Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رشته های مرتبط با تعلیم و تربیت و نحوه ارتباط با دانش آموزان در حوزه راه اندازی شود

شناسه مطلب: 13973
زمان انتشار: يكشنبه 02 بهمن 1401 ساعت 12:41

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد گفت: بسیاری از طلابی که وارد آموزش و پرورش می شوند، بعضا آشنایی چندانی از طرح امین و وظایف خود در مدارس ندارند، لذا باید این طرح پیش از ورود طلاب به مدارس به خوبی تبیین گردد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس کمیته همکاریهای استان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، اظهار کرد: اینکه روحانی به عنوان مبلغ، مروج آموزه های دین و رعایت شئونات وارد آموزش و پرورش بشود و دستگاه تعلیم و تربیت اینگونه بپذیرد بسیار مفید و خوب است، اما اگر قرار باشد لباس را کنار بگذارد و رسالت روحانی بودن خود را فراموش کرده و به عنوان معلم برود، بنده صد در صد مخالف هستم، نه تنها من حتی مرکز مدیریت حوزه هم موافق این موضوع نیست.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اینکه روحانی به عنوان مبلغ وارد مدرسه بشود ولی بعد از مدتی لباس نپوشد، کارهای تبلیغ دین را کنار بگذارد و شبیه یک معلم فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بخواهد کارهای روتین آنها را انجام بدهد صد در صد مخالف هستم.

رئیس کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به ضرورت توانمند سازی طلاب متقاضی حضور در مدارس آموزش و پرورش گفت: طلبه ای که می خواهد وارد مدرسه شود قاعدتاً باید شیوه معلمی را بلد باشد، دوره‌های لازم را ببیند، تقریباً آن دوره‌هایی که خود فرهنگیان قبل از ورود به عرصه تعلیم و تربیت باید پشت سر بگذارند، طبیعی است که طلاب هم باید این دوره‌ها را ببیند بعد توضیحات لازم برایشان داده شود که بدانند قرار است در آموزش و پرورش چه رسالتی را ایفا کنند، بدانند هدف چیست؟ برنامه چیست؟ و هر سال هم یک بار یا دو بار همایش یا برنامه ای برای یادآوری اهداف و برنامه ها، هم افزایی و همفکری بیشتر با حضور این طلاب برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بیان کرد: یکی از راههای کیفی سازی حضور طلاب در مدارس اینست که رشته های مرتبط با تعلیم و تربیت، سبک و شیوه رفتاری طلاب در مدارس، نحوی ارتباط گیری با دانش آموزان، روانشناسی کودک و ... مواردی است که می تواند پیش از ورود طلاب به مدارس، آنان را پیش از ورود به مدارس با این مسائل آشنا کرد و همانطور که دروس تخصصی حوزوی خود را می گذرانند در کنارش هم آموزش های لازم یا پیش نیاز ورود به مدارس آموزش و پرورش را ببنید، چرا که معتقد هستیم ورود طلاب به مدارس باید به صورت کیفی باشد و اگر قرار است طلبه ضعیف و نابلد وارد مدرسه شود، بهتر است هرگز وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری تعامل دستگاههای مرتبط با کمیته همکاریهای استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: طی این سالها تعامل خوبی بین مدیران آموزش و پرورش و مدیران حوزه برقرار بوده است که البته با فراز و فرودهایی بعضا مواجه بوده، اما هیچ وقت نشده که نه بگویند به ما، که مثلاً ما ارجاع می‌دهیم به آن مدرسه شما، بله را می‌گویند چشم را می‌گویند ولی عملی‌اش را انجام نمی‌دهند!!

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: برگزاری کلاس ها و دوره های پیش نیاز، نظارت و ارزیابی مستمر طلاب حاضر در مدارس، برگزاری دوره های ارتقایی و هم افزایی، نظرسنجی و تحلیل پاسخ ها از جمله عواملی است که می تواند به کیفی تر شدن این طرح در مدارس کمک بسزایی داشته باشد.

امام جمعه بجنورد، خواستار اختصاص بودجه های بهتر و به موقع از سوی ستاد همکاریها به طرح های مدنظر شد.

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد