Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای فارس:

تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی نیاز به هم‌افزایی نهادهای فرهنگی دارد

شناسه مطلب: 13892
زمان انتشار: يكشنبه 27 آذر 1401 ساعت 12:07

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی گفت: تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی نیاز به هم‌افزایی نهادهای فرهنگی اعم از حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با امام جمعه جهرم با اشاره به فرازهایی از سند تحول بنیادین اموزش و پرورش گفت: در این سند، حوزه‌های علمیه از عوامل مهم تربیت هستند.

وی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در کنار آموزش و پرورش می‌توانند در پرورش و تربیت عبد صالح که در سند تحول بنیادین آمده است، همراه و همکار نظام تعلیم و تربیت باشند.

عسکری با تأکید بر اینکه تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی نیاز به هم‌افزایی نهادهای فرهنگی اعم از حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دارد، گفت: امام جمعه هر شهر و منطقه نیز می‌تواند حلقه اتصال آموزش و پرورش با مردم را مستحکم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود برخی از طرح‌های این سازمان را یادآور شد و گفت: یکی از طرح‌های موفق ما طرح امین است که با همکاری حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود. همچنین برای اقامه نماز جماعت در مدارس نیز از این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس اشاره کرد و افزود: اجرای این نقشه و همچنین سند تحول بنیادین با همراهی و هم‌افزایی ائمه جمعه و دستگاه‌های فرهنگی میسر خواهد بود.

عسکری در ادامه خانواده را رکن اصلی تربیت دانست و افزود: خانواده نقش اول در فرایند تربیتی دارد لذا آموزش و پرورش آمادگی دارد تا به همراهی ائمه جمعه و تعامل با خانواده‌ها، نقشه مهندسی فرهنگی را در استان پیش برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود به میزبانی این استان در اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم تا از ظرفیت و رهنمودهای ائمه جمعه در برگزاری هرچه بهتر این اجلاسیه استفاده کنیم.
انتهای پیام



نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است