدا و مهدویت، انتظار، شهادت و شهدای فردو از جمله موضوعات جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو است، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۲ اردیبهشت‌ماه در روستای فردو برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علی واحدی در نشست خبری نخستین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو، اظهار داشت: پس از برگزاری 32 یادواره شهدا در روستای فردو تصمیم بر این شد که نخستین کنگره روستایی شهدا با محوریت روستای فردو برگزار شود.

وی با بیان اینکه سه شهید گمنام در روستای فردو تدفین شدند و میزبان این شهدا هستیم، تصریح کرد: روستای فردو 128 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نسبت به جمعیت این روستا سرآمد است، همه شهدا برای دفاع مقدس نیستند و شهدای انقلاب اسلامی، امنیت و مدافع حرم هستند و همچنین شهید موشکی نیز دارند.

سخنگوی جشنواره کنگره روستایی شهدای بیان کرد: نباید موضوع مهدویت را به یک روز و یک دهه منتهی کرد و باید همیشه تداوم داشته باشد، موضوع هنر و بعد هنری که زبان بلیغ و رسایی است و از این نظر بر آن تاکید داریم، در موضوعات مختلف بر هنر تاکید داریم و تلاش می شود با استفاده از ابزار هنر مفاهیم منتقل شود.

روستای فردو 19 دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است 

دبیر جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو عنوان کرد: روستای فردو 19 شهید دانش‌آموز دارد و سه برادر شهید و سه تک پسر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین 9 سردار شهید از جمله شهیدان هاشم کامل، عبیثی، جعفر حیدریان، الیاس فضل اللهی، علیرضا محمدی، جواد احمدیان، پاکیزه، جعفری منش و غلامعلی محمدی جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

واحدی افزود: کنگره روستایی شهدای فردو برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و جهادی دارد و یکی از برنامه ها با عنوان محفل وصال با محوریت شهدا و امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

برگزاری جشنواره کنگره شهدای فردو در 10 قالب

وی بیان کرد: شهدا و امام حسین(ع) شهدا و ولایت ، شهدا و نماز از جمله موضوعاتی است که به آن زیاد پرداخته شده و یکی از موضوعاتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است شهدا و امام زمان(عج) است، بر این اساس جشنواره ای تحت عنوان شهدا و امام زمان برگزار می کنیم و 10 قالب در نظر گرفته شده و از ظرفیت هنرمندان استان بهره مند می شویم.

دبیر جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو عنوان کرد:  قالب‌های کنگره روستایی شهدای فردو (جشنواره وصال) شامل فیلم، مستند، داستان و رمان، شعر و نثر ادبی، موشن گرافیک، عکس، کتاب نوشته، مقالات کوتاه، مقالات بلند، دلنوشته و نقاشی است و زمان ارسال مقالات تا پایان فروردین‌ماه است.

سخنگوی جشنواره کنگره روستایی شهدای با بیان اینکه امام زمان(عج)، شهدا و مهدویت، انتظار، شهادت و شهدای فردو از جمله موضوعات جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو است، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره 22 اردیبهشت‌ماه در روستای فردو برگزار می‌شود.

واحدی تصریح کرد: محدودیت جغرافیایی در زمینه شرکت در این جشنواره وجود ندارد و ازسراسر کشور می توان در این جشنواره شرکت کنند، علاقه مندان برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره می‌توانند با شماره تماس 09124513310 و 09935298292  ارتباط برقرار کرده و همچنین آدرس دبیرخانه بلوار شهید کریمی، خیابان نظام پزشکی کوی 7 پلاک 7 واحد 3 است و در بستر ایتا کانال فردو آی آر را داریم و اطلاع‌رسانی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بیش از 125 خدمت در روستای فردو به همت گروه جهادی شهدای فردو انجام شده است و همچنین هماهنگی  با برخی از پزشکان متخصص و دندانپزشکان برای خدمت رسانی به مردم  روستای فردو انجام شده است.

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم