به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجتالاسلام حمید نیکزاد در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «گفتوگوی دانشآموزان در محیط علمی و تربیتی مدرسه، راهحل کلیدی تبدیل اعتراضات خیابانی به تعاملات انسانی و رفتار هیجانی به روحیه انتقادی و سازنده است و مدرسه بهعنوان کانون تربیتمحور محله باید برای تحقق ساحت سیاسی و اجتماعی دانشآموزان بهعنوان عناصر حیات، پویایی و سرزندگی در یک جامعه محلی به این عرصه تلاش کند.»
وی ادامه داد: «در این خصوص شبکه فراگیر مربیان طرح امین که افرادی دغدغهمند و آموزشدیده در مواجهه تربیتی با دانشآموزان هستند، زمان فراغت دانشآموزان را به فرصت طلایی تربیتی تبدیل میکنند و نقش حائز اهمیتی را در هدایت جریان گفتوگو و مناظرات دانشآموزی برعهده دارند.»
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در روزهای اخیر برنامهریزی و فعالیت پراکنده و خودجوش مربیان طرح امین در رابطه با مناظرات دانشآموزی را در مدارس سمپاد شاهد بودهایم، گفت: «نمونههای آن در رسانههای جمعی و خبرگزاریها به سمع و نظر دنبالکنندگان اخبار آموزش و پرورش رسیده است اما با کمک تشکلهای دانشآموزی و محوریت روحانیون طرح امین بهدنبال تدوین شیوهنامه و اجرای منسجم و منضبط مناظرههای دانشآموزی هستیم تا شاهد به ثمر نشستن زنگ گفتوگو در مدارس متوسطه باشیم.»