Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان؛

به زودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین را استخراج می‌كنیم

شناسه مطلب: 13970
زمان انتشار: شنبه 01 بهمن 1401 ساعت 08:18

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه با تاکید بر لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان برای تربیت تخصصی معلمان گفت: فرایند تعلیم و تربیت با معلم جریان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، یوسف نوری در این دیدار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را در منظومه حكمرانی آنگونه كه باید باشد، ندیدیم، اظهار داشت: بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در کارها آموزش و پرورش و بعد دانشگاه مقدم است.

وی با تشکر از آیت الله فلاحتی  که دغدغه آموزش و پرورش دارند، با بیان برخی موارد مهم در آموزش و پرورش افزود: اگر معلم باشد و كتاب و فضا نباشد، آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد و تعلیم و تربیت جریان دارد. سال‌ها است كه تربیت معلم از نظر كمی و كیفی آنگونه كه باید باشد نبوده و زمانی به نقطه‌ای رسیدیم  که در سال ورودی دانشگاه فرهنگیان ۳۴۰۰ نفر و بیش از سی هزار نفر در همان سال بازنشست می‌شدند، بنابراین مجبور شدیم از گروه‌های دیگری كه در تربیت معلم دوره ندیده بودند کمک بگیریم که این اتفاق باعث شد بخشی از كار آموزش و پرورش تحت الشعاع قرار بگیرد.

نوری در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان را از یک دانشگاه ماموریت مدار به یك دانشگاه معمولی تبدیل كردیم، یعنی دانشجو سنجش می‌شود كه چه مهارتی دارد. معدل دروس را برای دانش آموزان به نمره ۱۵ و نمره كل را به ۷۰۰۰ آوردیم و گزینش دانشجو معلمان را كه در طول دو تا سه روزه بود و حداكثر ۱۰ روز انجام می‌شد را  به ۶ ماه تبدیل كردیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی افزود: دانشجو معلمان، در زمان فارغ التحصیلی، باید یك امتحان جامع دهند و در ساحت‌های شش‌گانه باید از ۱۲ مهارت، حداقل شش مهارت داشته باشند که بعضی از این مهارت‌ها  مانند؛ كار با نرم افزار در رشته تخصصی یا در حوزه ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی که باید مفاهیم و روخوانی و روانخوانی قرآن را داشته باشند، الزامی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شهیدان رجایی و باهنر در مورد تربیت معلم گفت: یکی از حوزه‌هایی كه باید به آن توجه شود، پرورشی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به منظومه سند تحول افزود: به زودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین را استخراج می‌كنیم و این موضوع را در بین صاحبنظران به رای می‌گذاریم و استان گیلان به عنوان یكی از استان‌های الگو و بخش فعالی از منظومه سند تحول بنیادین است.



دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎ در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش:

تشریح برنامه ۵ ساله دوم ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش پرورش سیستان و بلوچستان:

تحقق تربیت تمام ساحتی در سایه سار  توسعه فرهنگ قرآنی

در یک مقاله بررسی شد

مسجد خواستگاه تحقق اهداف حوزه علمیه و آموزش و پرورش

دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎ در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش:

تشریح برنامه ۵ ساله دوم ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

با حضور مسئولان حوزه و اموزش و پرورش

همایش طرح سه میم «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در اهواز برگزارشد + تصاویر

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

در کنار ایجاد تحول در برنامه درسی، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در اولویت برنامه‌ها است

آیت‌الله جوادی آمل در دیدار وزیر آموزش و پرورش :

اهل بیت علیهم السلام جان خود را فدای هدایت مردم کردند تا عاقل و عادل بسازند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خدمت در آموزش‌وپرورش بی‌بدیل و اثرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

با برنامه‌ریزی هدف‌مند زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ شویم.

فراخوﺍﻥ ﺳﯽ ﻭ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺍﺟﻼﺱ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ تمدید شد

رئیس پژوهشکده زن و خانواده تبیین کرد:

پرورش فرد واجتماع هدف غایی سندهای تحول حوزه و آموزش و پرورش است.

برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی در دبیرستان‌های دخترانه تهران

به همت سازمان تبلیغات اسلامی

رویداد استانی «مدار»  با هدف تربیت دانش آموز در یدان مبارزه مازندران برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

روحانیت در آموزش و پرورش، کلید هدایت فرهنگی جوانان است

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

طلاب معلم، سفیران حوزه در میدان تربیت هستند

ویژه معاونان پرورشی آموزش و پرورش

دوره مهارت‌های فردی واجتماعی با الهام از  نهج‌البلاغه برگزارشد

در یاسوج برگزارشد

نشست کانون روحانیون شاغل در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد