Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام حاج علی اکبری:

«غایب بزرگ» دستگاه تعلیم و تربیت ما «تفکر و موضوع اندیشه» است

شناسه مطلب: 14042
زمان انتشار: پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت 20:26

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت:باید نسل آینده را متفکر بار آوریم؛ چرا که اگر بچه‌ها تفکرشان قوی شود، در دام شیطان نیفتاده و فریب نخواهند خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را فتح المبین خواند و آن را تبریک گفته و تجلی یکی از آیات بزرگ الهی دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، توفیق بهره مندی از معنویات، برکات و انوار الهی در روزهای پایانی ماه مبارک رجب به ویژه عید مبعث را، برای حاضران مسألت کرد و با اشاره به دعای هشامیه امام موسی کاظم(ع) گفت: مضامین این دعا دال مرکزی تعلیم و تربیت اسلامی است که آن، برانگیختن عقل و تربیت فکر است و همه این مجموعه بر مدار شکوفایی عقل و میدان داری اندیشه شکل گرفته است.

وی، این معارف را الهام بخش دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت دانست و ترکیب تشکیل شده این نشست از ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش را ترکیبی بدیع و دلنشین خواند و از همگان درخواست کرد، مراجعه مجددی به متن نورانی دعای هشامیه امام هفتم داشته و نکات تربیتی و تعقلی آن را استخراج نمایند.

حاج علی اکبری، غایب بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تفکر و موضوع اندیشه معرفی و راه نجات را هم پرداختن به همین مقوله دانست.

امام جمعه موقت تهران، افزود: اگر بچه‌های ما (دانش آموزان ما) اهل تفکر شوند، اهل نجات خواهند شد؛ آنچنان که امام کاظم(ع) با اسرار به ما نشان می‌دهد که خداوند متعال در قرآن ما را دعوت به تفکر کرده است.

این صاحب نظر حوزه تربیتی، خاطرنشان کرد: تمام جریان استکبار و شیاطین انسی و جنی دست به دست هم می‌دهند تا نسل آینده ما فکر نداشته باشند و قوی الفکر نشوند، چرا که اگر از لحاظ تفکر ضعیف شوند، صید شیاطین و دشمنان خواهند شد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، هشدار داد: دشمن طوری برنامه ریزی کرده است که ما اهل فکر نباشیم و اصلاً فرصتی برای تفکر نداشته باشیم در این صورت است که بصیرت پیدا نخواهیم کرد و اهل تشخیص نخواهیم بود.

این روحانی با اخلاق و متفکر، عنوان کرد: باید دست در دست هم دهیم تا نسل آینده را متفکر بار آوریم؛ چرا که اگر بچه‌ها تفکرشان قوی شود، در دام شیاطین نیفتاده و فریب نخواهند خورد و این همان پیام ویژه ای است که از این متن متین و توصیه های طلایی سلسله الذهب هشامیه امام کاظم(ع) برداشت می شود.

این مدیر فرهنگی کشور، تربیت و تقویت فکری نسل آینده را الزامی و ضروری دانسته و با نقل قولی از مرحوم حائری شیرازی، عنوان کرد: استعمار نو، فکر را تعطیل نمی کند بلکه کاری می‌کند که نتوانی فکر کنی و اصلاً فرصت و وقت فکر کردن نداشته باشی.

حاج علی اکبری، حرکت این نشست را در نقطه مقابل آمال و نقشه‌های دشمنان دانست و خواستار شد: نتایج حاصل از جلسات تخصصی کارگروه های این نشست، پس از پالایش و تصحیح به عنوان نقشه راه و مسیر همکاری های مشترک ائمه جمعه و آموزش و پرورش در استان تهران مورد استفاده قرار گیرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امتداد شبکه امامت جمعه را ختم به مساجد و ائمه جماعات عنوان کرد و گفت: باید با هماهنگی ائمه جمعه مناطق به سمت اجرای طرح‌هایی همچون شمیم (منزل، مدرسه، محله، مسجد، مصلی و مدینه فاضله) که در شهرقدس اجرا می شود و در آن «مسجد» به عنوان یک نقطه مرکزی در نظر گرفته شده است؛ حرکت کرد.

محمدجواد حاج علی اکبری، اضافه کرد: باید به این سمت برویم و اتصال مسجدی آن برقرار شود، چرا که قرآن کریم کل تمدن اسلامی را در مدار ذکر الله و بر مدار نماز تعریف کرده است که البته اجرای موفق این فعالیت ها فقط با کار جهادی تمیز امکان پذیر خواهد شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی