Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر:

یکصد مربی طرح امین در مدارس ملایر فعال هستند/15 سرباز طلبه جذب کرده ایم

شناسه مطلب: 13972
زمان انتشار: شنبه 01 بهمن 1401 ساعت 13:51

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر گفت: در حال حاضر یکصد مربی طرح امین در مدارس شهرستان ملایر حضور فعال دارند.

عباس شیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، اظهارکرد: بحمدلله هماهنگی خوبی بین آموزش و پرورش، حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان وجود دارد و هم اکنون تمامی مدارس سطح شهر از نعمت حضور طلاب و مبلغین و مبلغات حوزه های علمیه بهره مند هستند و البته مدارس روستایی ما از حضور نیروهای پرورشی در این زمینه بهره مند است.

وی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه طلاب طرح امین به منظور هم افزایی بیشتر و رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که از سوی این عزیزان مطرح می شود از جمله فعالیت های دیگر معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر ملایر است.

شیری ادامه داد: تشکیل شورای اقامه نماز، تجهیز نمازخانه های مدارس، نحوه حضور ائمه جماعت و روحانیون در مدارسی که طلبه طرح امین نداریم و رسیدگی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان از جمله مسائلی است که در این معاون دنبال و پیگیری شده است.

وی بیان کرد: دیدار طلاب طرح امین با امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ارزنده برنامه دیگری بود که انجام شد.

شیری گفت: ان شاءالله با مشارکت طلاب طرح امین، اسفند امسال مراسم جشن تکلیف 1700 دانش آموز را برنامه ریزی کرده ایم که با برگزاری موفق آن، امیدوارم الگویی برای سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد : حضور یکروزه دانش آموزان دراردوگاه فرهنگی و تربیتی برنامه دیگری است که با همکاری طلاب طرح امین در سال آینده برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: بنده 7 ماهی است که مسئولیت معاونت را عهده دار هستم ، پیش از این تنها 15 طلبه طرح امین داشتیم و امروز به 85 نفر رسیده است و در همین راستا 15 سرباز طلبه را جذب کرده ایم.

وی از تشکیل شورای تربیتی مدارس در ذیل کمیته همکاریهای شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در کمتر از هفته گذشته شورایی را زیر نظر شورای کمیته همکاری حوزه و آموزش وپرورش شهرستان تشکیل دادیم که 90درصدشان از طلاب موفق شهرستان با تحصیلات عالی کارشناسی ارشد و دکترا هستند و حضور روسای ادارت و سازمان هایی که به نوعی مرتبط با این موضوع بودند بسیار کم بود، چرا که کار به خود طلاب سپرده شده است.

شیری به برگزاری دوره های متنوع علمی، فرهنگی و تربیتی توسط این شورای اشاره کرد و افزود: از ابتدای بهمن ماه قرار است بر حسب اولویت و با حضور طلاب طرح امین و سایر علاقه مندان دوره آموزش سواد رسانه را برگزار کنیم و قطعا چنین دوره هایی مستمر خواهد بود.

معاون آموزش  و پرورش شهرستان ملایر از رضایت بیش از 90 درصدی مدیران آموزش و پرورش از اجرای طرح امین و حضور روحانیون در مدارس خبر داد و گفت: حضور روحانیون معظم در مدارس آنچنان اهمیت دارد که برای جابجایی یک مربی طرح امین با کلی اعتراض و مقاومت از سوی مدیران و کادر مدرسه مواجه می شویم.

وی در پایان گفت وگوی خود خواستار توجه به وضعیت معیشتی طلاب طرح امین شدو تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود شایسته است همین حداقل حق القدمی که به طلاب پرداخت می گردد لااقل در زمان خود و سروقت باشد نه اینکه با ماه ها تاخیر صورت پذیرد. از مسئولین محترم حوزه های علمیه خواستار توجه بیش از پیش به این نکته هستم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ملایر گفت: درخصوص فعالیت های این معاونت باید گفت تا کنون موفق به کسب ۵ رتبه کشوری مسابقه پرسش مهر، کسب ۷ رتبه کشوری سفیران سلامت، کسب رتبه سوم کشوری در رشته سرود همگانی، کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری، کسب ۳۰۰ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و کسب ۴۵ رتبه برتر استانی در جشنواره نوجوان سالم با همت دانش آموزان شهرستان در حوزه پرورشی شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»