Print
Zoom In
Zoom Out

دبیرستاد همکاریها:

فعالیت ۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح امین

شناسه مطلب: 14053
زمان انتشار: چهارشنبه 03 اسفند 1401 ساعت 09:59

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت:فعالیت ۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح امین در حال انجام است و در حال حاضر طراحی و اجرای ۴۰ برنامه مشترک در بستر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در حاشیه اجلاس مشترک روسای آموزش و پرورش و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان گفت: بیش از ۱۶ سال است که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش  تشکیل شده و به بلوغ رسیده  و در این راستا دستورالعمل‌ها و تفاهم نامه‌های  متعددی نوشته شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه  در ستاد همکاری حدود ۴۰ برنامه نوشته شده و بخشی از آن‌ها  استانی بوده که به کل استان‌ها ابلاغ  و به مناطق ارسال شده که  می‌تواند موضوع کمیته‌های همکاری باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ودبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  ادامه داد: برگزاری این جلسه برای قوام دادن به مباحث  کمیته‌ها  خوب است. اعضای ستاد همکاری ها،   دستورالعمل‌های کمیته‌های همکاری را دریافت و به ائمه جمعه‌ها ابلاغ کنند.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه شان امام جمعه  در آموزش و پرورش تام دیده شده و به عنوان رئیس کمیته بوده و اعضا نیز مشخص است، گفت: نماینده، ولی فقیه در استان، ائمه جمعه در شهرستان‌ها  و روسای مناطق  و نایب رئیس، دبیر جلسات و معاونان پرورشی، رئیس سازمان تبلیغات و رئیس اوقاف  و مسئول اتحادیه  و روسای حوزه‌های علمیه خواهران و برادران  در استان اعضای این کمیته‌ها هستند که می‌توانند خیلی موثر باشند.

او افزود: در سند تحول بنیادین آمده است که باید از ظرفیت همه مجموعه برای آموزش و پرورش استفاده شود. آموزش و پرورش مجموعه عریض و طویلی است که  وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره آن نیست  و این مسئله توسط  ستاد ائمه جمعه احساس  ودرک شد و همه ما باید پیگیر این موضوع باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  گفت: از ظرفیت استانداری، شهرداری، فرمانداری  و سایر دستگاه استفاده کنیم  که  این شان  و جایگاه را  امام جمعه بعنوان پدر معنوی در استان و شهرستان دارد و می‌تواند آن را مطالبه کند.  

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه فرزندان ما در آموزش و پرورش آماج حمله‌های متعدد دشمن هستند و آن‌ها را باید دریابیم، ادامه داد: بحث شبکه سازی جدی گرفته شود،   از اعضای آموزش و پرورش افردای به کار گرفته   و مسئولیت داده و مطمئن باشید که این شبکه سازی‌ها برکت خواهد داشت.

او افزود: نماینده، ولی فقیه در خوزستان  کارگروه‌هایی را در زمینه‌های مختلف فعال کردند  و افراد متعددی را از دستگاه‌های مختلف استان  مسئول این کارگروه‌ها قرار دادند که جای خرسندی دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش   گفت: اگر شبکه سازی مثبت اتفاق بیفتد به کار و ارتعاش کار در سطح جامعه و مدارس قدرت  می‌دهد.

حجت الاسلام نیکزاد می‌گود: حتی در بین  دانش آموزان شبکه سازی صورت گیرد بدین صورت که دانش آموزان موثر متوسطه دوم را به دفاتر وصل کرده و به آن‌ها مسئولیت دهید و تشکل‌ها را جدی بگیرید اگر انقلاب ما رقم خورد به واسطه تشکل‌های انقلابی بود که فعالیت کردند.

وی تعداد ائمه جمعه در سطح خوزستان را ۳ هزار و ۶ عنوان کرد و افزود: این تعداد ظرفیت فوق العاده‌ای است  و باید حوزه ستاد همکاری اهتمام داشته باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  در خصوص طرح امین گفت: این طرح رشد قابل توجهی پیدا کرد اگرچه در دوران کرونا طرح رو به افول بود، اما امروز در سیستم ۲۴ هزار روحانی طرح امین در کشور داریم.

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: پژوهشی حول طرح امین انجام و آسیب‌های طرح بررسی   و دستورالعمل نوشته شد.   نیرو‌های جهادی این طرح   را تکریم و حمایت مالی کنید.

وی با بیان اینکه در بحث‌های محتوایی نیز به نسبت زیست بوم منطقه سعی کنید به نیرو‌ها آموزش دهید و در کمیته  استفاده کنید، گفت: ۳ هزار مدرسه شبانه روزی در کشور وجود دارد  که ظرفیت فوق العاده‌ای برای طرح‌های ستاد حوزه و آموزش و پرورش  است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»