Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی:

در مدارس طرح امین، مدیرمدرسه نقش محوری دارد

شناسه مطلب: 13677
زمان انتشار: دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 17:02

مدیرحوزه های علمیه گفت: مدیریت تربیتی یکی از دشوارترین اقدامات عالم است و انتظاری که از مدیر، مربی و مبلغ تربیتی در سیستم تعلم و تربیت وجود دارد، مدیریت تربیتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه و رئیس ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش طی سخنانی در همایش آیین افتتاح مدارس طرح امین استان قم، اظهار کرد: امر تربیت امروز در مدارس با نقش آفرینی مدیر، مربی و روحانی فعال در این عرصه به خود رنگ تازه ای گرفته است و باید این شیوه با محوریت مدیر مدرسه انسجام و ساماندهی بیشتری به خود بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر بخواهیم در علوم انسانی دو علم یا دو موضوع مهم، ظریف و اساسی را معرفی کرد می توان به علم مدیریت وتربیت اشاره کرد که کارهای زیاد و پیچیده ای در این عرصه صورت گرفته است و آنچه امروز از مدارس انتظار می رود شکل گیری هسته مدیریت تربیتی است که باید شکل بگیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: با شکل گیری هسته مدیریت تربیتی در مدارس با محوریت مدیر مدرسه، معاون پرورشی، مبلغ طرح امین وسایر عوامل ، می تواند نقش ارزشمند و اثرگذاری را در میان دانش آموزان ایفا کند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: امروز حوزه و آموزش و پرورش با همبستگی به دنبال ارتقای نقش مدیریت تربیتی در جامعه است و اگر این اتفاق مهم در مسیر درست خودش حرکت کند بدون تردید نگرش جدیدی در آینده نظام و انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بینادین آموزش و پرورش رقم خواهد خورد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که تمام دستگاههای دولتی، نیمه دولتی و خصوصی باید در سیاست ها و برنامه های خود پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند، البته مطالبات زیادی از آموزش و پرورش است که جای خود، اما قبل از آن باید سازمان ها، نهادها، ارگان ها و دستگاههای دولتی  وخصوصی برای پیشبرد، اهداف و سیاست های آموزش و پرورش هر کدام اقدامی علمی را با ارائه یک پیوست آموزش و پرورشی ارائه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هرچقدر برای آموزش وپرورش کار کنیم و هزینه کنیم جای دوری نرفته و سرمایه گذاری است. هر سازمان و نهاد باید سهم خود را نسبت به آموزش و پرورش بپردازد، حتی حوزه علمیه. ما در این مسیر هر چه داریم و بضاعت ما است در خدمت آموزش و پرورش است و بدانید حوزه، دانشگاه و آموزش  وپرورش ارکان مهم علمی و دانشی این نظام امند که نقش آموزش و پرورش محوری و بنیادین است.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: ان شاءالله در تدوین برنامه نگاه ویژه تری به این امر خواهیم داشت و رسالت سایر سازمان ها و نهادها را نسبت به آموزش و پرورش تببین خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در پایان به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی رغم همه زحماتی که کشیده شده است، تاکنون ده درصد از اهداف سند پیاده شده است که یک نوع بی انگیزگی و عدم پشتیبانی موجب این اتفاق است. کار تربیتی و فرهنگی هزینه دارد و باید همه پای کار باشند و هزینه کنند چرا که سرمایه گذاری مطمئن برای آینده نظام و انقلاب است.

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم