Print
Zoom In
Zoom Out

راهبردهای تربیتی روحانیون و ائمه جمعه شهرستان های آذربایجان شرقی تببین شد

شناسه مطلب: 14092
زمان انتشار: دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت 09:02

راهبردهای تربیتی روحانیون و ائمه جمعه شهرستان های آذربایجان شرقی در اجلاس استانی ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان تبیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

اجلاس استانی ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این اجلاس گفت: خوشبختانه همدلی و اتفاق نظر خوبی بین حوزه های علمیه، نهادهای مرتبط و آموزش و پرورش است اما بهبود این ارتباط ضرورت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: دوره های تخصصی ویژه طلاب با حضور اساتید و مربیان کشوری برای آموزش مهارت ها در خصوص تربیت نوجوانان انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روشن تن در این اجلاس بر فعالیت های مصوب همکاری های حوزه و دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرده و گفت: مهم ترین بخش آموزش در حوزه خانواده ها است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان گفت: بخش مهم تربیت یعنی جهان بینی دانش آموزان در مدارس اتفاق می افتد و باید با آموزش های جدید و ظرفیت های موجود محتواهای عالی جهت آموزش دهی به این قشرارائه دهیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ارتباط خانواده و مدرسه باید قوی تر باشد، افزود: باید راهکارهایی برای تقویت ارتباط اولیا با مدرسه پیدا کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گفت: باید طبق سند تحول بنیادین برای تکریم معلمان و رضایتمندی اولیا برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.

امام جمعه اهر نیز در این اجلاس، انتخاب مدیران و معلمان انقلابی و متدین جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده گفت: در راستای همکاری های حوزه و تعلیم و تربیت باید افراد متخصص، روحانیون خوش فکر و توانمند در امر تعلیم و تربیت بکار گرفته شوند و کتب درسی هر چه سریعتر جهت غنی سازی آموزه ها ساماندهی شوند.

امام جمعه میانه نیز در این اجلاس گفت: مبانی تربیتی و آموزه های اسلام بهترین چارچوب را برای تعلیم و تربیت طراحی کرده و باید با اجرای مجاهدانه برخی کم کاری هاجبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: سیاست زدگی در آموزش و پرورش مانع تحقق کامل رسالت اصلی این نهاد گردیده است و محتواهای درسی باید بر مبنای آموزه های دینی و‌ ملی خودمان تالیف شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان مرند نیز در ادامه گفت: بازنگری و آسیب شناسی در سیستم آموزش و پرورش ضروری است و نباید اجازه داد قوانین بنیادین تعلیم و تربیت از توجه دور بماند.

حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت زاده نیز تاکید کرد: راهبران تعلیم و تربیت اسلام باید با تفکر عمیق در توصیه های قرآن و دین راهکارهای اساسی جهت حل مشکلات پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در ادامه اجلاس گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را تضمین می کند و بزرگترین دغدغه مسئولان آموزشی و‌پرورشی کشور باید حفظ شأن و مقام معلم باشد.

امام جمعه سردرود افزود: مشکل اصلی این است که غالبا خانواده ها با سیستم تعلیم و تربیت همکاری نمی کنند و گفتمان دینی موثر فقط با وجود این همکاری میسر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری در ادامه اجلاس بر تقویت سبک زندگی اسلامی در مقابل سبک زندگی غربی تاکید کرد.

امام جمعه بستان آباد نیز در این اجلاس گفت: برگزاری جلسات تبیینی برای تقویت نماز در مدارس لازم است و اقدام جهت اجرای فتوای مقام معظم رهبری با موضوع جهاد تبیین ضروریست.

وی در ادامه بر تقویت قلب فعالیت فرهنگی هر شهر یعنی نمازجمعه توسط معلمان و برگزاری گفتمان های دینی و انقلابی با حضور علما و طلاب در مدارس تاکید کرد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد