به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه استان اظهار کرد: مبلغین اعزامی به عنوان کمک مربی پرورشی، هدایت دانش آموزان بر گزاری کرسی های آزاد اندیشی و اجرای تخصصی سلسله مراتب طرح تربیتی امین برای کودکان و نوجوانان و پاسخگویی به شبهات با اولیای مدارس در دوره های مختلف تحصیلی مشارکت دارند.
وی، هماهنگی با اولیا و مدیران مدارس و حضور هفته ای 13 ساعت در مدارس را از دیگر وظایف مبلغان طرح تربیتی امین برشمرد و افزود: به منظور ساماندهی برنامه های مبلغان و پرهیز از تشدد در برنامه ها 12 کتاب با شاخص های تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول برای 12 پایه تحصیلی، توسط حوزه علمیه قم تهیه و به چاپ رسیده و در اختیار مبلغان استان قرار می گیرد.
نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ترویج کرامت و ارزش های والای انسانی، گناه گریزی، بصیرت افزایی، نهادینه کردن محبت به خدا و عشق به پیامبر(ص) و ائمه هدی(علیهم السلام) و تبیین جایگاه علم و عالم در بین انش آموزان از جمله شاخص های طرح امین در مدارس بشمارمی روند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، دستگاه تعلیم و تربیت را زیربناییترین نهادهای تربیت فرزندان دانست و با تأکید بر ضرورت مشارکت همه دستگاهها و نهادها در این مسیر، اضافه کرد: اگر یک مبلغ توانمند و قوی بهویژه برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات در مدرسه حضور داشته باشد، طبعاً تأثیرگذار خواهد بود و معاندین و مزدوران ایشان نمی توانند بر موج احساسات پاک این قشر از جامعه سوار شده، با ایجاد غبار فتنه فضای جامعه را امنیتی کرده به جولانگاه اغتشاشگران تبدیل نمایند.
وی تربیت دانشآموزانی که بتوانند باورها و رفتارهای اساسی دینی را در وجود خود تقویت و نهادینه کنند را از مهم ترین اهداف اجرای طرح امین در مدارس بهارستان علم و ادب برشمرد و اضافه کرد: مدارس طرح امین باید الگویی برای سایر مدارس بوده و مبلغانی که در طرح امین همکاری دارند باید بامهارتهای ارتباطی با دانشآموزان در سنین مختلف آشنایی داشته و باورهای دین را در وجود دانشآموزان نهادینه کنند.
به گفته موسوی نژاد، طرح تربیتی تلاش دارد که در گام نخست دانشآموز را به مصداق حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربّه»، به خودش بشناساند، وقتی خودشناسی تعالی یابد، فرد به سمت خدا و قرآن و اهلبیت(ع) سوق داده شده، اهتمام به نماز، حیا و عفت، صداقت و درستکاری و امثال آن در وجود فرد شکل میگیرد.
//////////////////////////////