Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشت رسیده | حاج قاسم‌های گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس

شناسه مطلب: 13931
زمان انتشار: دوشنبه 12 دی 1401 ساعت 10:36

امروز جامعه انقلابی ما از نبود زیرساخت های نرم و سخت جهت تربیت دانش آموز تراز مکتب شهیدان در دوگانگی به سر می‌برد؛ زیرا با یک هفته تبلیغ و ترویج از ارزش های تمدن ساز نمی توان ۵۱ هفته دیگر جوانان محاصره شده در مدارس و دانشگاه ها را با غفلت های مدرن و برنامه ریزی های تقابلی دشمنان داخلی و خارجی، پیوند زد و پناه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در یادداشتی، ویژگی‌های مدارس تراز حاج قاسم در گام دوم انقلاب را تبیین کرده که بدین شرح است:

مبلغان و معلمان چگونه می‌توانند فرآیند شناسایی حاج قاسم‌های گام دوم انقلاب اسلامی مدارس را شناسایی کرده و در فرآیند تربیت ۶ ساحتی سند تحول بنیادین و سبک زندگی مد نظر بیانیه گام دوم انقلاب، مورد حمایت و هدایت های به روز خود قرار دهند؟

آیا امکان دارد مبانی و مصادیقی از مکتب شهید سلیمانی در برنامه آموزشی مدارس و دانشگاه ها جایگاه جهت دهنده پیدا کند؟

مگر در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز مبرم به برنامه درسی همسو و هم افزا در این راستا احساس نمی شود، تا اینکه ارزش های حاج قاسم سلیمانی بصورت مقطعی در مدارس و دانشگاه ها بروز و ظهور نداشته باشند؛ بلکه در تمام ساعات آموزشی شاهد حضور شاخص های مکتب سردار دلها باشیم.

امروز جامعه انقلابی ما از نبود زیرساخت های نرم و سخت جهت تربیت دانش آموز تراز مکتب شهیدان در دوگانگی به سر می برد؛ زیرا با یک هفته تبلیغ و ترویج از ارزش های تمدن ساز نمی توان ۵۱ هفته دیگر جوانان محاصره شده در مدارس و دانشگاه ها را با غفلت های مدرن و برنامه ریزی های تقابلی دشمنان داخلی و خارجی، پیوند زد و پناه داد؛ از همین رو نمی توان انتظار داشت دانش‌آموزان و دانشجویان در فرآیند کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنشگری متناسب آن مختارانه حضور مومنانه و دشمن شکن داشته باشند.

عفاف و حجاب و سکوهای هم شأن آن

این باعث فخر جهانی است که جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها به منظور یک بانوی پاسخگو در بیانیه ارزش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحت یک شاخص ارزشی و یک رکن زیر بنایی آورده شده است.

تنها سندی که در جهان نام یک بانو را به عنوان شاخص تربیت انسانی مورد تایید خالق آسمان و زمین در خود جای داده است، این سند قیم بوده و لکن به دلیل نبود پایگاه ها و ساختارهای دریافت کننده و برنامه ساز موقعیتی و مناسبتی، با کمال تأسف بحث عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاهها علی رغم برنامه های متعدد و متنوع با سیر نزولی دست و پنجه نرم می کند؛ لهذا باید تدبیری اندیشید که آسیب در بحث عفاف و حجاب درباره شهیدان شاخص ساز مانند شهید سلیمانی ها اتفاق نیفتد؛ بدین منظور باید جهت آشیانه سازی درخت تنومند انقلاب اسلامی چاره ای اندیشید تا آسیب های آن قابل رصد و پیشگیری باشند؛ زیرا شاهد هستیم آموزه های قرآن و عترت نظام اسلامی به سمت و سوی حکومت عدل جهانی با تمام افت و خیزهایی که داشته است در حال پیشروی می باشد که مثال بارز آن شهادت سردار دلهاست که قلوب مؤمنان را با هم متحد و جبهه دشمنان را متفرق و منفعل کرد.

آیا این دستاورد بی نظیر یا کم نمونه با تجلیل سالی یکبار در سطح مطلوب و تراز قادر است فرآیند دشمنی دشمنان را خنثی کرده و به سیر الی الله بدون موانع و مزاحمت های فلج کننده جهت برپایی تمدن نوین اسلامی ادامه و استمرار داشته باشد؟.

الگویی مؤمنانه از یک مسئول پاسخگو

به نام خدای مجاهدان

محضر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی سلام با تسلیت اربعین حسینی؛ من در نهج‌البلاغه امام علی (علیه اسلام) خوانده‌ام که: «جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی دوستان خالص خود می‌گشاید».

شما و یارانتان دوستان خاص خداوند هستید و من نیز در سنگر مدرسه مشغول درس خواندن هستم و به لطف خدا در سال گذشته موفقیت‌هایی را داشته‌ام و جوایزی را گرفته‌ام، همه جوایز را برای شما که دوست خدا هستید می‌فرستم که در راه دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) خرج کنید. دوستدار ودعاگوی شما و یارانتان هستم و به دعایتان محتاجم.

خداوند حافظتان؛ فاطمه زهرا آقا ملایی کلاس دوم ابتدایی

پاسخ نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به زهرا آقاملایی

بسمه تعالی

دختر گلم زهرا خانم عزیز سلام

نامه توأم با محبت و ایثارت دریافت شد. دستان کوچک و توانمندت را می‌بوسم و انگشتری را به یادگاری برای دختر فداکارم می‌فرستم؛ ان‌شاءالله بزرگ که شدی در نماز و دعا، همه برادران و پدران فداکارت را فراموش نکنید.

سلیمانی - کوثر مشیز- ۹۷.۳.۱۳

ویژگی های مدیران تراز تمدن نوین اسلامی

۱- مردمی بودن مستمر ۲- پاسخگویی بی تکلف ۳- سازندگی و سادگی ۴- رئوف و عطوف ۵- بصیر و مخاطب شناس ۶- جوان شناس و جوانگرا ۷- آخرنگر به جای آخورنگر ۸- ولایت شناس و ولایت مدار ۹- غم زدایی و غم خواری ۱۰- جنسیت گرا و فرقه گرانبودن ۱۱- کودک شناختی و طفل نوازی ۱۲- خانواده سالار ۱۳- مستضعف شناس و محروم نواز ۱۴- مجاهد همه جانبه ۱۵- معلم متدین و مونس ۱۶- امید آفرین و با انصاف ۱۷- زندگی به سبک شهیدان ۱۸- ضد نفاق و شهرت ۱۹- محبت چشیده عترت و مروج

مکتب ۲۰- اندیشه ورز جهانی و تفکر ساز اسلامی



آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران