به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی در یادداشتی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان، خواستار ارائه این درس در کتب تاریخ، مطالعات اجتماعی، کتاب تفکر و... شد. متن یادداشت به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درس سیزده آبان
در پاسخ به انتظار حکیمانه امام انقلاب اسلامی نیاز مبرم است که درس ۱۳ آبان در کتبی مانند درس تاریخ و مطالعات اجتماعی و کتاب تفکر و سواد رسانه ایی و مانند اینها با جایگاه پاسخگویی تبیینی و نیز با توجه به عطش سوالات دانش آموزان برنامه ریزی گردد؛ یکی از فضاهای که دشمنان از آن ایجاد فرصت سوء برای جنگ ترکیبی خود در این چند هفته داشته و برای آن برنامه ریزی ها دارد؛ عدم آگاهی دانش آموزان و دانشجویان به نوع تفکر شیطان بزرگ؛ آمریکا حامی اسرائیل کودک کش است؛ برای اینکه کوتاهی های گذشته تکرار نشود و از آسیب های پدید آمده فرصت های جبران کننده تولید گردد ضرورت دارد اهمیت و اولویت درس شیطان شناسی و سربازان جنی وانسی آن که آیات قرآن کریم پیرامون آنها تذکرات عبرت آموز و پیشگرانه داده است؛ مانند شیطان زدگی رژیم صهیونسیتی؛ آل سعود؛ انگلیس؛ کشورهای موذی اروپایی واز همه ملعون تر آمریکا که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ لقب گرفت؛ در سبد فرایند آموزشی دانش آموزان برنامه ریزی همه جانبه داشته باشد؛ از برای همین منظور متنی پیشنهاد می گردد:
بچه های انقلابی و آزادیخواه ۱۳آبان چه روزی برای آمریکا جنایت کار و نوکرانشان از نظر سیاسی و اجتماعی بوده واست؟؛ آیا برای ما هم می تواند تا ان حد مهم باشد که رفع موانع و مزاحمات تمدن نوین اسلامی را بصورت پیشگیرانه در برنامه درسی داشته باشد؟ برای روشن شدن سوال می توانیم چند واقعیت تاریخی را با هم ترکیب کنیم؛ واقعه اول چرا امام خمینی در سال ۱۳۴۳توسط شاه خائن ایران به ترکیه تبعید شد؟ و چرا اعتراض ۱۳ آبانماه در سال ۱۳۵۷دانش آموزان تهرانی در دانشگاه تهران ۵۶شهید داشت؟ و همچنین چرا دانشجویان دانشگاه شریف ۱۳ ابان ۵۸ سفارت جاسوسی آمریکا را اشغال کردند؟ و آخرین مورد چرا در ۱۳ آبان ۸۸ دشمنان انقلاب اسلامی و استقلال ایران عزیز چگونه ناکام شدند؟ دانش آموزان می توانند از طریق انشاء نویسی و استفاده از تکنولوژی روز و سکوهای گفتگو؛ برای درس ارائه شده اقدام کنند و متناسب فعالیت خود جهت بازدید از مکانهای لازم و نشست های با مسئولان مرتبط تقاضا بدهند.
الف- اغتشاشات یا برون ریز سبک زندگی غربی درایران اسلامی
در این روزهای آغازین سال تحصیلی ۴۰۱شاهد پیش بینی و تذکر موضوع هفتم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در صفحه ۴۷ هستیم؛ چراکه مقام معظم رهبری فرمودند سبک زندگی غربی برای ما خسارت های غیر قابل جبران به بارآورده است؛ از زمان صدور این بیانیه یعنی ۲۲بهمن ۱۳۹۷تا به حال این توصیه حکیمانه در دستورکار فعالیت جدی مجموعه هایی مانند دانش بنیان ها؛ مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و اندیشه ورزی یا قرار نگرفت و یا بصورت ابتر پیگیری گردیده است؛ این بی مهری ها و خروجی خشونت های بر آمده از سبک زندگی رفاه سالار و لذت مدار؛ با فراموشی خواسته های فطری انسان خلیفه الله که در آیات وحی بصورت فنی در قالب زندگی پیامبران الهی هشدار داده شده است برای مسولان امر جدی گرفته نشد؛ چرا مصدایق فساد قتل زنان؛ برهنگی اجباری انان و خشونت های در رشته های به ظاهر ورزشی و تفریحات خرابگر عاطفه انسانی و ویران سازی محیط زیست بشری که آنرا به وضوح در جهان غرب مشاهدهگر هستیم جهت امن سازی مدارس و خانواده های آنان در دستور کار قرار نگرفت؛ و توقف ساخت و ساز آنها توسط بشقاب های ماهواره ها و کانال های برنامه ساز فضای مجازی؛ به ویژه در دوران سلطنت کرونا در خانواده های کشور به شوخی و شل کاری مواجه گردید؛ آیا آثار آنها قابل انکار بوده و یا میتواند باشد خیر؛ به دلیل آعلام آمار انواع مدلهای طلاق؛ قتل های خانوادگی و قومی و قبیله ای و نیز استقبال از ازدواج های سفید و سیاه در متلاشی سازی زندگی اصیل اسلامی ایرانی و لو کم اما بصورت خزنده و فراگیر؛ به یکباره دشمنان احمق نظام اسلامی را به طمع براندازی هیجان زده کرد؛ لهذا این بی مهری های خیابانی و مظلوم کشی ها در تنور خانواده های با ژست زندگی غرب پسند پخت و پز شده است و راهکار نجات بخشی؛ در بها دادن و سالار کردن سبک زندگی اسلامی و آرامش بخشی و امید آفرینی میدانی برای خانواده های آسیب دیده و در معرض آفات و آسیبهای غیر قابل جبران است. در حال آنچه جز لطف های پنهان خداوند متعال برای ایران اسلامی است را باید در فعالیت و تلاش های ترکیبی بدانیم؛ به فرمایش امام خامنهای متناسب آرایش دشمن برنامه مقابله به مثل تمام ساحتی باید تعریف و تبیین گردد.
اما آن چه دشمن را برای برنامه ریزی میان مدت و بلند مرتبه نا امید می کند؛ برنامه ریزی جبرانی برای دوسال کرونایی و دوصد هزار آسیب های پنهان و آشکار که فرد انقلابی و جهادی و تمامیت خواه وطن را بر ان می دارد؛ تا تمام سعی و کوشش و تلاش خودش را به میدان حاضر کند؛ جهت خنثی سازی برنامه ریزی های دشمنان و با بن و بست مواجه کردن یارگیری های ایادی آنان از نسل جوان و قشر اندیشه ساز ونیز شاهد آن باشیم که اشتباهات استراتژیک آنان پی در پی با خسارت های غیر قابل جبران مواجه گردد؛ این مهم را با تبیین مواردی از آسیب های دوران کرونا در مدارس تقدیم و یاد آوری می گردد.
ب- آفات شناسی دوسال کرونایی در آموزش و پرورش
محو جایگاه معلم در نزد دانش آموزان
تحقیر مقام علم و عالم
صوری شدن مقام علم اموزی
قبح زدایی از حریم های انسانی والهی
جابه جا شدن جایگاه حق و باطل
اشغال جایگاه مروت و منزلت انسانی توسط دروغ و دغل کاری
رونق بازار جعل اسناد و مدارک علمی
تخریب ستون های عاطفی و عقللایی در خانواده
تعطیل شدن افکار ابتکاری
تشویق به بیگانه پرستی و خود تحقیری
تنزل مکالمات اخلاقی و انقلابی
تبلیغ نشان های اباحه گری
مطالبه گری ظالمانه دانش آموزان از والدین
تحریک شهوت جوانی به سوی تخریب هنجارهای اجتماعی
تمسخر دین و دستاورهای دینداری
پر کردن سبد روح و روان دانش آموزان ازهیجانات مسموم و مشوب فضای رسانه توسط مدیریت دشمن
تخریب فاخر آثار ملی و دستاورد های میهن دوستان
تبدیل لذت خردگرایی در آموزش دانش آموزان به رفاه گرایی معنویت گریز
آموزش خود کشی های مدرن در میان دانش آموزان
نهادینه کردن بردگی مدرن در قالب تمدن مدرن با عطش آزادی بدون حد و مرز
آدرس غلط دادن و تعریف و تمجید مهاجرت برای عملگی علمی در کشورهای اروپایی
ج- راهکار جبران ساز و درمانگر و پیشگیرانه
عمل به پیشنهاد سند تحول جهت تشکیل شورای عالی تربیتی؛ بدین معنی که همه دستگاهها در دولت مردمی سبزدهم برای هر برنامه خرد و کلان خود پیوست آموزش و پرورش جهت همسویی فرهنگی و معنوی متناسب تعریف کنند.
عمل به بیانیه گام دوم بخش سبک زندگی ااسلامی؛ با کمک از نخبگان فعال در عرصه موسسات دانش بینان
رعایت حق تقدم آموزش و پرورش در اولویت دهی دانشگاه فرهنگیان و جذب نخبگان برای مقام معلمی و معیشت متناسب موقعیت تربیتی و حقیقیت نظام تعلیم و تربیت تراز
تفکیک نظام تعلیم و تربیت از سیاست زدگی و سیاست بازی
ترکیب سیاست ملازم با دیانت در مدیریت نظام آموزشی کشور
تعریف چشم انداز قابل قبول برای حل مسائل و مشکات آموزش و پرورش در هیئت دولت و مراکز سیاست گذاری
بازسازی قوانین تشکیل خانواده از مهد کودک و نیزمدارس ابتدایی
باز تعریف سواد در مدارک و اسناد اجرایی؛ متناسب آموزه های قرآنی و سنت معصومین علیهم السلام و نیاز های حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی
باز آوری متون مورد نیاز شکوفایی و شکل دهی متناسب فطرت انسانی
نوع سازی زیر ساخت های کتب درسی و متون آموزشی متناسب الگو سازی از انسان کامل
استفاده از ظرفیت های دانشجویان نخبه و جهادی جهت ترمیم نظام خانواده و بستر های تکمیلی
تهیه و تنظیم ردیف نخبگی در کارنامه دانش آموزان
تشکیل مدارس کار آفرین و به کار گیری دانش آموزان به نوع حرفه یا هنر عجین شده با روحیات آنان
آموزش کارگاهی دانش آموزان مستعد رشته سیاسی و اجتماعی تحت عنوان دوران خدمت سربازی و فرآیند جذب در دستگاههای مربوط
تبدیل مدارس غیر دولتی به مدارس خانوادگی و آموزش بخش تربیتی دانش آموزان؛ با موظف شدن مشارکت اولیاء
ایجاد مدارک متناسب سطح توانمندی دانش آموزان متخصص در رشته های مورد پیگری های میدانی آنان جهت دریافت خدمات پشتیبان
ایجاد رشته استعداد یابی دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان؛ جهت توزیع دانش آموزان در مدارس مربوط جهت فعال سازی انرژی درونی شده آنها
ایجاد مدارس متناسب آمایش جمعیتی؛ با ترکیبی از فعالیت های ۲۴ نوع مدارس در کشور
ایجاد حوزههای علمیه با رویکرد دانش آموزی جهت تربیت طلاب مستعد نظام تعلیم و تربیت تراز انقلاب اسلامی
تشکیل مدارس شبانه روزی جهت خانواده آسیب پذیر و آسیب دیده در هر استان متناسب ظرفیت ها و قابلیت های مشارکت ساز