Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام ملانوری در شهرکرد:

حوزه و آموزش و پرورش یک خانواده‌اند | استقبال ۷۴ هزار طلبه از آموزش‌های کاربردی و مهارتی

شناسه مطلب: 13827
زمان انتشار: جمعه 04 آذر 1401 ساعت 11:56

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: آموزش و پرورش در کنار حوزه نیست، بلکه از خانواده حوزه است و با هم و با مشورت آموزش و پرورش کارهای تربیتی را پیش می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری  در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش طی تفاهم‌نامه‌ای ۳۷ محور همکاری در برنامه پنج ساله با برش‌های استانی یک‌ساله شکل داده‌اند که طلبه طرح تربیتی امین یکی از این طرح‌ها است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور افزود: تا پایان سال گذشته ۴ هزار طلبه در مدرسه‌های کشور حضور داشتند و امسال این تعداد به ۲۰ هزار ۸۰۰ طلبه رسیده و لذا شاهد افزایش ۵ برابری حضور طلاب در آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه برای حضور طلاب در مدارس، باید مواردی از جمله گزینش دقیق و آموزش‌ها به طلاب ارائه شود، گفت: ۲۰۴ ساعت آموزش در قالب ۳ بسته آموزشی برای طلاب در نظر گرفته شده، که ۲ بسته اول بعد از ورود به مدرسه و یک بسته هم ضمن خدمت ارائه می‌شود، که در این عرصه همه طلاب سال گذشته بسته اول و دوم را فرا گرفته و اکنون وارد مدرسه شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری یادآور شد: مربیان بسته سوم که ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری است، در قم تربیت می‌شوند و این دوره نیز تا قبل از عید با اساتید تربیت شده آغاز خواهد شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: مدیر حوزه باید بر مربی امین و آموزش و پرورش استان نیز باید بر مدیر مدرسه و مربی پرورشی نظارت کنند، زیرا که این دو امر در تعامل با یکدیگر کار می‌کنند، متاسفانه در دوره‌های گذشته نگاه‌ها متفاوت بوده و از فعالیت روحانیون در مدارس جلوگیری می‌شد که این امر در این دوره کمتر دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: اختیارات مربی پرورشی، روحانیون طرح امین و مدیران مدرسه مشخص است که باید از طرف وزیر آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شود، اما هنوز درگیر گذراندن مراحل اجرایی در وزارتخانه هستند.

حوزه و آموزش و پرورش یک خانواده‌اند

وی افزود: آموزش و پرورش در کنار حوزه نیست، بلکه از خانواده حوزه است و با هم و با مشورت آموزش و پرورش کارهای تربیتی را پیش می‌برند، حوزه در خدمت آموزش و پرورش و کمک دهنده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: حدود ۴۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر از آذرماه در مدارس چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت می‌شوند که این تعداد تا قبل از آذرماه، ۲۹۰ نفر بود.

وی افزود: پوشش مساجد کشور در قالب طرح هجرت در حال اجرا است که ۳ تحول عظیم از جمله اجرای طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی بر مبنای قرآن و حدیث، تقویت طرح هجرت با نگاه باز و مدل‌های مختلف اعزام و توانمندسازی مبلغین در این حوزه ثبت شده است.

اجرای طرح مسجد تراز انقلاب در ۴۰۰ مسجد

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: گاهی از موارد هیئت امنا و بانیان مساجد مانع اجرای طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی هستند، که اگر در خصوص این امر توجیح شوند و از برکات طرح مطلع گردند، قطعاً مخالفت کمتری خواهند داشت، البته این طرح از ابتدای سال تاکنون در ۴۰۰ مسجد در حال اجرا است.

وی بیان داشت: متولیان ۹۰ مسجد در ۳۰ روستا انتخاب شده و به عنوان حکمرانی روستایی با محوریت مسجد در قم با حضور افرادی که می‌توانستند این طرح را آموزش دهند حاضر و مطالب لازم را دریافت کردند که اثرگذاری اجرای این طرح در روستاها مشهود است و آسیب‌های محل در روستاها مطرح و با کمک مسئولان در حال پیگیری است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: سیستم آموزش‌های کاربردی و مهارتی در کنار کلاس‌های کلاسیک حوزه، راه اندازی شده که ۲۰۰ کارگروه ویژه، فعالیت‌هایی را با محوریت مردم، حوزه و نظام جمهوری اسلامی در نظر گرفته‌اند.

استقبال ۷۴ هزار طلبه از آموزش‌های کاربردی و مهارتی

وی افزود: ۵۰۰ دوره کاربردی برای این کارگروه‌ها تعریف شده و ۷۴ هزار طلبه داوطلب به صورت رایگان در حال یادگیری درس‌های مهارتی در سراسر کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری بیان داشت: آموزش امامت و مدیریت مسجد برای طلاب طرح امین و هجرت مطرح شده که اساتید مورد نظر برای اجرای این دوره در حال تربیت هستند.

فضای مجازی عامل اصلی مشکلات جوانان

وی گفت: هرچه ضربه می‌خوریم، از فضای مجازی است و ارتباط ما با بچه‌ها قطع شده که امروز حرف‌های ما را متوجه نمی‌شوند، هرچند ۱۵ سال به عنوان تبلیغ حوزه در فضای مجازی کار می‌کنیم، اما توسعه بیشتر ما از زمان انتخابات آغاز شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: ۲۵۰ طلبه کارشناس، امسال در مرکز تولید محتوای فضای مجازی قم مشغول فعالیت هستند که البته این مرکز در ۱۲ استان نیز دارای شعبه است.

وی گفت: این شعب استانی به فضا و تحصیلات و حمایت از مبلغ نیاز دارند که بخش حمایت به عهده ما اما آماده سازی فضا و تجهیزات به عهده استان است.

پایان پیام/

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد