Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد همکاریها

شاهد ساختارمند شدن ارتباط دو نهاد بزرگ حوزه علمیه و آموزش و پرورش هستیم

شناسه مطلب: 13796
زمان انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت 10:29

حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی، می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد دبیر ستاد همکاریها  در چهاردهمین هم اندیشی همکاریهای حوزه علمیه و اموزش و پرورش گفت در مشهدبا تقدیر از حضور مسئولین ستادی و استانی حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پروش در چهاردهمین هم اندیشی ستاد همکاریها گفت ؛ بیش از هفتصد کمیته همکاری درسراسر کشور با محوریت نماینده گان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه شهرستانها ومدیران ارشد آموزش و پرورش و از طرفی عضویت مسئولان و مدیران حوزه های علمیه ، سازمانهای تبلیغات اسلامی ، ادارات اوقاف و امور خیریه ،اتحادیه انجمن های اسلامی و... در هر دیار، تشکیل قرار گاه فرهنگی دونهاد عظیم حوزه و آموزش و پرورش را در سراسر کشور رقم زده است. 

حجت الاسلام نیکزاد  افزود ؛بحمدلله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت‌های ارزشمندی را شاهد هستیم که امید داریم این شیوه‌‌ها و تکنیک‌های تعلیم و تربیتی در دولت قوی و مردمی آیت الله رئیسی  فرهنگ سازی و نهادینه شود

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اهتمام وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه در برنامه محور بودن همکاریها  تصریح کرد: با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز، شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با برنامه همکاری ۵ ساله به منظور اجرای بیش از 40 طرح در مباحث گوناگون تعلیم و تربیتی هستیم و در تدوین این برنامه ، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.

مشاور وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی، می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

حجت الاسلام نیکزاد  اظهار کرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیت ها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد.محور همه فعالیت های آموزش و پرورش، تربیت دینی دانش آموزان است و  تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت معزز به عنوان یکی از ارکان تأثیر گذار در مدرسه می باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تبادل فکر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه انداز ی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصه های برنامه ۵ ساله ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماهیت و هدف تشکل های دانش آموزی، گفت: هر یک از تشکل های دانش آموزی که در مدارس فعالیت می کنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیت هایی که با حضور دانش آموزان اجرا می کنند، مکمل یکدیگر باشند.

وی افزود: ظرفیت دیگر ارتباط با دانشگاه فرهنگیان است که در دور جدید همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزایش پیدا می کند، همچنین دفتر نهاد مقام معظم رهبری باید در دانشگاه فعال شود.

وی با اشاره به برنامه حبل المتین به عنوان یکی از برنامه ها، آن را برنامه ای خواند که فرهنگیان راغب به علوم حوزوی را دعوت به آموزش و همکاری می کند و افزود: طرح نامه نوشته شده است تا با در نظر گرفتن مشوق ها و بر اساس نیازهای آموزش و پرورش به اجرا برسد.

حجةالاسلام و المسلمین نیکزاد برنامه دوم را پنج شنبه های بدون کتاب عنوان کرد و گفت: پنج شنبه های بدون کتاب اختیاری بوده و با همکاری مدیر مدرسه می تواند روزی برای حضور روحانیون و طلاب در مدارس باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به برنامه های طرح امین، تاسیس مدارس وابسته به حوزه علمیه، ساماندهی طلاب در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: کنشگری نظام مند حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیاز به قانون گذاری دارد و لازمه آن همفکری و وحدت است.

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی