Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش :

مسائل تعلیم و تربیت باید دغدغه اول دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان باشد

شناسه مطلب: 13714
زمان انتشار: دوشنبه 02 آبان 1401 ساعت 12:37

مشاور وزیر آمورش و پرورش گفت: دغدغه مسائل تعلیم و تربیت باید اولویت و دغدغه اول دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان باشد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید نیکزاد در سفر به شیراز در جمع تعدادی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان فارس اظهار کرد: دانشجو معلمان باید پیگیر مسائل روز جامعه باشند و اگر ایرادی در روش های تعلیم و تربیت وجود دارد باید اعلام کنند.

دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور افزود: متاسفانه برخی در سال های نه چندان دور، ورودی این دانشگاه را به شدت کاهش دادند و فضاهای آن را واگذار کردند به طوری که رهبر معظم انقلاب واکنش نشان دادند و دستور به تقویت دانشگاه فرهنگیان دادند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: مشکلات زودگذر خواهد بود اما دانشجو معلم باید بیشتر به آینده فکر کند و به ارائه طرح و ایده برای بهتر شدن آینده آموزش و پرورش بپردازد.

وی گفت: خروجی دانشگاه فرهنگیان باید خروجی متعالی باشد بنابراین جذب، سیستم نیروی انسانی باید متحول شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه هایی در خصوص جذب اساتید متدین، متخصص و متعهد در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: دغدغه مسائل تعلیم و تربیت باید اولویت و دغدغه اول دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان باشد.

رئیس پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز اظهار کرد: پیشنهاد می شود کمیته ویژه حل مشکلات فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان تشکیل و فضاهای مورد نیاز تامین شود.

دکتر کورش زارع شیبانی افزود: در جذب هیئت علمی گاهی سلایق و دخالت های بی ضابطه مانع جذب نخبگان و متخصصان است.

در ابتدای این دیدار صمیمی نیز تعدادی از دانشجو معلمان به نمایندگی از پردیس های شهید رجایی و باهنر شیرازو مراکز شهید مطهری، شهید بهشتی اقلید ، زینب کبری کازرون و سلمان فارسی شیراز ، به ارائه نظرات پرداختند.

کمبود فضای آموزشی، دقت بیشتر در عزل و نصب ها در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، بهره گیری از اساتید متخصص در دانشگاه، موضوع کسورات حقوق دانشجو معلمان، توجه بیش از پیش به منویات رهبری در دانشگاه فرهنگیان، رفع دغدغه معیشتی دانشجو معلمان. عدم اجرای عدالت و ... ، از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.



مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است