Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای اصفهان:

پاسخگویی به شبهات دانش آموزان مهمترین رسالت مبلغین امین است

شناسه مطلب: 13731
زمان انتشار: دوشنبه 09 آبان 1401 ساعت 08:19

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مبلغین امین باید در فرصت‌های مختلف برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان اقدام کنند، گفت: هر جایی که احساس می‌شود می‌توان با دانش آموزان بهتر ارتباط برقرار کرد، باید مبلغین امین از آن به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز در همایش سربازان عرصه تبلیغ و تربیت دینی که با حضور مبلغین طرح امین برگزار شد، آموزش و پرورش را مهمترین، اصلی‌ترین و گسترده‌ترین نهاد در هر دولت دانست و اظهار داشت: هیچ نهادی به این اندازه نمی‌تواند در تربیت جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان بیش از یک میلیون دانش آموز وجود دارد، خاطر نشان کرد: کودکستان‌ها هم از امسال تحت نظر آموزش و پرورش هستند و لذا چهارصد و پنجاه هزار نفر به این آمار اضافه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ۱۱۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و ۲۵ هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی شاغل هستند که همه به صورت مستقیم با مردم و آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه فرایند تربیت، فرآیندی نیست که فقط یک نهاد در آن مؤثر باشد، عنوان کرد: در گذشته این فرآیند به خانواده، مدرسه و مسجد محدود می‌شد اما الان در کنار آنکه این سه ضلع باید تقویت شوند، متولیان دیگری نیز در عرصه تربیت پدید آمده‌اند که زیر ساخت برای آن‌ها فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه یک وجه اصلی آموزش و پرورش، بحث تربیت و پرورش است، گفت: در یک دوره‌ای متاسفانه درصدد حذف پرورشی بودند، چون می‌خواستند سکولار حاکم باشند، اما ولی فقیه شخصا در این عرصه ورود کردند، اما متاسفانه شاهد بودیم که این افراد محتوا را حذف کردند و نیروهایی به کار گرفته شدند که اصلا توانایی حضور در کلاس را هم نداشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: هنگامی که این سند تهیه شد، مورد استقبال رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، ولی در بیست و یکم اردیبهشت امسال که نزد مقام معظم رهبری رفتیم، در این باره و اجرای آن نمره قبولی نگرفتیم، چون آن سند ننگین ۲۰۳۰ را جایگزین کرده بودند که منجر به بی دینی دانش آموزان شد.

وی اذعان کرد: در دوران کرونا، تعطیلی مدارس در هیچ کشوری بیشتر از ایران نبود و در کشورهای دیگر جهان در حد یک یا دو ماه مدارس تعطیل شدند، در حالی که در ایران دو سال دانش آموزان از اینترنت غیر رده نوجوانان استفاده کردند و با مسائلی روبرو شدند که نباید مواجه می‌شدند.

وی تأکید کرد: طلاب امین مهمترین وظیفه را در درست کردن این مشکلات و شرایط دارید.

ابراهیمی در ادامه از تمدن اسلامی یاد کرد و گفت: تمدن اسلامی دو مقدمه دارد، خودسازی و جامعه سازی، که جامعه سازی یعنی هم خانواده و هم مدرسه که این خودسازی دو پیشرانه دارد، یکی نماز و دیگری قرآن کریم که اگر فقط به این دو وظیفه بپردازیم، به این تربیت دینی رسیده‌ایم.

وی تأکید کرد: دوستان ما برای این دو مسئله برنامه‌های بسیاری دارند و با کمک طلاب و روحانیت در کنار یکدیگر، باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از مهمترین شیوه‌های دشمن را جنگ ترکیبی دانست و گفت: باید دشمن را بشناسیم و به شناخت راهکارهایی که دشمن برای ایجاد شبهه در دانش آموزان به کار می‌برد، مسلح شویم.

وی از وجود ۵۶۰۰ مدیر در مدارس خبر داد و گفت: ۵۶۰۰ مدیر داریم که اکثرا با حاکمیت همراه هستند ولی اگر ثابت شود که مدیری تبعیتی از نظام ندارد، باید تغییر کند.

ابراهیمی با بیان اینکه طلاب امین باید در فرصت‌های مختلف برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان وارد شوند، اظهار داشت: هر جایی که احساس می‌شود می‌توان با دانش آموزان بهتر ارتباط برقرار کرد، باید مبلغین امین از آن به نحو احسن استفاده کنند.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»