Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای کنگاوردر جمع دانش آموزان

پرسش های صریح و بی پرده دانش آموزان از امام جمعه کنگاور

شناسه مطلب: 13760
زمان انتشار: يكشنبه 15 آبان 1401 ساعت 08:36

حجت الاسلام علی محمد لروند در جمع دانش آموزان دبیرستان سمیه کنگاور، گفت: دشمن کینه توز سالهاست با ماهواره و فضای مجازی روی اعتقادات مردم ایران کار کرده و شبهه اندازی می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از  خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند در جمع دانش آموزان دبیرستان سمیه کنگاور، گفت: دشمن کینه توز سالهاست با ماهواره و فضای مجازی روی اعتقادات مردم ایران کار کرده و شبهه اندازی می کند که بهترین راه مبارزه، مطالعه، تحقیق و همین «جهاد تبیین» است.

امام جمعه کنگاور در ادامه سؤالاتی از دانش آموزان پرسید: آیا شخص تروریستی که وارد حرم شاهچراغ(ع) شد، از کسی پرسید شما طرفدار یا مخالف نظام هستید؟، آیا پرسید شما مخالف حجاب یا موافق هستید؟ یا اهل مشروب و خوشگذرانی یا نماز و روزه هستید؟ از کسی نپرسید شما جزء اغتشاشگران یا طرفدار نظام هستید، دیدید که حتی به بچه یک ساله هم رحم نکرد.

امام جمعه کنگاور از دختران دبیرستانی خواست که سؤالات خود را بپرسند.

*پاسخ به سؤالات صریح دانش آموزان

دانش آموزی پرسید: در کشور ما آزادی بیان نیست؟؛ امام جمعه کنگاور جواب داد: در همین جلسه امروز نمونه هایی از آزادی بیان را دیدید.

دانش آموز دیگری گفت: بله آزادی بیان هست، اما آزادی بعد بیان نیست، بعد از انتقاد ما را با وَن نیروی انتظامی می برند؛ حجت الاسلام لروند جواب داد: از جلسه قبلی تا حالا کسانی که آنها را با وَن نیروی انتظامی بردند، دست خود را بالا کنند؛ هیچ کس دست بالا نکرد و همگان به این استدلال خندیدند.

دانش آموزی دیگری گفت: ما در کلیپ ها دیدیم که در جاهای دیگر با ون بردند که امام جمعه پاسخ داد: آیا در همان کلیپ ها ندیدید که بعضی پول می گرفتند و کوکتل مولوتف درست می کردند و به ساختمانها می زدند، آیا اگر اونجور افرادی را بگیرند و به قول شما با وَن ببرند غیر منطقی است؟

*«جهاد تبیین» امام جمعه کنگاور

جلسه جهاد تبیین امام جمعه کنگاور و پاسخ به سئوالات شفاهی و صریح دانش آموزان دبیرستان سمیه، با حضور رئیس آموزش و پرورش و معاونین اداره مربوطه ادامه یافت.

در ادامه دانش آموزی پرسید: اگر این برنامه ها برای خداست، چرا کلیپ و تصویر می گیرند؟ امام جمعه گفت: به دلیل آنکه همین کلیپ ها در استانهای غرب کشور و حتی سطح شهر کنگاور پخش می شود و شاید این شبهات شما، شبهات دانش آموزان دیگر هم باشد.

پرسش های صریح و بی پرده دانش آموزان از امام جمعه کنگاور | بعد از انتقاد ما را با وَن نیروی انتظامی می برند؟

دانش آموز دیگری پرسید: حضرت علی(ع) روزها و شب ها به مردم و فقیران کمک می کرد اما روحانیون ما فقط سخنرانی می کنند؟، امام جمعه جواب داد: این انتقاد شما به من وارد نیست، زیرا همین الان ۱۰ نفر شاهد اینجا وجود دارند که می دانند امام جمعه کنگاور ۶۰۰ رزمایش انجام داده وتا دورترین روستاها احوال مردم را می پرسد.

دانش آموز دیگری گفت: ما سخنان امروز شما را در حقانیت اسلام قبول داریم و حرف شما را تایید می کنیم، اما مسئولین ما مردم را از اسلام دل زده می کنند و دزدی در کشور زیاد است که آقای حسینی مهر(رئیس آموزش و پرورش) جواب این دانش آموز را داد و به دلیل فرارسیدن وقت نماز ادامه جلسه به هفته دیگری افتاد.

یکی از دبیران هم نکته ای را مطرح کرد که باید اخلاص را بیشتر کرد و از تبلیغات و ریا کاری دوری کرد که امام جمعه جواب داد: تبلیغات دین و کارهای خیر ریشه قرآنی دارد، آیا به نظر شما امام حسین(ع) نمی توانست روز عاشورا نماز را داخل خیمه بخواند؟، چرا ایشان جلوی چشم دشمن نماز جماعت اقامه کرد؟، تبلیغ اعتماد مردم را جلب می کند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد