Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم:

۵۳ مدرسه را با مساجد و محله های پیوند زدیم

شناسه مطلب: 13658
زمان انتشار: سه شنبه 05 مهر 1401 ساعت 17:30

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال ۵۳ مدرسه را با مساجد و محله های پیوند زدیم تا فعالیت های فرهنگی مشترک داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، در نشست کمیته همکاریهای استان با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: امسال با ۲۹۵ هزار دانش آموز سال تحصیلی را شروع کردیم و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز تا به حال به جمعیت دانش آموزی استان قم افزوده شده و بر حسب دستور ثبت نام اتباع افغانستانی حدود ۱۵ هزار نفر دیگر هم به این جمعیت افزوده خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۳۲ مدرسه به مدارس ما افزوده شد و مدارس ما به حدود هزار و ۵۰۰ مدرسه رسیده است، گفت: حدود ۲ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش استان قم شدند و ۱۲۵ نفر هم در قالب سرباز طلبه جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ما امسال تابستان درب مدارس را بروی افرادی که صلاحیت داشتند برای تربیت دانش آموزان کار کنند باز کردیم و فضاهای آموزشی و ورزشی مدارس را در اختیار کانون های مساجد قرار دادیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه در قالب استاندارد سازی مدارس انجام شده است و حدود ۳۰ پروژه مدرسه سازی در حال تحویل است و این کارهای عمرانی در حالی اتفاق می افتد که هیچ تغییری در مناسبات دولت ما با دولت های دیگر اتفاق نیفتاده و تنها با تغییر دولت این تحولات روی داده است.

رحیمی با بیان اینکه ما ۵۳ مدرسه را با مساجد و محله های پیوند زدیم تا فعالیت های فرهنگی مشترک داشته باشند، افزود: در راستای کمیته همکاری ها در تمام مدارس در سال تحصیلی جاری ظهر ها نماز جماعت داریم و تمام مدارس ما از روز اول امام جماعت داشتند و ما در تدارک هستیم که همه مدارس ما منطبق بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نماز را در وقت فضیلت آن برگزار کنند و نماز را بهترین کلاس تربیتی بدانند.

وی ادامه داد: تدارک دیده شده که در سال تحصیلی آینده مدارس ما حداقل یک وعده در هفته را در مسجد محله حضور پیدا کنند و به همراه اولیاء خود در نماز جماعت مسجد محل خود شرکت کنند و تدارک دیده شده که اولیاء در صبحگاه و نماز جماعت مدارس هم حضور پیدا کنند زیرا حضور آنها می تواند مشوق بچه ها به نماز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه امسال در امتحانات نهایی رتبه استان قم از ۸ به ۶ رسیده است، گفت: در کنار همه کارهای تربیتی که انجام شده از کارهای علمی هم غافل نبودیم و ما در بین همه استان ها از لحاظ رتبه علمی اول شدیم که نشان می دهد هرچه به مسائل تربیتی توجه بیشتری شود مسائل علمی هم پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: ما اولین دستگاهی بودیم که مصوبه مجلس در رابطه با عفاف و حجاب را تبدیل به دستورالعمل کردیم و به اداره ها ابلاغ شد تا به صورت اقناعی روی حجاب و عفاف کار کنیم و دستور العمل ما هم مشحون از راهکارهای تشویقی و ترغیبی و اقناعی است.

وی با بیان اینکه قم می تواند الگوی سایر استان ها باشد، ادامه داد: ما امسال مبلغان امین را به همه مدارس استان اعزام کردیم تا بتوانیم فضای مطلوب و پیش برنده را در حوزه آموزشی و تربیتی برای نسل آینده رقم بزنیم، ضمن اینکه ما در کنار دانش آموزان از خانواده ها هم غفلت نکردیم و از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه تقاضا کردیم که اساتیدی را برای مشاوره حوزه خانواده در اختیار ما بگذارند و درکنار آن از نیروی انتظامی هم برای برگزاری کلاس های شیوه مقابله با مسائل امنیتی در فضای مجازی کمک گرفتیم و آنها نیز همکاری خوبی با ما خواهند داشت.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»