پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام نیکزاد:

تربیت تمام ساحتی با تکیه بر ظرفیت حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد

شناسه مطلب :۱۳۹۵۹
زمان انتشار: پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳
تربیت تمام ساحتی با تکیه بر ظرفیت حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین با تکیه بر ظرفیت های حوزه علمیه و معلمان نتیجه مطلوب تری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد و مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاریهای استان آذربایجان شرقی، اظهارکرد: سند تحول بنیادین حقیقتا سندی بس کامل است که به تمامی ساحت های تربیتی به طور همزمان توجه می کند که در صدر آنها می توان به توجه به امر به معروف و نهی از منکر، آموزش تولی و تبری به دانش آموزان با تاکید بر ظرفیت های حوزه های علمیه و البته با تکیه بر معلمان و مربیان اشاره کرد.

وی در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منظم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا علاوه بر مسائل تربیتی دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بعنوان قطب تربیت معلمان در کشور باید با حوزه های علمیه پیوند داده شود تا با تلفیق هنر و عشق معلمی به همراه آموزه های دینی و تربیتی بتوان به اهداف بلند آموزشی دست یافت.

وی ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد: تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.

وی افزود: ما باید از ظرفیت حوزه های علمیه کمال استفاده را داشته باشیم چراکه همه ما نگران مسئله آموزش هستیم کمااینکه در دوسال اخیر آموزش مجازی کیفیت و تاثیرگذاری مطلوب را نداشته است بنابراین باید برای جبران این امر سعی کنیم تا آموزش های حضوری را با کیفیت بسیار بهتری پیش ببریم.

حجت الاسلام نیکزاد در رابطه با فعالیت دانش آموزان و همچنین اولیای آنها در مساجد و کانون های مستقر در محلات نیز افزود: حضور نظام مند و منطم روحانیون در مساجد، مدارس و کانون های تربیتی موجب گشته تا به مسائل تربیتی افزون بر دانش آموزان در خصوص اولیا نیز توجه گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برقراری مراکز علمی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از پشتیبانی حوزه های علمیه در مراکز قرآنی و ارتباط با مدارس می تواند در پیشبرد هرچه بهتر برنامه های دستگاه آموزش و پرورش موثر باشد. تا زمانی که اهداف تربیتی به درستی برای افراد جامعه تبیین نشود نمی توانیم شاهد همکاری همه جانبه با این دستگاه باشیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد