Print
Zoom In
Zoom Out

به میزبانی بسیج ستاد همکاریها

نشست جهاد تبیین با موضوع شیوه مقابله با جنگ ترکیبی برگزارشد

شناسه مطلب: 13902
زمان انتشار: سه شنبه 29 آذر 1401 ساعت 11:38

در ادامه بر گزاری سلسله نشستهای جهاد تبیین نشست دیگری با عنوان تبیین چگونگی مواجهه با جنگ ترکیبی به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش وپرورش بر گزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها در این نشست که با حضور  فرهنگیان بسیجی حوزه ستادی در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین وکیل پور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور ومدیر موسسه امیربیان به تشریح وتبیین چگونگی مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی پرداخت

وی که در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات تهران با انفجار نارنجک اغتشاشگران دچار حادثه شده بود گفت؛ جنگ یک پدیدۀ فراگیر جهانی است؛ ابهام، پیچیدگی و چندبُعدی بودن؛ مهم‌ترین ویژگی جدید‌ترین شیوۀ جنگی است. جنگ ترکیبی طیف گسترده‌ای از ابزارها به شیوۀ همگون یا ناهمگون است که در این نوع جنگ‌ها که نبردی غیرخطی به‌شمار می‌رود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 حجت الاسلام  وکیل پور افزود؛به‌همین دلیل یک هوشیاری همیشگی در مقابل دشمن، جزو بایدهای یک نظام مستقل و دارای دشمنان بسیار است. با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به صورت‌های مختلف و با ایجاد تنوع در ابزارهای نوین، به دشمنی و کینه‌ورزی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته است.

 این مبلغ جهادی تصریح کرد؛ باید مؤلفه‌ها و ابزارهای جنگ ترکیبی آمریکا علیه کشور را بدانیم وبا بهره‌گیری از روشهای و تجربیات به دست آمده توطئه ها را خنثی نماییم.

 سخنران این نشست یاد آورشد؛مؤلفۀ روانی، اطلاعاتی، اقتصادی، دیپلماسی- سیاسی، سایبری، نیروهای نظامی منظم و نیروهای ویژه و حمایت از درگیری‌های‌ داخلی به‌ عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های جنگ ترکیبی به‌شمار میرودکه در همین رابطه باید ابزارهای این مولفه ها را نیز بشناسیم.  

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد مشاور وزیر ودبیر ستادهمکاری با استناد به آیه شریفه إِنَّ ٱلَّذِينَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَيۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِكَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِي كُنتُمۡ تُوعَدُونَ ،به ارزش استقامت وپایداری در راه اهداف اسلام وانقلاب اسلامی پرداخت و تاکید کرد؛ راه پیروزی توکل بر خدا وصبر وپایداری و استقامت است.

وی افزود: در جهاد تبیین باید دلایل اتفاقاتی که رخ میدهد را به درستی برای همگان تبیین کنیم. اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خویش از کلیدواژه جهاد تبیین استفاده کرده‌اند به همین علت است تا مردم از سردرگمی و شبهاتی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند، نجات پیدا کنند.

در پایان حجت السلام والمسلمین حقگو فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ستاد همکاری ها با اشاره به آیه شریفه فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدينَ عَلَى القاعِدينَ أَجرًا عَظيمًا با تاکید بر هوشمندی وهوشیاری درمقابله با دشمنان انقلاب اسلامی گفت؛ جریان مقاومت در بسیاری از کشورها به صورت جدی در حال رشد است و همچنان تنها کشوری که در جریان مقاومت مجاهدهدت می کند  دارد، جمهوری اسلامی ایران است که این امر دشمنان را به وحشت جدی انداخته است.  

وی با خیر مقدم  به میهمانان وهمکاران بسیجی ازحضور بموقع ایشان تشکر نمود و اظهار امید واری کرد فرهنگیان فرهیخته با اهتمام به جهاد تبیین خواب دشمنان را اشفته کنند.

این نشست با اهدای جوائز به قید قرعه به ۶ نفر ودعای فرج  برای سلامتی امام زمان عج ورهبر معظم انقلاب موظله العالی   پایان یافت.

 

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است