Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان؛

به زودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین را استخراج می‌كنیم

شناسه مطلب: 13970
زمان انتشار: شنبه 01 بهمن 1401 ساعت 08:18

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه با تاکید بر لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان برای تربیت تخصصی معلمان گفت: فرایند تعلیم و تربیت با معلم جریان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، یوسف نوری در این دیدار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را در منظومه حكمرانی آنگونه كه باید باشد، ندیدیم، اظهار داشت: بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در کارها آموزش و پرورش و بعد دانشگاه مقدم است.

وی با تشکر از آیت الله فلاحتی  که دغدغه آموزش و پرورش دارند، با بیان برخی موارد مهم در آموزش و پرورش افزود: اگر معلم باشد و كتاب و فضا نباشد، آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد و تعلیم و تربیت جریان دارد. سال‌ها است كه تربیت معلم از نظر كمی و كیفی آنگونه كه باید باشد نبوده و زمانی به نقطه‌ای رسیدیم  که در سال ورودی دانشگاه فرهنگیان ۳۴۰۰ نفر و بیش از سی هزار نفر در همان سال بازنشست می‌شدند، بنابراین مجبور شدیم از گروه‌های دیگری كه در تربیت معلم دوره ندیده بودند کمک بگیریم که این اتفاق باعث شد بخشی از كار آموزش و پرورش تحت الشعاع قرار بگیرد.

نوری در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان را از یک دانشگاه ماموریت مدار به یك دانشگاه معمولی تبدیل كردیم، یعنی دانشجو سنجش می‌شود كه چه مهارتی دارد. معدل دروس را برای دانش آموزان به نمره ۱۵ و نمره كل را به ۷۰۰۰ آوردیم و گزینش دانشجو معلمان را كه در طول دو تا سه روزه بود و حداكثر ۱۰ روز انجام می‌شد را  به ۶ ماه تبدیل كردیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی افزود: دانشجو معلمان، در زمان فارغ التحصیلی، باید یك امتحان جامع دهند و در ساحت‌های شش‌گانه باید از ۱۲ مهارت، حداقل شش مهارت داشته باشند که بعضی از این مهارت‌ها  مانند؛ كار با نرم افزار در رشته تخصصی یا در حوزه ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی که باید مفاهیم و روخوانی و روانخوانی قرآن را داشته باشند، الزامی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شهیدان رجایی و باهنر در مورد تربیت معلم گفت: یکی از حوزه‌هایی كه باید به آن توجه شود، پرورشی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به منظومه سند تحول افزود: به زودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین را استخراج می‌كنیم و این موضوع را در بین صاحبنظران به رای می‌گذاریم و استان گیلان به عنوان یكی از استان‌های الگو و بخش فعالی از منظومه سند تحول بنیادین است.



نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)