Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه؛

ارزش آفرينی در نظام تعليم و تربيت با مشاركت سازمان ها و دستگاه در آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 13697
زمان انتشار: چهارشنبه 20 مهر 1401 ساعت 08:10

وزیر آموزش و پرورش در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مشاركت سازمان ها و دستگاه در آموزش و پرورش منجر به ارزش آفريني در نظام تعليم و تربيت مي شود.

 


 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری اظهار کرد: جریان وقف در طول سالیان گذشته در تربیت دانش آموزان قرآنی تمرکز ویژه ای داشته است و توانسته است به موفقیت هایی برسد.

وی با بیان اینکه باید به نیت واقف توجه جدی داشته باشیم تا واقف از بابت وقف ملک خویش هیچ نگرانی نداشته باشد، اظهار کرد: در همین راستا حتی برخی از مدارس وقف شده را که به نام شهدا نامگذاری شده بود با اجازه خانواده شهدا مجدداً به نام واقف تغییر نام دادیم.

نوری تصریح کرد: برترین مدارس كشور، مدارس وقفی بوده است و واقفین و خیرین ما برترین معماران نظام تعلیم و تربیت بوده و هستند.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در درجه اول بر علم و پژوهش و در درجه دوم بر اخلاق و معنویت تاکید ویژه داشته اند و دشمنان با اغتشاشات اخیری که در کشور رخ داد، نشان دادند که می خواهند دانش‌آموزان ما را از علم و پژوهش دور نمایند و پس از آن با بد اخلاقی هایی که انجام دادند درصدد هستند تا  اخلاق و معنویت را نیز از آنان بگیرند، لذا باید به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه جدی نماییم.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان سازمانی که در حوزه سند تحول بنیادین کارکرده است، می شناسیم، اظهار کرد: در آموزش و پرورش مدارس تحولی داریم که يكي از اين مجموعه ها، مدارس صدرا هستند که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می شود.

وی ادامه داد: می توانیم تعدادی از مدارس مان را در اختیار سازمان اوقاف و امور خيريه قرار داده تا متولی اداره آن شود. نقش موثر سازمان اوقاف در آموزش و پرورش باعث ارزش آفرینی در نظام تعلیم و تربیت می شود و این موضوع در راستای شعار مردمی سازی دولت سیزدهم نیز است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که ۶۸۰ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شعار سال آمادگی آن را داریم تا با سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه همکاری نماییم.

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: می توان بخشی از بدهی های آموزش و پرورش را به سازمان اوقاف و امور خیریه با بردن لایحه ای در هیئت دولت و از طريق تهاتر با دولت پرداخت كرد و هرچقدر رفتار شفاف و واضح تری داشته باشیم می توانیم به موفقیت‌های بیشتری نائل آییم.

*ضرورت بررسی شرعی مدارس اوقافی

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که باید وضعیت شرعی املاک خود را همواره مورد بررسی قرار داده و سابقه آن ها را بدانیم، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه خدمتگزار نظام تعلیم و تربیت کشور است، اما آنچه که مهم است این است که باید نظر واقف در مورد اداره ملک مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی اعلام کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه آماده است تا برخی مدارس مخروبه زیر نظر سازمان اوقاف را در صورت نیاز آموزش و پرورش بازسازی و جهت بهره‌برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

شایان ذکر است، در سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه اي میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد شد، اما برای اثر گذاری بهتر و موثرتر تفاهم نامه جدیدی تنظیم شده است که این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست های مقام معظم رهبری و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند تحولی دولت مردمی منعقد می‌شود و بر اساس این تفاهم نامه ۵۲۰۰ ملک آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم