به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن قدردانی از اهتمام مدارس وابسطه نسبت به تربیت علمی و اعتقادی دانش آموزان افزود: باور ما این است که مدارس راهیان کوثر، مدارس شاهد و مدارس صدرا باید الگوی برای سایر واحدهای آموزشی باشند و با توجه به سند تحول بنیادین این مدارس می توانند فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.
ابوالقاسم اکبری افزود: دکترین حرکتی و چراغ هدایت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، رویکرد ما نیز در استان بهره گیری از سند تحول بنیادین برای پیشبرد اهدافمان در نظام تعلیم و تربیت است.
وی دغدغه مسائل تربیتی را در دوران کرونا و بعد از کرونا دانست و گفت: در دوران کرونا متاسفانه با غیر حضوری کردن و تعطیلی مدارس، مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان عملا به حاشیه رفت و علی رغم مزایایی آموزش مجازی در قالب شبکه آموزشی شاد معایب و مشکلات فراوانی در آموزش به وجود آمد و در یادگیری بعضی دروس اختلال ایجاد کرد.
نایب رئیس کمیته همکاریهای استان اظهار داشت: کار تربیتی فقط با آموزش و پرورش نیست بلکه بر اساس فصل هشت سند تحول بنیادین همه دستگاه ها و نهادها در کار تربیت دخیل هستند، نهاد فرهنگی اجتماعی، نهاد صدا و سیما و مخصوصا نهاد خانواده که از ارکان اصلی و اساسی تربیت محسوب می شوند.
اکبری تاکید کرد: بسیاری از آسیب ها ناشی از فضای مجازی افسارگسیخته ای است که بچه ها تنفس می کنند در این راستا برگزاری کلاس های آموزش خانواده ضروری است.
ابوالقاسم اکبری در ادامه بیان داشت: آموزش و پرورش برابر تفاهم نامه همکاری سازمان مدارس صدرا و وزارت آموزش و پرورش همگام و همقدم با مدارس صدرا خواهد بود.
در این جلسه مدیران مدارس به بیان نقطه نظرات، انتظارات و موانع موجود در انتخاب معاون داده شد و به سوالاتی که در این زمینه وجود داشت پاسخ داده شد.