Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

ارزشمند ترین هنرمعلم انسازی است

شناسه مطلب: 13776
زمان انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401 ساعت 17:12

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مهم ترین و ارزشمند ترین هنرمعلم در جامعه اسلامی، تبیین درست ارزش ها، تعلیم صحیح علم، معرفت، حقیقت و تربیت انسان های وارسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، آیت ا.. سیدعلیرضا عبادی در گردهمایی مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و مبلغان طرح امین استان که در مصلای المهدی(عج) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شغل معلمی، برخلاف سایر مشاغل شناخته شده و مقبول جامعه، از جایگاه والاتر و بالاتری برخوردار است.

رئیس کمیته همکاریهای خراسان جنوبی ، با بیان این مطلب که همه ی جهان هستی مقدمه ای برای خدمت به انسان و تربیت نسل بشر آفریده شده است، عنوان کرد: تمامی مشاغل، قرار دادها و عملکردهای خود را با خط کش کیفیت، کمیت، و زیبایی اندازه گیری کرده و قطعیت می بخشند امام در شغل معلمی نمی توان برای تربیت اشرف مخلوقات محدودیت قائل شد و عملکرد قطعی متصور بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، کشف،شناسایی، هدایت و بالفعل سازی استعدادهای بالقوه دانش آموزان را یکی دیگر از رسالت های مهم جامعه فرهنگیان بهارستان علم و ادب برشمرد و تصریح کرد: معلمان گرانقدر استان باید از ارزشمندترین سرمایه جامعه به خوبی مراقبت نموده و با کشف استعدادهای بالقوه ایشان در عرصه های مختلف از دانش آموزان امروز، اندیشمندانی دانشمندچون بوعلی سیناها، محسن فخری ها و دکتر حسابی ها، علمایی فرزانه و مجتهد، پاسدارانی مجاهد و با ایمان چون سردار سلیمانی، محسن حججی ها و حسن شاطری ها بسازند.

امام جمعه مرکز استان، با اشاره به وابسته بودن حوادث و وقایع به علت و معلول ها، خاطر نشان کرد: بسیاری از امور، ارتباطی به تاریخ نداشته و نمی توان با دید بسیط نگریست بلکه باید به اسباب، اجزاء و دلایل به وجود آمدن وقایع توجه کرد چرا که رشته ها و ریشه های حوادث، اعم از انحرافی و غیر انحرافی یکی بوده و تابع علل و سبب ها می باشد.

رئیس کمیته همکاریهای  خراسان جنوبی، با اشاره به باورهای غلط قبل از اسلام و انحرافات به وجود آمده بعد از رحلت جانسوز پیامبر(ص) تأکید کرد: پس از ظهور اسلام بسیاری فقط مسلمان شدند ولی مؤمن نبودند و اسلام منهای ایمان نفاق آفرین بوده و مولودش مسجد ضُرار می شود و این ربطی به قبل و بعد ظهور اسلام ندارد.

ایشان از عمار یاسر به عنوان اسوه بصیرت یاد کرد و افزود: آنچه که از مردان خدا،حتی با وجود تهدید مرگ، پاسدار ولی می سازد و در میانه انبوه دشمنان از خط ولایت جدا نمی شود و حاضر نمی شود، به ولایت پشت کند؛ ایمان و بصیرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان این که در  تحقق هر امری دو اصل مبانی و منابع، و موانع وجود دارد؛ یاد آور شد: لازمه دستیابی به اهداف متعالی اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف اعتقادی، اقتصادی، نظامی، علمی و ورزشی نهادینه شدن فرهنگ متعالی و مبتنی بر شعائر اسلامی و انسانی است نه فرهنگ مبتذل غربی و قانون جنگلی استکبار.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی