Print
Zoom In
Zoom Out

حجت‌الاسلام نیکزاد:

تربیت تمام ساحتی با تکیه بر ظرفیت حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد

شناسه مطلب: 13959
زمان انتشار: پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت 20:43

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین با تکیه بر ظرفیت های حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد و مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاریهای استان آذربایجان شرقی، اظهارکرد: سند تحول بنیادین حقیقتا سندی بس کامل است که به تمامی ساحت های تربیتی به طور همزمان توجه می کند که در صدر آنها می توان به توجه به امر به معروف و نهی از منکر، آموزش تولی و تبری به دانش آموزان با تاکید بر ظرفیت های حوزه های علمیه و البته با تکیه بر معلمان و مربیان اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منظم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا علاوه بر مسائل تربیتی دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بعنوان قطب تربیت معلمان در کشور باید با حوزه های علمیه پیوند داده شود تا با تلفیق هنر و عشق معلمی به همراه آموزه های دینی و تربیتی بتوان به اهداف بلند آموزشی دست یافت.

وی ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد: تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.

وی افزود: ما باید از ظرفیت حوزه های علمیه کمال استفاده را داشته باشیم چراکه همه ما نگران مسئله آموزش هستیم کمااینکه در دوسال اخیر آموزش مجازی کیفیت و تاثیرگذاری مطلوب را نداشته است بنابراین باید برای جبران این امر سعی کنیم تا آموزش های حضوری را با کیفیت بسیار بهتری پیش ببریم.

حجت الاسلام نیکزاد در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منطم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا به مسائل تربیتی افزون بر دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد. تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد