Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاری های کردستان:

اقامه نماز جماعت مدارس؛ از برنامه‌های محوری سال تحصیلی جدید

شناسه مطلب: 13743
زمان انتشار: چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت 09:45

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان به برنامه‌های محوری کمیته همکاری در سال تحصیلی جاری اشاره و بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس یکی از برنامه‌های محوری سال تحصیلی جدید خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان در اولین نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش استان در سال تحصیلی جدید که امروز،  در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، با اشاره به عدم ابلاغ برش استانی فعالیت‌های کمیته از طریق وزارت، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی برای اجرایی کردن برنامه‌ها بر اساس تفاهم نامه سال قبل ذکر کرد.

وی با اشاره به عدم حضوری بودن مدارس در دو سال گذشته به جهت شیوع کرونا و آسیب‌های کرونا به مباحث فرهنگی، تربیتی و همچنین تأثیر برنامه‌های چهره به چهره و اهمیت اجرای برنامه‌ها به صورت حضوری، افزود: علیرغم شرایط موجود، برنامه‌ها اجرایی و در حد امکان فعالیت‌ها با بهره‌گیری از فضای مجازی پیگیری شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان به برنامه‌های محوری کمیته همکاری در سال تحصیلی جاری اشاره و بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس یکی از برنامه‌های محوری سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تا کنون در این خصوص سه مکاتبه صورت گرفته است و پیش اجلاسیه نماز برای اجرا در سطح شهرستان‌ها و مناطق و مرکز استان پیش‌بینی شده است.

نریمانی برگزاری گفتمان‌های دینی را دومین برنامه محوری ذکر کرد و افزود: این برنامه با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله اجرا و امسال نیز پیش‌بینی شده که اجرا ‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به اینکه طرح امین و توانمندسازی در سه حوزه فرهنگیان، اولیای دانش‌آموزان و مبلغان از دیگر برنامه‌های محوری بوده است، گفت: برای دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: برنامه توانمندسازی فرهنگیان، اولیای دانش‌آموزان و مبلغان براساس برنامه زمان‌بندی اجرایی شده و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی تعداد هزار گفتمان دینی در موضوعات مختلف در مدارس برگزار و به سئوالات و شبهات دانش‌آموزان پاسخ داده می‌شود.

گفتنی است؛ در این نشست پیرامون اجرایی شدن برنامه‌های مشترک در طول سال تحصیلی در واحدهای اداری و آموزشی بحث و تبادل نظر و مقرر شد بر اساس سهمیه سال گذشته امامان جماعت مدارس توسط مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و حوزه های علمیه جهت اقامه نماز جماعت در مدارس معرفی شوند.

یادآور می‌شود؛ حضور اعضای کمیته همکاری در مدارس جهت برپایی اقامه نماز جماعت و تجلیل از دانش‌آموزان برتر نماز، برگزاری ۱۶ اجلاسیه نماز در شهرستان‌ها و مناطق و یک اجلاسیه استانی به منظور تجلیل از فعالان نماز با محوریت دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات، جشن تکلیف دانش‌آموزی، اختصاص یکی از موضوعات پژوهشی اداره کل به نماز از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد