Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام

پانصد طلبه‌ ایلامی برنامه های تربیتی طرح امین را در مدارس اجرا کردند .

شناسه مطلب: 14069
زمان انتشار: دوشنبه 08 اسفند 1401 ساعت 14:31

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام و نیز جمعی از مسئولان ارشد این اداره کل به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی امور تربیتی و تربیت اسلامی با نمایده ولی فقیه و امام جمعه ایلام دیدارکردند

به گزارش پایگاه اطلاع ستاد همکاریها ، علی درویشی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبارضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت:  به برکت یادگار پرافتخار شهیدان رجایی و باهنر نزدیک به ۷۱۰ نفر در حوزه معاونت ‌ پرورشی استان و شهرستان‌ها و مناطق زحمت هدایت و راهبری امور تربیتی را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه امور تربیتی افزود: همانطور که میدانید با روی کار آمدن دولت کریمه‌ی سیزدهم فرایند و رویکرد کلی در مجموعه‌های بزرگ کشور و مخصوصا آموزش و پرورش تغییر پیدا کرد.

وی افزود؛ یک زمانی دانش آموزان درگیر مسئله‌ی مهم کرونا شده بودند و متاسفانه به دلیل عدم ارتباط با مدرسه برخی موضوعات تربیتی و آموزشی مناسب برای آن‌ها مغفول مانده بود و لحاظ نمی شد. این باعث می‌شد دانش آموزان ما بسیاری از رفتارهای اجتماعی و حتی فرهنگی خود را از یاد ببرند.

نایب زئیس کمیته همکاریهای  استان ایلام بیان داشت: ما نیز در این برهه رویکردمان را براساس تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری تنظیم کرده و در بحث جهاد تبیین به صورت جدی ورود کردیم و این نکته را به عنوان شاه بیت کارهای مجموعه‌ی معاونت پرورشی قرار داده و قرارگاه آن را در این معاونت تشکیل دادیم. تمام همکاران خوشبختانه در حوزه جهاد تبیین همپا و همگرا بودند.

علی درویشی گفت: دستگاه‌های مختلفی نیز در این زمینه به کمک ما آمدند و در طرح‌هایی چون همگرام وامین به ما کمک کردند که جا دارد در زمینه طرح امین از آیت الله اعرافی تشکر کنیم که در این زمینه حدود ۵۰۰ نفر از طلبه‌ها با ورود به آموزش و پرورش بسیاری از مدارس ما را تحت پوشش برنامه های تربیتی طرح امین قراردادند .

درویشی همچنین گفت: نکته‌ای که بسیار برای ما حائز اهمیت بود مسئله‌ی نماز بود که باز در این حوزه کارهای خوبی انجام گرفت. محافل انس با قرآن را داشتیم که حتی این محافل در خانه‌ی دانش آموزان نیز انجام می‌گیرد و بسیاری از عزیزان به صورت بیت به بیت و منزل به منزل روی این مسئله کار میکنند. تعداد زیادی از بچه های ما در حوزه حفظ قرآن ورود پیدا کردند و در حوزه های قرائت و نیز سایر حوزه ها مقام های برتری را در سطح کشور کسب کردند که جا دارد از زحمات همهی همکارانمان تقدیر و تشکر کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: ۲ سال هست که جشن تکلیف را با حضور ۱۱ هزار نفری دانش آموزان و در قسمت خواهران و برادران در سراسر استان برگزار میکنیم که شاید این کار همکارانمان مسبوق به سابقه نبوده است.

وی افزود؛ امسال هم در مصلی امام خمینی (ره) شهر ایلام نزدیک به ۲ هزار نفر از دانش آموزانمان با یک شیوه و شکل خاصی مراسم جشن تکلیف را برگزار کردند که جای سپاسگزاری دارد

وی اظهار کرد: در مسابقات فرهنگی و هنری و گفتمان‌های مختلف نیز امسال برای اولین بار ۱۶ هزار نفر از دانش آموزان در این مسابقات شرکت کردند بودند که این یعنی چیزی نزدیک به ۱۶ درصد دانش آموزان کل استان‌ که در مقاطع مختلف ۶۰ نفر از دانش آموزان ما در سطح کشور کسب رتبه کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه‌ی کار کردن روی ابعاد ارزشی، فکری و ... دانش آموزان گفت: در حوزه های مختلف رویکرد مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان، رویکرد تربیتی است و تمام تلاش همکاران باید در این راستا باشد که در بُعد تربیتی روی دانش آموزان کار کنند. اگر بُعد تربیتی دانش آموز اصلاح شود حتما بُعد آموزشی نیز اصلاح خواهد شد.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم