به گزارش پایگاه اطلاع رسانیستاد همکاریها ، حجت الله نریمانی با اعلام این خبر گفت: در راستای راهکار های 2-7 و 8-2 سند تحول بنیادین و شیوه نامه ندای رحمت و در جهت هم افزایی معلمان، مدیران، خانواده ها و اعضای هیئت امنای مسجد محله در زمینه ارتباط دانش آموزان و اولیاء آنان با مسجد محله،طرح سه میم (پیوند مسجد،مدرسه و منزل) در مدارس استان اجرا می شود .
وی تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی و پایبندی به وظایف شرعی، نهادینه سازی و تقویت همکاری مدرسه با مسجد محله،حضور فعال مدیران،معلمان و دانش آموزان در برنامه های مرتبط محله و حضور نظام مند و اثر بخش روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی با تجربه در مدرسه از مهم ترین اهداف این برنامه می باشد.
نریمانی در ادامه به گام های اجرایی این طرح پرداخت و تلاش برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت محله و حضور امام جماعت مسجد در نماز مدرسه، عضویت همکاران علاقمند مدرسه در هیات امنای مسجد و عضویت امام جماعت مسجد در شورای مدرسه، دعوت از امام جماعت مسجد محل به مدرسه جهت اقامه نماز جماعت ، آموزش احکام ، آموزش عملی نماز و برگزاری جلسات گفتمان دینی و جلب مشارکت فعال و موثر خانواده ها، انجمن اولیاء و مربیان در توسعه فرهنگ اقامه نماز دانش آموزان با تاکید بر برگزاری کلاس های آموزش خانواده را از مهم ترین گام های اجرایی این طرح عنوان کرد.
به گفته وی ایجاد بستر مناسب جهت معرفی ظرفیت های مسجد محل و استفاده از روش چهره به چهره به منظور ارتقاء بینش سیاسی و اجتماعی و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، استفاده از ظرفیت دانش آموزان به عنوان مکبر، موذن، قاری، مداح ، خطیب و ... در مسجد محل به منظور افزایش روحیه معنوی و اخلاقی دانش آموزان و ایجاد حسن مسئولیت اجتماعی آنان، برنامه ریزی جهت شرکت دانش آموزان، فرهنگیان و والدین در نماز جمعه و بهره مندی از ظرفیت هیات مذهبی دانش آموزی جهت مشارکت در فعالیت های فرهنگی مسجد را از دیگر گام های اجرایی این طرح می باشد.
دبیر کمیته همکاریهای کردستان هم چنین گفت: تشویق و ترغیب دانش آموزان برتر علمی، اخلاقی و ورزشی و.. در جشن های ملی و مذهبی در مدرسه و مسجد محل، ایجاد تعامل تنگاتنگ بین مدرسه و مسجد محل با اجرای مراسم های ملی و مذهبی و هم چنین اجرای فعالیت هایی از قبیل برگزاری کلاس های علمی، تربیتی، آموزشی، ورزشی و ... در مسجد با همیاری خانواده ها، عضویت متولیان طرح و دانش آموزان در کانال مربوطه در شبکه شاد و بهره مندی از محتوای های مرتبط و مستند سازی فعالیت ها و ارائه گزارش به آموزش و پرورش و ثبت در سامانه مربوطه گام های بعدی اجرای این طرح است.