Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه علمیه برای تقویت هویت جمعی باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

شناسه مطلب: 13906
زمان انتشار: سه شنبه 29 آذر 1401 ساعت 17:15

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط با بیان این که هویت زدایی همواره برنامه دشمن است افزود:دشمن با شیوه های مختلف و هر بار پیچیده‌تر در این مسیر کار می‌کند.

به گزارش پایکاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در اجلاس شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن کریم می‌تواند در زندگی نقش‌آفرین وزندگی ساز باشد، اظهار داشت: بازگشت به قرآن راه حل بسیاری از مشکلات در شرایط فعلی است.

وی با اشاره به اجلاس شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش، افزود: برای پیشرفت کشور و نظام و تأثیرگذاری آن در دنیا باید امت پیشرو باشد و اگر بخواهد برای دیگران الگو قرار گیرد باید هویت خود را بیابد و به آن تکیه کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خیاط با بیان اینکه همواره دشمنان می‌خواستند جامعه را از پا بیندازند و هویت آن را خدشه‌دار کنند، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی بر کشوری مسلط شود، هویت آن را از بین می‌برد، وقتی جامعه‌ای هویت خود را از دست داد، دچار خود تحقیر بینی می‌شود و دیگران را بزرگ می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه هویت زدایی برنامه همیشه دشمنان بوده و هرروز پیچیده‌تر می‌شود، تصریح کرد: هویت دینی آن چیزی است که نسبت به سایر هویت‌ها تأثیر بیشتری دارد؛ هویت دینی از مهم‌ترین هویت‌های جمعی است. تأثیر خیلی فراوانی دارد افراد جامعه را تقویت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که مسبب حوادثی امروز جامعه کسانی هستند که روزی پیگیر اجرای سند ۲۰۳۰ بودند، اظهار کرد: با حوادثی که امروز در جامعه اتفاق افتاد دشمن تلاش زیادی می‌کند که هویت دینی ما را خدشه‌دار کند؛ دشمنان ایران و انقلاب اسلامی نشان دادند که از هویت دینی مردم می‌ترسند، بنابراین اگر هویت دینی مردم تقویت شود، تمام نقشه‌های دنیای استکبار شکست خواهد خورد.

وی بابیان اینکه غرب برای نفوذ به هویت ما تلاش می‌کند بی‌هویتی را در آموزش‌وپرورش و دانش آموزان ایجاد کند، یادآور شد: به اعتراف رهبران غربی ۶۰ درصد مدیران فارغ‌التحصیل خاورمیانه که امروز کشورهای آن‌ها تحت سلطه دولت‌های غربی و استکباری هستند، در دانشگاه‌های غربی تحصیل‌کرده‌اند، لذا همواره دشمن تلاش کرده است که به هر نحوی نفوذ کند و یکی از برنامه‌ها نفوذ در آموزش‌وپرورش است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: حوزویان باید با ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، هویت دینی مردم را تقویت کنند تا ایمن‌سازی بزرگی ایجاد می‌شود و آن‌وقت می توان در مسیر تحقق گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط در ادامه بابیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش محوری بودن نقش دین باید مورد توجه واقع شود، بیان کرد: در حال حاضر باید هویّت جمعی تقویت شود که اگر در این زمینه درست اقدام نشود، خسارت های بدی اتفاق خواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: در صورت اجرای سند تحول بنیادین و توسعه همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش و آسیب‌شناسی دقیق در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به مدیریت مستقل حوزه علمیه خراسان و از آنجایی‌ که یک‌چهارم کل کشور در سه استان خراسان قرار دارد، این استحقاق را دارد که مرکز ستاد همکاری‌ها در استان خراسان و مشهد راه‌اندازی شود تا با سرعت بیشتری برنامه‌ها پیگیری شود و مؤثرتر واقع شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه آمادگی هرگونه همکاری با آموزش‌وپرورش را دارد در ادامه به ارائه پیشنهادهایی در بالا بردن همکارهای بهتر و بیشتر پرداخت و افزود: دستورکارهای مشترک حوزه خراسان و ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش مشخص تدوین و جدولی با ترتیب اولویت برنامه‌ها طراحی شود و به‌طور منظم و مرتب گزارشی از فعالیت‌ها و همکاری‌ها ارائه گردد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: حوزه‌های علمیه از فعالیت های طلابی که وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند، ارزیابی داشته باشند، همچنین بستری ایجاد شود تا معلمان نیز با حوزه علمیه ارتباط برقرار کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط در پایان اظهار کرد: در مدارس امین و مدارس وابسته به حوزه علمیه از ظرفیت طلاب برای مدیریت مدرسه استفاده شود.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد