Print
Zoom In
Zoom Out

راه های همکاری فعالان فرهنگی و طلاب با آموزش و پرورش در ارومیه بررسی شد

شناسه مطلب: 14043
زمان انتشار: جمعه 28 بهمن 1401 ساعت 11:32

طی جلسه ای با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش آذربایجان غربی، مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه و جمعی از فعالان فرهنگی راه های همکاری با آموزش و پرورش بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، جلسه هیئت اندیشه ورز فاطمی امروز با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش آذربایجان غربی، مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه و جمعی از فعالین فرهنگی با هدف بررسی همکاری های فعالین فرهنگی و طلاب با آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام منصور امامی با تقدیر از اقدامات مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: راهکارهای ارائه شده در جهت تقویت بنیه های اعتقادی و انقلابی دانش آموزان باشد. از جمله طرح هایی که می تواند در پیشبرد اهداف انقلابی آموزش و پرورش مؤثر باشد، طرح های ولایت دانش آموزی، ضیافت اندیشه اساتید و معلمین آموزش و پرورش است و ما نیز در این زمینه آماده همکاری با تمام وجود هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: هیئات دانش آموزی در مدارس فعال شود و ما در این زمینه تمام امکانات را بسیج می کنیم.

وی افزود: گفتمان های دانش آموزی که در گذشته با محوریت تبلیغات اسلامی برگزار می شود بسیار موثر بود و متاسفانه اکنون کم رنگ شده است. چنین حرکاتی در آموزش و پرورش تقویت شود و می توان طرح های صالحین را که در پایگاه ها برگزار می شود، با روش های برنامه ریزی شده در آموزش و پرورش نیز اجرا کرد.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: باید تربیت دانش آموزان به سمت حل مسئله محور پیش برود و آن ها صرفا مطالب را حفظ نکنند بلکه لازم است به سمت تقویت مبانی فکری و اعتقادی دانش آموزان حرکت کنیم، به گونه ای که در اذهان آنها سوالات متعددی که ایجاد می شود، خودشان قادر باشند به آن ها جواب بدهند و حل مسئله ها را یاد بگیرند.

ملاک انتخاب مدیران بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری باشد

در ادامه این جلسه پروین جهانی، مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه نیز با بیان این که یکی از اهداف تشکیل هیئت اندیشه ورز فاطمی مطالبه گری است، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در همه زمنیه ها انتظارات بالا رفت و در آموزش و پرورش نیز که پایه تربیت دینی و انقلابی دانش اموزان در آن جا شکل می گیرد، انتظار این است که ملاک انتخاب مدیران بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دولت گذشته به مسئله فرهنگ اهمیتی داده نشده و به طبع آن آموزش و پرورش نیز رها شد و متاسفانه بودند برخی نفوذی هایی که از آموزش و پرورش برای مقاصد غیر دینی و انقلابی استفاده می کردند و باید چنین مدیران از بدنه این نهاد مقدس پاک شوند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه با بیان این که استفاده از مدیران انقلابی، جهادی و متدین موجب تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد، گفت: مدیران در مدارس آموزش و پرورش نقش جهت دهی را دارند و باید ضمن انتخاب مدیران از بین افراد صالح، کاردان و متدین، دوره های لازم برای تقویت آن ها و پاسخ به شبهات ذهنی مدیران برگزار شود.

وی در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان یک فرصت است و نباید از فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه غفلت کرد، عموما جوانانی که به این دانشگاه وارد می شوند افراد مومن و نخبه هستند و اگر درست تغذیه فکری نشوند و فعالیت فرهنگی در مورد آن ها صورت نگیرد می توانند از مسیر خارج شوند.

جهانی در پایان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای خوابگاه های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: جای خالی فعالیت های فرهنگی در خوابگاه های دانشجویی فرهنگیان خالی است و باید در این زمینه از طلاب استفاده شود.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تقدیر از بانیان برگزاری این جلسه گفت: آموزش و پرورش از فکر و طرح های نو و انقلابی دلسوزان نظام استقبال می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: همه تلاش مجموعه آموزش و پرورش ارتقای فرهنگ دینی و انقلابی دانش آموزان می باشد.

در ادامه این جلسه فعالین فرهنگی و حاضرین در جلسه نظرات خود را بیان کردند.

 

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود