Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی:

ستاد همکاریها در خصوص تربیت مدیر، برنامه ریزی داشته باشد

شناسه مطلب: 13756
زمان انتشار: شنبه 14 آبان 1401 ساعت 18:26

مدیرحوزه های علمیه گفت: یکی از برنامه های مهم و ارزشمندی که چند سالی است که در آموزش و پرورش نگاه جدی به آن نمی شود، دوره های آموزش ضمن خدمت است که باید نسبت به گذشته جدیّ تر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس ستاد همکاریها، عصر امروز، ۱۴ آبان‌ماه در دیدار وزیر و معاونان آموزش و پرورش در سخنانی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: آموزش و پرورش موضوع مهمی است که طی سه چهار دهه اخیر هرگز از آن غافل نبوده‌ام و همیشه نسبت به آن دغدغده داشته‌ام.

عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با ایجاد جنگ ترکیبی و استفاده از ابزار‌های پیچیده رسانه‌ای به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات نسل جوان و نوجوان هستند، افزود: بی‌اثر کردن توطئه‌های جنگ نرم مستلزم این است که دستاورد‌های انقلاب برای نسل امروز برجسته و نقشه‌های پلید دشمنان برای همگان آشکار شود.

وی ادامه داد: با وجود توطئه‌های خصمانه دشمنان، دانش‌آموزان مؤمن و بصیر ما همچون سد‌هایی پولادین در مقابل تردیدآفرینی‌ها و نقشه‌هایشان ایستاده‌اند و نمی‌گذارند دشمن به هر آنچه که می‌خواهد، برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امروز با جنگ رسانه‌ای که دشمن به راه انداخته و اعتقادات جوانان را زیر سؤال می‌برد، پایش‌های سطحی به کار آموزش و پرورش نمی‌آید بلکه این نهاد عظیم علمی و تأثیرگذار باید مطالعات و تحقیقات دقیق، عمیق و گسترده‌ای از رفتار و عوامل به انحراف کشانده شدن اعتقادات دانش‌آموزان داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: البته معتقدیم که آموزش و پرورش با وجود توطئه‌های جنگ نرم دشمنان، در تربیت نسل جدید خوش درخشیده است و رسالت‌هایی که بر عهده دارد را با تمام نواقص انجام می‌دهد.

آیت‌الله اعرافی همچنین بر لزوم غنی‌سازی و نشاط‌آفرینی دوره‌های ضمن خدمت معلمان و تربیت نسل نو از مدیدان جهادی، انقلابی و خوش‌فکر که توانایی تغییرات موثر در هر مجموعه‌ای را داشته باشند، تأکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز یک جنگ ترکیبی تمام عیار و بی‌سابقه علیه نظام اسلامی به راه افتاده است و اگر حجم ابزار‌های به کار گرفته شده را مدنظر قرار دهیم، مشخص می‌شود در عرصه‌های مختلف آن‌طور که بایسته است به وظایف خود عمل نکرده‌ایم؛ نمونه آن، کمک‌رسانی و خدمت به آموزش و پرورش است که به درستی انجام نشده و شاهد ضعف‌هایی از سر عدم شناخت هستیم.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: وقتی موضوعی مثل آموزش و پرورش و رسالت آن را خوب بشناسیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، در واقع بهترین سرمایه‌گذاری را برای آن انجام می‌دهیم و این ضعف در سرمایه‌گذار ناشی از عدم شناخت این دستگاه عظیم و گسترده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ذهن‌خوانی و ضمیرخوانی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار کرد: یک اتفاق مهمی که می‌تواند در آموزش و پرورش صورت گیرد، ضمیرخوانی دانش‌آموزان است، منظورم رصد سطحی نیست، بلکه رصد عمیق و تحلیلی از موضوعات مختلف است که باید در متن آموزش و پرورش صورت بگیرد؛ وقتی این شناخت ایجاد شود، سپس خواهیم فهمید چه چیزی را از آموزش و پرورش باید بخواهیم و او رسالتش چیست؟ آموزش و پرورش باید بر روی شناخت ریشه‌ای مسائل ورود کند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: بحث تربیت مدیر و مدیرسازی نکته حائز اهمیت دیگری است که باید از سوی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد که این امر، از مسائل اصلی ستاد می‌باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بحث آموزش‌های ضمن خدمت، اقدام ارزشمند دیگری است که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش با قوت دنبال می‌شد، اما چند سالی است که دیگر خبری از آن به گوش نمی‌رسد، لذا توجه به این موضوع مهم مجدد باید صورت گیرد، چرا که دارای آثار و برکات ارزشمندی است البته اگر با برنامه پیش برود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: باید در دوره جدید، نظام مشاوره، دانشی، علمی و معرفتی در آموزش و پرورش با همکاری حوزه‌های علمیه رنگ و بوی متنوع و تازه‌تری به خود بگیرد و همراه با برنامه‌های با نشاطی که دوستان گزارش آن را ارائه کردند، خروجی مؤثری را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد