Print
Zoom In
Zoom Out

صبح امروز برگزار شد

گزارشی ازچهارمین نشست رابطان کمیته های استانی همکاریها در قم

شناسه مطلب: 13886
زمان انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1401 ساعت 16:05

چهارمین نشست رابطان استانی کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مدیران کل قرآن و عترت ادارات کل آموزش و پرورش در سالن همایشهای خانه معلم قم برگزارگردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،در این همایش یک روزه معاونین و مدیران ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با طرح برنامه ها و دیدگاه های خود، رابطان کمیته ها  را پل ارتباطی مسئولان ارشد استانی دو دستگاه حوزه و آموزش و پرورش دانسته و پیگیری امور کمیته های استانی را مجاهدانه و خارج از روال معمول اداری دانستند.

معاون امور استانهای ستاد همکاریها  در این نشست ضمن خیر مقدم به رابطان استانی کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش هماهنگی این دو دستگاه مهم آموزشی و تربیتی را در تحقق گام دو انقلاب اسلامی مهم و کلیدی ارزیابی کرد.

وی با اشاره به نقش رابطان کمیته های استانی در تدبیر امورهمکاریها خواستار توجه جدی به پیشنهادات و دغدغه های اربطان شد.

حجت الاسلام درودی بیان کرد: در راستای جهاد تبیین مطالبه مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن مضامین بیانیه گام دوم و راهکارهای سند تحول هر ساله نشست رابطین استانی کمیته های همکاری کشوربا هدف تبادل تجارب و بررسی ظرفیت های همکاری حوزه و آموزش و پرورش برگزار میشود 

درودی با بیان این که هر ساله یک تفاهم نامه بین حوزه و آموزش و پرورش توسط ستاد همکاری منعقد می شود، افزود: محتویات آن تفاهم نامه شامل برنامه ریزی، طرح ها و فعالیت های که باید بین دو دستگاه انجام شود در کارگروه های تخصصی متشکل از شش نفر از کارشناسان و مسئولین آموزش و پرورش و شش نفر از کارشناسان و معاونین حوزه های علمیه مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد و خروجی آن بعد از پالایش تبدیل به تفاهم نامه می شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: این تفاهم نامه در استان ها نیاز به پیگیری و تقسیم وظایف دارد لذا رابطین در کمیته همکاری استان این وظیفه را به عهده دارند و مشکلات احتمالی و تجربیات حاصل از اجرای طرح ها و ظرفیت های کلانشهر ها، جلوگیری از موازی کاری، عدم مداخله در برنامه ریزی های دو دستگاه را هر ساله در قالب نشست با  یکدیگر تبادل می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: به همین دلیل در این نشست ها به دنبال این هستیم که نوع حضور روحانیون در مدارس تخصصی و متناسب با سن دانش آموزان، سوالات و نیازهای آنان باشد

حجت الاسلام درودی تاکید کرد: مدرسه، حوزه و دانشگاه سه نهاد تاثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که نظام آموزش و پرورش تاثیرگذارترین جایگاه را در تحقق این بیانیه دارد.

در ادامه حجت الاسلام عقدکی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها نیزبا تشریح برنامه های این معاونت،پیشرفت طرح های پژوهشی ستاد را مرهون تلاش رابطان کمیته همکاریها دانست و گفت؛ درطرح دیده بان که به منظور سرعت بخشیدن به امرجهاد تبیین مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری است، مدیران مدارس یکی از بهترین همیاران فرهنگ سازی جهاد تبیین هستند که در این خصوص ستاد همکاریها در نظر دارد همایش سراسری مدیران مدارس منتخب استانها را برای دست یابی به  شیوه های ترویج جهاد تبیین در بین دانش آموزان و والدین برگزار کند. 

همچنین،محمد نادی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع ستاد همکاریها،از رابطان کمیته های استانی خواست به منظور جذب اعتبارات و بودجه های مورد نیازهراستان با مکاتبه و ارایه گزارش به این معاونت روند پیشرفت طرح های ابلاغی در توافق نامه های استانی را تشریح تا از اعتبار لازم بهره مند شوند .

وی افزود؛ هر استانی که در ارایه گزارشات مستند و پیشرفت طرح های توافقی در زمینه همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش موفق تر باشد از جذب اعتبار قابل قبول نیز بهره مند خواهد شد.

سید حسام ملکی مدیر ارزیابی و عملکرد ستاد همکاریها نیز با اشاره به نقش بی بدیل رابطان کمیته های استانی گفت؛ حقیقتا بار اصلی امور جاری کمیته بر دوش رابطان محترم است که البته در استان خود به عنوان مدیر اداره قرآن و عترت و نماز انجام وظیفه می نمایند و خوشبختانه چهرهای علمی و فرهنگی هستد و این امر برای ستاد همکاریها یک فرصت است.

وی نگاه ارزیابی عملکرد در دور جدید فعالیت ستاد همکاریها را نظارت محور دانست و گفت؛ بر اساس نگاه دبیر محترم ستاد همکاریها، کمیته بهبود عملکرد نیزبه دیگر برنامه های این مدیریت اضافه شده و در آینده نزدیک، نظر سنجی سراسری از برنامه های همکاریها  از طریق مدیران مدارس کشور  انجام خواهد شد  که در این میان نقش رابطان استانی کمک شایانی در رسیدن به یک جمع بندی مطلوب می نماید.

 در ادامه رابطین کمیته های استانی ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش، به تبادل تجارب و بررسی ظرفیت های موجود و نیز نقد یرخی برنامه ها با هدف تقویت فعالیت های ستاد همکاریها پرداختند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد کهوند استاد حوزه علمیه و کارشناس فضای مجازی بیان کرد: چهل چالش با محوریت حیا زدایی، غیرت زدایی و تقدس زدایی از آموزه های دینی از سوی دشمنان که در فضای مجازی طرح ریزی شده که از ۶ ساله تا جوان ۲۵ ساله را در بر گرفته است.

وی با تأکید بر این که اختیار، امنیت و آزادی سه دروغ بزرگ در فضای مجازی است، گفت: آنقدر سیاه نمایی کرده اند که برخی دختران با فرض ناامیدی نگاه می کنند و روسری بر می دارند در حالی که آنهایی که باور درست دارند هیچگاه حجاب خود را از دست نمی دهند و این افراد کم هم نیستند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های کتابخانه های استان قم موضوع کتاب را ترویج کنیم تا با آسیب های فضای مجازی آشنا شویم و با آن ها برخورد کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»