Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان البرز:

مبلغان طرح «امین» مخاطب‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند

شناسه مطلب: 13673
زمان انتشار: يكشنبه 10 مهر 1401 ساعت 13:06

امام جمعه کرج گفت: مبلغان دینی که برای اجرای این طرح با مدارس مشارکت دارند با درک ذائقه دانش‌آموزان و رعایت اصول و قواعدی که در جذب و تقویت باورهای دینی موثر است می‌توانند زمینه رشد و مسیر تربیتی صحیح آنها را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، با حضور در آیین افتتاحیه طرح امین که یکشنبه ۱۰ مهر در سالن شهیدان نژادفلاح برپا شد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های متولی فرهنگ و تعلیم و تربیت، تربیت الهی فرزندان ایران زمین است، اظهارکرد: دانش‌آموزان ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی هستند که تربیت صحیح آنها آینده کشور را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به طرح امین و ضرورت اجرای آن در کنار آموزش در مدارس، گفت: این طرح نیازمند حمایت است و ضروری است وزارت آموزش و پرورش از این طرح حمایت های مادی و معنوی داشته باشد.

این مسئول از طرح امین به عنوان یک طرح نظام‌مند در حوزه تعلیم و تربیت و مبتنی بر سند تحول بنیادین یاد کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و آشنایی دانش‌آموزان با مبانی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح امین در مدارس است.

امام جمعه کرج با تاکید براینکه یقینا این طرح به منظور بالابردن سطح معرفتی و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با معارف اسلامی در مدارس استان گسترش می‌یابد، گفت: باید به دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان تضمین‌کننده تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد، ماهر، اندیشه‌ورز و متفکری نگاه شود که قرار است تداوم‌بخش راه علما، شهدا و دانشمندان ایران اسلامی باشد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مبلغان دینی باید متوجه باشند که تأثیر کلام آنان تا چه اندازه مهم است و می‌تواند انسانی را کافر و یا مومنی را کافر کند، افزود: مبلغان دینی که برای اجرای این طرح با مدارس مشارکت دارند با درک ذائقه دانش‌آموزان و رعایت اصول و قواعدی که در جذب و تقویت باورهای دینی موثر است می‌توانند زمینه رشد و مسیر تربیتی صحیح آنها را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌همدانی توضیح داد: مبلغان دینی تحکم و سخت‌گیری نداشته باشند و از مثال‌های ساده برای تبیین معارف استفاده کنند، باید با اجرای فعالیت‌هایی که انس و الفت در دل دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، برنامه‌های خود را هدفمند کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه مربیان نسبت به نقش فضای مجازی در ذهن دانش‌آموزان، بیان کرد: مربیان طرح امین هدایت فکر و اندیشه دانش‌آموزان را در فضای مجازی مدیریت کنند و هجمه‌هایی که به جوانان و نوجوانان در این فضا وارد می‌شود به واسطه آنها باید پاسخ داده شود.

امام جمعه کرج در پایان گفت: مبلغان طرح امین پیوسته یادگیری و مطالعه را در دستور کار خود قرار دهند چرا که اسلام‌شناسی، آشنابودن با انحراف‌ها، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی لازمه موفقیت یک مربی و مبلغ است.

 

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد