Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی مدارس با اجرای طرح امین

شناسه مطلب: 13665
زمان انتشار: شنبه 09 مهر 1401 ساعت 15:01

دبیرستاد همکاریهای گفت: مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران گفت: اجرای طرح امین در مدارس به کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها صبح امروز شنبه در نشست همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نیمی از دولت است و از نظر فرهنگی نیز بسیار مهم است و از دیگر سو استان مازندران برای ما استانی ویژه است به این علت که مازندران مهد عالمان دینی بود و علمای این استان در سطح کشور و جهان تشیع درخشیدند و هنوز هم این جایگاه را دارند.

وی افزود:وزارت آموزش و پرورش نیمی از دولت است و از نظر فرهنگی نیز بسیار مهم است و از دیگر سو استان مازندران برای ما استانی ویژه است به این علت که مازندران مهد عالمان دینی بود و علمای این استان در سطح کشور و جهان تشیع درخشیدند و هنوز هم این جایگاه را دارند.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سابقه همکاری حوزه و دانشگاه به قبل از انقلاب برمی‌گردد که بزرگانی چون شهید بهشتی مدارس دین و دانش راه‌اندازی کردند و برخی کتب درسی اعتقادی را تالیف می‌کردند و پس از انقلاب نیز  توافقنامه در این زمینه امضا شد و رفته رفته کارهای اجرایی این طرح شکل گرفت.

وی گفت: برابر قانون،  برنامه‌ریزی درسی، تدریس، فعالیت‌های پرورشی و همه بخش‌هایی که آموزش و پرورش در آن ورود می‌کند،  حوزه هم می‌تواند و اجازه دارد اما حوزه علمیه از دستگاهی سهم‌خواهی نمی‌کند.

دبیرستاد همکاریها افزود: شأن ورود حوزه علمیه به آموزش و پرورش، شأنی است که از احکام دینی و آیات قرآنی گرفته شده است و یک برنامه ۵ ساله در این زمینه نوشته شده است و حتی بازنگری این برنامه نیز در دست اقدام است و طرح امین یکی از بندهای همین برنامه‌ ۵ ساله است که نوشته شده است.

حجت‌الاسلام نیکزاد در خصوص نحوه جذب مبلغان نیز توضیح داد: از نظر صیانتی و صلاحیتی، مدرسان طرح امین مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و عملکردشان نیز مورد ارزیابی قرار دارد و با این شیوه امروز ۲۰ هزار روحانی در ۲۰ هزار مدرسه فعال هستند.

وی افزود: بهترین زمان برای کنشگری حوزه و نزدیکی فعالیت حوزه و آموزش وپرورش، امروز است چون وزیر آموزش و پرورش شخصاً از حامیان جدی این طرح است و از طرفی حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز و حدود دو میلیون معلم شاغل و بازنشسته که به همراه خانواده‌هایشان حدود ۵۰ میلیون نفر هستند به شبکه آموزش و پرورش کشور وصل هستند و ما باید تبلیغ و جذب برای این مجموعه برنامه مدوّن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان جایگاه آموزش و پرورش مازندران را ستود و گفت: مازندران از نظر تعداد سهمیه سومین استان کشور است و سابقه درخشانی دارد و من به همه طلبه‌ها و فعالان طرح امین در این استان خداقوت می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»