Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشت رسیده | حاج قاسم‌های گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس

شناسه مطلب: 13931
زمان انتشار: دوشنبه 12 دی 1401 ساعت 10:36

امروز جامعه انقلابی ما از نبود زیرساخت های نرم و سخت جهت تربیت دانش آموز تراز مکتب شهیدان در دوگانگی به سر می‌برد؛ زیرا با یک هفته تبلیغ و ترویج از ارزش های تمدن ساز نمی توان ۵۱ هفته دیگر جوانان محاصره شده در مدارس و دانشگاه ها را با غفلت های مدرن و برنامه ریزی های تقابلی دشمنان داخلی و خارجی، پیوند زد و پناه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در یادداشتی، ویژگی‌های مدارس تراز حاج قاسم در گام دوم انقلاب را تبیین کرده که بدین شرح است:

مبلغان و معلمان چگونه می‌توانند فرآیند شناسایی حاج قاسم‌های گام دوم انقلاب اسلامی مدارس را شناسایی کرده و در فرآیند تربیت ۶ ساحتی سند تحول بنیادین و سبک زندگی مد نظر بیانیه گام دوم انقلاب، مورد حمایت و هدایت های به روز خود قرار دهند؟

آیا امکان دارد مبانی و مصادیقی از مکتب شهید سلیمانی در برنامه آموزشی مدارس و دانشگاه ها جایگاه جهت دهنده پیدا کند؟

مگر در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز مبرم به برنامه درسی همسو و هم افزا در این راستا احساس نمی شود، تا اینکه ارزش های حاج قاسم سلیمانی بصورت مقطعی در مدارس و دانشگاه ها بروز و ظهور نداشته باشند؛ بلکه در تمام ساعات آموزشی شاهد حضور شاخص های مکتب سردار دلها باشیم.

امروز جامعه انقلابی ما از نبود زیرساخت های نرم و سخت جهت تربیت دانش آموز تراز مکتب شهیدان در دوگانگی به سر می برد؛ زیرا با یک هفته تبلیغ و ترویج از ارزش های تمدن ساز نمی توان ۵۱ هفته دیگر جوانان محاصره شده در مدارس و دانشگاه ها را با غفلت های مدرن و برنامه ریزی های تقابلی دشمنان داخلی و خارجی، پیوند زد و پناه داد؛ از همین رو نمی توان انتظار داشت دانش‌آموزان و دانشجویان در فرآیند کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنشگری متناسب آن مختارانه حضور مومنانه و دشمن شکن داشته باشند.

عفاف و حجاب و سکوهای هم شأن آن

این باعث فخر جهانی است که جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها به منظور یک بانوی پاسخگو در بیانیه ارزش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحت یک شاخص ارزشی و یک رکن زیر بنایی آورده شده است.

تنها سندی که در جهان نام یک بانو را به عنوان شاخص تربیت انسانی مورد تایید خالق آسمان و زمین در خود جای داده است، این سند قیم بوده و لکن به دلیل نبود پایگاه ها و ساختارهای دریافت کننده و برنامه ساز موقعیتی و مناسبتی، با کمال تأسف بحث عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاهها علی رغم برنامه های متعدد و متنوع با سیر نزولی دست و پنجه نرم می کند؛ لهذا باید تدبیری اندیشید که آسیب در بحث عفاف و حجاب درباره شهیدان شاخص ساز مانند شهید سلیمانی ها اتفاق نیفتد؛ بدین منظور باید جهت آشیانه سازی درخت تنومند انقلاب اسلامی چاره ای اندیشید تا آسیب های آن قابل رصد و پیشگیری باشند؛ زیرا شاهد هستیم آموزه های قرآن و عترت نظام اسلامی به سمت و سوی حکومت عدل جهانی با تمام افت و خیزهایی که داشته است در حال پیشروی می باشد که مثال بارز آن شهادت سردار دلهاست که قلوب مؤمنان را با هم متحد و جبهه دشمنان را متفرق و منفعل کرد.

آیا این دستاورد بی نظیر یا کم نمونه با تجلیل سالی یکبار در سطح مطلوب و تراز قادر است فرآیند دشمنی دشمنان را خنثی کرده و به سیر الی الله بدون موانع و مزاحمت های فلج کننده جهت برپایی تمدن نوین اسلامی ادامه و استمرار داشته باشد؟.

الگویی مؤمنانه از یک مسئول پاسخگو

به نام خدای مجاهدان

محضر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی سلام با تسلیت اربعین حسینی؛ من در نهج‌البلاغه امام علی (علیه اسلام) خوانده‌ام که: «جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی دوستان خالص خود می‌گشاید».

شما و یارانتان دوستان خاص خداوند هستید و من نیز در سنگر مدرسه مشغول درس خواندن هستم و به لطف خدا در سال گذشته موفقیت‌هایی را داشته‌ام و جوایزی را گرفته‌ام، همه جوایز را برای شما که دوست خدا هستید می‌فرستم که در راه دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) خرج کنید. دوستدار ودعاگوی شما و یارانتان هستم و به دعایتان محتاجم.

خداوند حافظتان؛ فاطمه زهرا آقا ملایی کلاس دوم ابتدایی

پاسخ نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به زهرا آقاملایی

بسمه تعالی

دختر گلم زهرا خانم عزیز سلام

نامه توأم با محبت و ایثارت دریافت شد. دستان کوچک و توانمندت را می‌بوسم و انگشتری را به یادگاری برای دختر فداکارم می‌فرستم؛ ان‌شاءالله بزرگ که شدی در نماز و دعا، همه برادران و پدران فداکارت را فراموش نکنید.

سلیمانی - کوثر مشیز- ۹۷.۳.۱۳

ویژگی های مدیران تراز تمدن نوین اسلامی

۱- مردمی بودن مستمر ۲- پاسخگویی بی تکلف ۳- سازندگی و سادگی ۴- رئوف و عطوف ۵- بصیر و مخاطب شناس ۶- جوان شناس و جوانگرا ۷- آخرنگر به جای آخورنگر ۸- ولایت شناس و ولایت مدار ۹- غم زدایی و غم خواری ۱۰- جنسیت گرا و فرقه گرانبودن ۱۱- کودک شناختی و طفل نوازی ۱۲- خانواده سالار ۱۳- مستضعف شناس و محروم نواز ۱۴- مجاهد همه جانبه ۱۵- معلم متدین و مونس ۱۶- امید آفرین و با انصاف ۱۷- زندگی به سبک شهیدان ۱۸- ضد نفاق و شهرت ۱۹- محبت چشیده عترت و مروج

مکتب ۲۰- اندیشه ورز جهانی و تفکر ساز اسلامی

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است