Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای چهارمحال و بختیاری:

وزارتخانه در اجرای طرح «امین» ساختاری عمل کند

شناسه مطلب: 13829
زمان انتشار: جمعه 04 آذر 1401 ساعت 12:05

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد گفت: مردم باید مسجد را پناهگاه و حلال مشکلات خود بدانند که گفتمان شدن این موضوع کار ملی لازم دارد و وزارتخانه باید در اجرای طرح امین، کار ساختاری و تشکیلاتی انجام دهد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز گذشته در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان که با حضور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در بدنه جامعه چه در آموزش و پرورش و چه در بین مردم از لحاظ ذهنیت معرفتی و جامعه انقلابی، عقب ماندگی‌های زیادی میان آنچه که باید می‌بود و آن طور که هست دیده می‌شود و باید چندین برابر این چهل سال تلاش شود تا این عقب‌ماندگی جبران گردد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: ارزش‌های مهم فکری ایمانی در اوایل انقلاب در جامعه شکل گرفته و بر اساس این امر حضور مردم، نسل جوان و دانش آموزان را در عرصه‌های مختلف داشتیم و شاهد سبقت گرفتن دانش آموزان در دفاع مقدس بودیم.

وی ادامه داد: اما امروز چه شده که این ارزش‌ها فراموش شده و امروز در مدارس با این همه موضع‌گیری‌های غلط و ابهام مواجه‌ایم و علتی جز اینکه آنچه که باید انجام می‌دادیم را نکردیم برای این امر وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه حوزه‌ها نقش درون حوزه‌ای را خوب اجرا کردند، اما در نقش اجتماعی کاستی‌هایی داشتند، توضیح داد: امروز که در این امر ورود پیدا کرده‌ایم، باید بسیار جهادی، گسترده و پرتوان کارها را پیش ببریم تا بتوانیم گذشته را هم جبران کنیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه همه طرح‌های گزارش داده شده باید هرچه زودتر در میدان دیده شوند، گفت: در حوزه کارها خیلی پیچیده است که روان‌سازی کارها باید در دستور کار قرار گیرد، چراکه این امر آفات و عقب ماندگی‌ها را بیشتر و ضعف‌ها و ناامیدی‌ها را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: پیچیدگی کارها و کاغذ بازی یکی از ایراداتی بود که همیشه به دولتمردان می‌گرفتیم، اما امروز متاسفانه خودمان هم گرفتار این مشکل شده‌ایم، پس باید به سمت روان کردن کارها در حوزه حرکت کنیم.

فکر و ذهن نسل جوان را به غارت می‌برند

وی افزود: امروز وقت مرور زمان نیست و سرعت کار جهادی باید در دستور کار باشد، چرا که امروز دشمن فکر و ذهن نسل جوان را غارت می‌کنند، جوانان مدیران آینده انقلاب‌اند و اگر امروز ارزش‌ها را درک نکنند، معلوم نیست فردا چه مدیرانی برای انقلاب خواهند شد.

حوزه‌های استانی نیاز به حمایت دارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: حوزه‌های استانی تحت شعاع حوزه مرکز هستند و تا حدود زیادی در عمل دست بسته می‌باشند و تنها می‌توانند طلبه تربیت و خود را تقویت کنند، پس آنچه که امروز ضرورت دارد تقویت حوزه مرکز است تا بتواند حوزه‌های استانی را حمایت کند.

وی با بیان اینکه در تبلیغ با ضعف مواجه‌ایم، خاطرنشان کرد: سال‌هاست یک مسئله را به ائمه جماعات بیان می‌کنیم و هنوز محقق نشده، بارها گفته‌ایم که شناسنامه‌ای از مخاطبان مسجد و مشکلاتشان داشته باشند، اما مشکلاتی از جمله بی‌انگیزگی طلاب، نداشتن دانش و ذوق ذاتی و مشکلات عدیده دیگر مانع انجام این کار شده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در همکاری حوزه و آموزش و پرورش می‌تواند مورد توجه بگیرد، افزود: در برنامه‌های طرح هجرت می‌توان فرهنگ ارتباط با مسجد را تقویت بخشید.

وزارتخانه در اجرای طرح «امین» ساختاری عمل کند

وی گفت: مردم باید مسجد را پناهگاه و حلال مشکلات خود بدانند که گفتمان شدن این موضوع کار ملی لازم دارد و وزارتخانه باید در اجرای طرح امین، کار ساختاری و تشکیلاتی انجام دهد.

مدیران مدارس برای اجرای طرح امین موظف شوند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امروز مدیران خود را موظف نمی‌دانند که فضای لازم را برای طلاب طرح امین آماده کنند که این امر گلایه همیشگی طلاب است که با بی‌مهری مدیران مدارس روبرو می‌شوند و سرخورده باز می‌گردند، لذا وزارتخانه باید مدیران مدارس را برای اجرای این طرح موظف کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: همه این کارها که انجام می‌شود مُسکن است و درمان نیست، فتح الفتوح زمانی اتفاق می‌افتد که در پی درمان باشم و یک بخش درمان محتوا است و لذا محتوای آموزش و پرورش باید اصلاح شود و وقت دانش آموزان صرف یادگیری مسائل اثربخش شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: علی‌رغم داشتن معلمان خوب، متاسفانه معلمانی داریم که دانش و توانایی لازم را ندارند که این مشکل دو درمان قطعی و اساسی دارد.

وی افزود: درمان اساسی آن در دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمان و درمان قطعی آن با آموزش‌های مستمر تربیتی برای معلمان محقق می‌شود.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: اگر با مُسکن‌ها سرگرم شویم و درمان را دنبال نکنیم، همیشه با برخی معلمان و نواقص روبرو هستیم و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در تأمین توانمندی‌های خود بسیار ضعیف است، گفت: مدارس حوزه علمیه نیازمند دوربین مداربسته، کامپیوتر و تجهیزات اندک هستند و لذا تهیه تجهیزات اتاق سمی بصری برایشان محقق نمی‌باشد که حوزه مرکز باید به دنبال جذب منابع مالی باشد تا پشتیبانی برای حوزه‌های علمیه در استان‌های محروم شود.

پایان پیام

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد