Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله حسینی بوشهری:

آینده کشور وابسته به تعالی آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 14046
زمان انتشار: يكشنبه 30 بهمن 1401 ساعت 09:56

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:آینده کشور وابسته به تعالی آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت تعلیم و تزکیه در قرآن کریم و دین مبین اسلام، اظهار داشت: باید با تزکیه و تعلیم، دانش‌آموزانی متعهد و مسئولیت‌پذیر تربیت شوند که بتوانند حتی بر اولیای خود نیز تأثیرگذار باشند.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور روحانیون در آموزش و پرورش، یادآور شد: حضور روحانیون در آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج دین و مأنوس شدن دانش‌آموزان با آموزه‌های اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: مهارت آموزی یکی از حلقه‌های گمشده در آموزش و پرورش است که در دولت سیزدهم با گسترش رشته‌های فنی و مهارتی، لازم است تا این مهم مرتفع شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش در رشد و تعالی کشور نقش کلیدی دارد، گفت: آموزش و پرورش پیشرو و بروز، زمینه‌ساز ساخت آینده‌ای روشن‌تر برای میهن عزیزمان است.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این دیدار، اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت استان با حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، فرمانده سپاه امام صادق(ع) و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در بهترین دوران خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین برنامه راهبردی استان است، افزود: اعزام ۱۴ هزار دانش‌آموز به سفر تربیتی راهیان نور، شرکت ۵ هزار دانش‌آموز در آیین معنوی اعتکاف، برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش اموز استان، برگزاری نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برگزاری ۱۸ پیش اجلاسیه نماز، برگزاری همایش‌های بزرگ "فرزندان مکتب حاج قاسم" با حضور بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز پسر و "دختران فاطمی، رهروان زینبی" با حضور بیش از یک‌هزار دانش‌آموز دختر، بخشی از اقدامات آموزش و پرورش استان برای تحقق این رویکرد و هدف است.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۰ روحانی در مدارس استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی، عقیدتی و فرهنگی هستند که این تعداد نسبت به دوره‌های قبل رشد بسیار ارزشمند و قابل توجهی دارند.

موحدی تأکید کرد: با هوشیاری فرهنگیان و دانش‌آموزان، شاهد کمترین حواشی در مدارس استان در اغتشاشات اخیر بودیم که این مهم با همراهی و اعتماد دستگاه‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) محقق شده است.

وی یادآور شد: تبدیل گفتمان آموزش و پرورش به مطالبه اصلی جامعه و حاکمیت، بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز مجدد اتفاقات اخیر در آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر، ضمن تقدیر از مجموعه صنعت نفت و گاز و منطقه ویژه انرژی، اقتصادی پارس جنوبی تصریح کرد: پتروشیمی‌ها و شرکت‌های بزرگ نفت و گاز با ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند بیش از پیش در ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان بوشهر و رشد علمی و فرهنگی آینده سازان این مرز و بوم موثر باشند.

ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر