Print
Zoom In
Zoom Out

روایت عمامه، عبا و ماجرای آن 25 نفر اردکانی

شناسه مطلب: 13787
زمان انتشار: يكشنبه 22 آبان 1401 ساعت 11:45

طلبه‌ها و روحانیون جهادی شهرستان اردکان در تمام لحظه های دشوار همچون پروانه به دور مردم می‌چرخند و هرکاری از دستشان بر بیاید انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از خبرگزاری فارس در یزد، اتفاقات این روزها بهانه‌ای شد تا هم صحبت شوم با مدیر محترم حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان حجت الاسلام و المسلمین حمید کمالی که شما را به مطالعه این مصاحبه دعوت می‌کنم.

فعالیت گروه جهادی شما از چه زمانی آغاز شد؟

گروه جهادی شهید عبداللهی حوزه علمیه امام صادق(ع) در سال ۹۸ و برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا با ۲۵ جهادگر طلبه تشکیل شد.

چرا در این زمان گروه را تشکیل دادید؟

لحظات پر التهابی بود، همه رسانه‌ها ایران را بمباران خبری کردند‌، وحشت عجیبی بین مردم افتاده بود و همه حتی از نزدیکان خود هم فراری بودند بلافاصله در حوزه جلسه ای تشکیل دادیم نیازمندی ها را بررسی کردیم و به چند گروه تقسیم شدیم.

از فعالیت‌های زمان کرونا بفرمایید؟ پس از گروه بندی کارمان شروع شد، ابتدا ماسک‌های دوخته شده توسط گروه‌های جهادی خواهر را بین مردم توزیع می‌کردیم، یک گروه را به بیمارستان فرستادیم و در کارهای خدماتی، مسائل بهداشتی و آشپزخانه مشغول شدند.

روزهای سختی در کفن و دفن داشتیم نزدیکترین افراد به متوفیان هم حاضر به شست وو شوی عزیزان خود نبودند بچه‌های طلبه ما با فداکاری فراوان دست به اقدامی جهادی برای کفن و دفن این متوفیان شدند.

در روزهای نخست وقتی افراد بیمار می‌شدند و در خانه قرنطینه بودند گروه جهادی ما با کمک عزیزانمان در خادم الرضا به بیمارستان میرفتیم آدرس خانه های بیمار رو می‌گرفتیم سپس پکیجی متشکل از بسته های بهداشتی، فرهنگی و تغذیه‌ای را برای کرونایی‌ها آماده می‌کردیکم و به درب منازل می‌بردیم‌، هم تبرکی امام رضا بود و هم عیادت می‌کردیم، برخی مردم از حضور ما تعجب می‌کردند که این موضوع خاطره شیرینی برای طلبه‌های جهادی ما شده بود.


آنروزها حوزه علمیه را تعطیل می‌کردید؟

اتفاقا پر کارتر شده بود، حوزه علمیه را ستاد مردمی مبارزه با کرونا کرده بودیم‌، به طوری که مواد ضد عفونی و بسته‌های بهداشتی را در آنجا آماده میکردیم.



کار تبلیغ چه میشد؟

در روزهای شروع کرونا انتخابات هم داشتیم از دل گروه جهادی ما یک گروه طلبه‌های دهه هشتادی تشکیل شد برای جهاد تبیین و تشویق مردم به حضور در انتخابات و البته جلساتی که در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای روشنگری تشکیل میدادیم

اردوی خارج از استان هم داشتید ؟ در روزهایی که لرستان دچار بلای طبیعی سیل شده بود تعدادی از طلبه‌ها و روحانیون حوزه امام صادق (ع) به این استان سفر کرده بودند. شست و شوی فرش‌ها, خالی کردن وسایل مردم از خانه‌های آسیب دیده و... از عمده فعاللیت ما در روزهای جاری شدن سیل بود.

آخرین اقدام گروه جهادی شهید عبداللهی چه چیزی بود ؟

یکی از اقدامات گروه جهادی ما کمک به اوقاف هست، نظافت و تعمیر و مرمت امام زاده‌های سطح شهرستان هست یکی از این فعالیت‌ها حضور در خرانق شهرستان اردکان بود جایی که معروفاست به قدمگاه امام رضا (ع) حسینیه و مساجد آنجا را مرتب کردیم که خیلی هم فضای پر معنویتی نیز بود.


این روزها مشغول چه کاری هست گروه شما؟

روزهای عجیبی را سپری میکنیم همه مردم ایران در جنگ ترکیبی و در حال مبارزه همه جانبه با رسانه های پر تعداد دشمن هستند، کار ما شده جهاد تبیین و روشنگری چرا که هنوز مردم به روحانیت نگاه دیگری دارند و در مراسم ها و مدارس جلسات متعددی برگزار می‌کنیم.

صحبت پایانی شما را میشنویم ؟ مردم ایران مردم خوب و متدینی هستند در همه شرایط پای نظام انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و هرگز نا امنی و ایجاد تنش را نمی‌پسندند امیدوارم میئولین با نگاه به گام دوم انقلاب مسیری رو به پیشرفت را برای این مردم ترسیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»