Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

حفظ کشور، انقلاب و اسلام منوط به توجه به آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 13903
زمان انتشار: سه شنبه 29 آذر 1401 ساعت 16:13

آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهدمقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی صبح امروز در نشست همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در محل بنیاد پژوهش های اسلامی مشهد گفت: اگر آموزش و پرورش را داشته باشیم، کشور و انقلاب حفظ می شود.

به گزارش پایگاه ستاد همکاریها،آیت الله علم الهدی گفت: همکاری و هم اندیشی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش، بازتاب سازنده ای در نهاد انسان ساز تعلیم و تربیت دارد؛ باید از این نهاد تاثیرگذار و ظرفیت ائمه جمعه با یک اقدام مستمر و مثمر استفاده شود و آموزش و پرورش با طراحی، برنامه ریزی و اقدام مستقیم زمینه همکاری مستمر و مثمر را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مسئولیت اصلی ما توجه به جریان آینده سازی جامعه و مدیریت حال حاضر جامعه است و فاصله بین روحانیت و مدرسه اشتباهی است که ناآرامی های اخیر کشور یکی از نتایج آن بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: باید برای حضور حوزه علمیه در آموزش و پرورش و تربیت متولیان آموزش و پرورش در هر حوزه و شهرستان طرح های تشکیلاتی ایجاد شود. زیرا اگر آموزش و پرورش را داشته باشیم، هم کشور را داریم هم انقلاب را.

وی ادامه داد: هم اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش، حل کننده بسیاری از مشکلات است و برای استفاده از ظرفیت بالای امام جمعه در اثرگذاری آموزش و پرورش و دانش آموزان و فعالیت روحانیت در مدارس باید اقدامی جدی آغاز شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حتی مهم تر از دانشگاه است، یادآور شد: در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدا و نیروهای عظیم انقلابی ما همه از همین دانش آموزان بوده اند و این در زمانی اتفاق افتاده است که حوزه در جریان مستمر با دانش آموز و معلم بود ولی به خاطر نفوذ عناصر ضدانقلاب رابطه ما با آموزش کمرنگ شده؛ تا زمانی که از یکدیگر جدا باشیم چطور می توانیم تاثیرگذار باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کسانی که به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند می‌خواستند جلو حضور و نفوذ روحانیت در مدارس را بگیرند و فضایی که در اغتشاشات پیدا شد محصول حرکتهای گذشته بود.

آیت الله علم الهدی افزود: حقیقت این است که حوزه‌های علمیه باید در مقام مدیریت فضا به میدان بیایند و هر چه که باشد، دست از امر تبلیغی و فعالیت فرهنگی برندارند اما در همین جریان باید آگاه بود که این فعالیت تبلیغی، اصول و جزئیاتی دارد که باید به آن توجه شود یعنی باید دید که با فضا و فرهنگ و جریان فکری - بومی هر شهر و منطقه از امامان جمعه و دیگران چه کاری ساخته است.

امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان با آرزوی موفقیت برای مدیران و مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آنچه به کشور آسیب می رساند بی تقوایی است، بنابراین جریان سیاسی مهم نیست آنچه مهم است تقواست.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد