Print
Zoom In
Zoom Out

حجت‌الاسلام نیکزاد:

تربیت تمام ساحتی با تکیه بر ظرفیت حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد

شناسه مطلب: 13959
زمان انتشار: پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت 20:43

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین با تکیه بر ظرفیت های حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد و مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاریهای استان آذربایجان شرقی، اظهارکرد: سند تحول بنیادین حقیقتا سندی بس کامل است که به تمامی ساحت های تربیتی به طور همزمان توجه می کند که در صدر آنها می توان به توجه به امر به معروف و نهی از منکر، آموزش تولی و تبری به دانش آموزان با تاکید بر ظرفیت های حوزه های علمیه و البته با تکیه بر معلمان و مربیان اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منظم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا علاوه بر مسائل تربیتی دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بعنوان قطب تربیت معلمان در کشور باید با حوزه های علمیه پیوند داده شود تا با تلفیق هنر و عشق معلمی به همراه آموزه های دینی و تربیتی بتوان به اهداف بلند آموزشی دست یافت.

وی ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد: تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.

وی افزود: ما باید از ظرفیت حوزه های علمیه کمال استفاده را داشته باشیم چراکه همه ما نگران مسئله آموزش هستیم کمااینکه در دوسال اخیر آموزش مجازی کیفیت و تاثیرگذاری مطلوب را نداشته است بنابراین باید برای جبران این امر سعی کنیم تا آموزش های حضوری را با کیفیت بسیار بهتری پیش ببریم.

حجت الاسلام نیکزاد در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منطم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا به مسائل تربیتی افزون بر دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد. تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.



پیام آیت الله اعرافی به مناسبت روز معلم :

رشد و توسعه کشور محصول تلاش و مجاهدت معلمان و اساتید است

نماینده ولی فقیه در لرستان

تربیت نسل تراز انقلاب از شاخص ترین رسالت های آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش وپرورش

شهرستان ملکشاهی خاستگاه شهیدان نام آور دوران دفاع مقدس است

بازدید مشاور وزیر آموزش وپرورش ازمرکز نجوم و رصد خانه کانون استان ایلام

فیلم

ببینید ؛ گزارشی از آیین تجلیل از معلمان نمونه استان ایلام با حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش

چند خبرازفعالیت های استانی همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

به منظور هدایت تحصیلی

بازدید دانش‌آموزان محلاتی از مدرسه علمیه فاطمیه+ عکس

با حضور نماینده ولی فقیه

برگزاری جشن بزرگ عبادت دانش‌آموزان در ساری

نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان

لزوم توجه به سیره علمی و عملی پیامبر(ص) در مسیر تعلیم و تربیت

نماینده ولی فقیه در ایلام دردیدار دبیر ستاد همکاریها  

با استفاده ازروشهای خلاقانه نسل جوان را به ارزشهای دینی و انقلابی سوق دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در آئین سپاس معلم در ایلام؛

 ارزش و منزلت جایگاه معلمان باید مورد توجه باشد

تصاویر

حضور طلاب  و روحانیون میاندوآب در مدارس آموزش و پرورش

به مناسبت هفته معلم

حضورمشاوروزیرآموزش و پرورش در منزل معلم شهید عبادالله محمد صالحی

دبیر ستاد همکاریها ؛

«احترام به معلم» احترام به آینده کشور

پیام آیت الله اعرافی به مناسبت روز معلم :

رشد و توسعه کشور محصول تلاش و مجاهدت معلمان و اساتید است

پرسمان دهه کرامت (به سوی نور)

پاسخ به ۳۱ پرسش پرتکرار درباره دهه کرامت

تصاویر/ نشست کمیته همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان البرز