Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش وپرورش:

هم اکنون 700 مرکز رشد و مشاوره تربیتی در کشور فعالیت می کند

شناسه مطلب: 13759
زمان انتشار: شنبه 14 آبان 1401 ساعت 22:26

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 700 مرکز رشد و مشاوره تربیتی در سطح کشور خبرداد که به تازگی یک روحانی مشاور با تایید مرکز مشاوره حوزه علمیه قم در آن مستقر می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، اصغرباقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز 14 آبان در دیدار با آیت الله اعرافی اظهارکرد: آن چیزی که در تربیت نقش اساسی دارد و عوامل تربیتی شمرده می شوند، معلمان و مربیان می باشند. امروز هدفگذاری اصلی‌امان توانمند کردن و ارتقای تجلیل مردمی مربیان، مشاوران و نومعلمان است. در این زمینه از بین 42 هزار مربی، تقریباً برای 6 هزار نفر، دوره‌های ویژه‌ای را درنظر گرفته ایم که این دوره‌ها صرفاً بحث نظری نبود بلکه برداشت با مخاطب، ارتباط مؤثر با دانش آموزان، تلفیق کارهای فرهنگی و تربیتی با برنامه درسی و کتب درسی بوده است که برای مربیان برگزار کرده ایم همانطور که در چنین طرحی برای مشاورانمان و دوستانمان در طرح امین برای خودشان چنین برنامه هایی را تدارک دیده اند که خود مستحضرید.

وی ادامه داد: موضوع بعدی ما معلم‌ها بودند، ما حدوداً 20 هزار معلمی که طرح ولایت را گذرانده بودند شناسایی کرده ایم  و از بین آنها 6 هزار نفر را هدفگذاری کرده تا با همکاری بسیج فرهنگیان بتوانیم آنان را انگیزه مند کرده و نقش تربیتی بیشتری را در مدارس ایفا کنند.

باقرزاده به فعالیت معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در طرحی که این معاونت در دستور کار خود دارد، 6 هزار نفر از بسیج فرهنگیان با آنها همکاری ویژه دارند و در طرح دیگری این معاونت برای 20هزار نفر از مدیران مدارس طرح ویژه آموزشی درنظر گرفتند که در حال انجام است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از دیگر برنامه هایی که توسط آقای ستاری فرد، معاون تربیت بدنی در حال انجام می باشد، با نشاط ساختن فضای مدرسه وانجام کار علمی است بطوریکه در بیش از یکهزار مدرسه زمین ورزشی ایجاد کرده اند. از دیگر اقداماتی که از تابستان امسال نسبت به انجام آن اقدام کردند، انجام سفرهای تقویتی یک روزه است که بیش از دو میلیون دانش آموز در سفرهای تقویتی یک روزه شرکت کردند که منجر به توصیه آقای رئیس جمهور و آقای نوری برای راه اندازی اردوهای پیشرفت گردید.

باقرزاده ادامه داد: امروز سبک های جدید اردویی با استقبال باشکوهی از سوی دانش آموزان همراه است، بطوریکه ما در یکی از اردوگاهیمان در شهریار، ماکتی از کعبه و واقعه غدیر و برخی دیگر از وقایع تاریخ اسلام را طراحی کرده ایم و دانش آموزان را از یک صبح تا بعد از ظهر به این مکان می بریم و با وقایع تاریخ اسلام آشنا می کنیم، این حس خوبی را دانش آموزان رقم می زند.

وی به مراکز رشد و مشاوره آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مراکز رشد و مشاوره تربیتی‌مان حدوداً 360 مرکز در کشور بود که به لطف پروردگار این مراکز به 700 مرکز رشد و مشاوره تربیتی تبدیل ‌شد و به آن نیرو اختصاص داده شد، هر مرکز یک مدیر مرکز، یک مشاور و به تازگی یک روحانی مشاور که از مرکز مشاوره حوزه علمیه دارای تاییده است به آن اضافه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به طرح توانمندی قرآنی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: کاری که معاونت ابتدایی در حال انجام است، طرح ادغام می باشد که توانمندی قرآنی دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این طرح همه کسانی که می‌توانند به معلم ابتدایی ما مفاهیم قرآن خواندن را یاد بدهند، گروه هدف هستند و مراکز قرآنی و دارالقرآن ها گروه هدف در این طرح می باشند که در این طرح حدوداً 350 هزار آموزگار ابتدایی در این طرح حضور دارند تا بتوانند سواد قرآنی را تاحدی به دانش آموزان آموزش بدهند، در این مرحله 35 هزار نفر در 5 استان تقسیم شدند که یکی از استان‌های پیشگام قم است که دارای پیگیری خوبی از سوی مدیرکل می باشد.

وی بیان کرد:  فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری است موضوع دیگری است که متاسفانه در طول زمان این فضاها به مدرسه تبدیل شده بود و بجای اینکه محلی برای گردهمایی و دورهمی دانش آموزان باشد به محلی برای آموزش تبدیل شده بود که بحمدالله آقای رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این عرصه نیز پیشگام بودند و دو تا از کانون‌هایشان را به عنوان کانون اختصاصی دختران و کانون اختصاصی پسران تجهزکرده و در اختیار قرار داده اند. حتی یکی از دارالقرآن‌های استان را به محلی برای حضور دائمی دانش آموزان و نوجوانان تبدیل کرده اند تا بعد از ظهرها بچه ها به آن مراجعه داشته باشند.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد